Homey Community Forum

Homey iets laten zeggen via Google home

Hoi, weet iemand een manier om homey iets te laten zeggen via Google Home speakers in het huis. Een spreek actie opnemen in een flow werkt helaas niet …

Bedankt vast, Tjakko

Je kan een audio fragment laten casten die te benaderen is via een url.
Heb je dit al geprobeerd?

Als je zoekt op google text to speach kom je uit op deze app

1 Like

Dank je wel! Zoiets zocht ik!

Is dit ook een manier om de deurbel te laten gaan via een Google Home Mini speaker? Dat zou mooi zijn. Ik gebruik een simpele Aqara knop als deurbel.

Ja dat werkt…IF knop wordt ingedrukt THEN google TTS " deurbel gaat" of je gebruikt een mp3 die je cast naar de google mini

1 Like

Cool. Werkt.

Is er ook een manier om iets via de sonos beam te laten zeggen? Is immers ook een Google Home ding. Of werkt dat totaal anders? Als ik via de app iets probeer te casten dan lukt dat iig niet.

Een Beam is geen Google ding. Je kan wel een soundboard file afspelen naar de Beam.

Oh dacht dat het automatisch een Google ding was als je er tegen kon praten. Via soundboard dan.

Helaas, ik heb zelf ook een Sonos One. Maar die laat zich ook niet aansturen op deze manier.

Ik heb het op deze manier gemaakt, hey Google, vraag homey … je krijgt keurig antwoord van een dame via de sonos one of beam