Homey in de camper?

Zou het mogelijk zijn Homey in de camper te installeren?

Ik denk erover om Homey te koppelen aan een Mifi Router, hierdoor heb ik middels 4G een wifi-netwerk. Homey zou ik dan vervolgens graag op 12volt elektra willen laten draaien, wat volgens mij moet kunnen omdat Homey op 5volt usb draait (of niet?).

Iemand dit al eens geprobeerd?

Moet kunnen met zoiets als dit denk ik: Type C Mini Micro USB 12V 24V 36V 48V to 5V 2A 3A Car Phone Charger Adapter DC DC Step Down Power Converter 12 24 Volt to 5 Volt|dc-dc 12v to 5v|48v to 5vdown converter - AliExpress

Haha, paar uurtjes geleden de Homey (cloud) hier in de Camper geïnstalleerd en werd daarmee vrijwel gelijk thuis gemeld. Had daar geen USB voeding voor nodig :slight_smile:

Zonder gekheid, je hebt natuurlijk geen 230volt nodig voor Homey Bridge of Homey Pro. Iedere stabiele 5 Volt ~ 2A USB voeding voldoet. Voor beide is een lokaal WiFi netwerk cq Access Point nodig. Geen idee wat de data verbruik wordt, is ook erg afhankelijk van wat je koppelt en hoe vaak dat schakelt of update.

Maar dan: heb je verder een gebruiksgeval (mooie vertaling van use case Google. :sweat_smile:)

En denk vooral na hoe je de locatie van Homey update.
De bridge moet je sowieso met de hand verplaatsen.
En Pro heeft geen GPS dus in denk dat je via de IP en of SSID databases die gebruikt worden vaker fout zit dan goed.

Vergeet ook niet afhankelijk van hoe vaak je vrij van netspanning staat een grotere leefaccu want ik schat Homey Pro + MiFi op ca. 12 watt ~ 1 A voor gemak dus ~ 24 Ah (bij 12 Volt) minder beschikbaar per dag of vaker starten en bijladen. Je zou ook kunnen kijken of je dat met voldoende zonnepanelen kan opvangen.

Waar had je zelf al als nuttige toepassing aan gedacht?
Ik heb hier maar een huurcamper dus die Homey (cloud) is ruim voldoende aangezien er hier nog niets te schakelen is.

Ik heb een deursensor, bewegingssensor, temp. Binnen, temp. Buiten, temp. Koelkast en temp Vriezer. Data verbruik max 10 mb per dag. Gebruik hier n oude Smartphone voor als hotspot. Werkt goed op 12 volt.

1 Like

Even inbrekend, Homey haalt dacht ik ook via je smartphone i.c.m. de Homey app GPS info op, via wifi (of via omweg 4g en Athom cloud, en dan weer via de 4g wifi naar Homey :grin:).
Of zit ik er helemaal naast… :wink:

Nope, Mobiel heeft GPS maar alleen voor presence.
Homey Pro haalt obv IP en of SSIDs seen de lokatie uit een database van een geo ip dienst.

Probeer maar eens op KM afstand van Homey de locatie te wijzigen en zet daarna automatisch locatie weer aan.

Homey (cloud) setup gaat uit van GPS van mobiel op moment van setup als basis.

1 Like

Aha, duidelijk. Dank je Geurt!