Homey in mijn huis (ervaring/wensen)

I.p.v. bugs etc etc. Maar meer mijn verhaal en wensen achter Homey.

Om te beginnen ben ik een paar jaar geleden “besmet” geraakt met domotica.
Begonnen met klikaanklikuit dmv afstandsbedieningen en stiekem balen dat ik steeds handmatig moet gaan schakelen.
De overstap gemaakt naar homewizard en steeds langzaam verder gaan uitbreiden met schakelaars. (Stiekem aan best een dure hobby)
Echter heeft homewizard behoorlijk wat beperkingen en was m’n hobby eigenlijk klaar😀

Homey al een tijdje gevolgd op het net en veel gelezen hierover.
Dat heeft mij uiteindelijk doen besluiten dat ik 2 maanden geleden in het bezit ben van Homey en afscheid heb genomen van homewizard.
Mijn eerste ervaring:
WoW. Wat gaat programmeren makkelijk zeg. Flows maken gaat snel en meteen makkelijk te testen.
Geofencing werkt zelfs top. Al lees ik hier over dat onderwerp verschillende meningen. Maar hier werkt het goed (mijn situatie: 2 volwassen met telefoon)

Mijn situatie thuis is zo dat ik onregelmatig werk in de 24uurs dienst en dat m’n lichtplan anders is als ik weg ben (en zo de wensen van de vrouw gebruikt word😀 )
En daar kwam homewizard echt tekort mee.

Met de aanschaf van Homey dus weer druk in de weer met spelen zeg maar.
Verder nog wensen?

Jazeker.
Nog een paar vertrekken in huis voorzien van diversen schakelaars. Auto rolgordijn in de woonkamer en een tablet aan de muur wat het centrale hart van het systeem gaat komen.
Zoiets wil ik dan aan de muur
Het laatste zal dan via Apple HomeKit moeten gaan. Want Homey doet echt tekort aan een mooie app voor tablets. (Homeydash is een leuk begin. Maar niet werkbaar)
Verder in het bezit van zonnepanelen van Autarco. Die gebruikt helaas geen app voor het monitoren daarvan. En geen idee of de webversie te koppelen is met Homey. Dat mis ik dan nog even.
Oh. En heb 2 camera’s hangen in de kinderkamers (Foscam) die zou ik graag ook gekoppeld willen hebben aan Homey en HomeKit zodat de beelden daarvan ook zichtbaar op de tablet.

Wellicht een lang verhaal zo. Maar ben zo positief over Homey dat ik dat wilde delen😀.
En Homey 2.0… daar wacht ik wel even mee. Al ben ik wel benieuwd hoe de iOS app werkt en of die tablet vriendelijk is.

6 Likes

Hier is de overgang toch iets minder…
Of ik snap homey niet zo goed, of de 2.0 versie is heel anders :slight_smile:
Zit nu ook met een huis vol met kaku schakelaars en ontvangers. Ik kan die allemaal gaan toevoegen, maar hoe ik de schakelaars koppel aan de lampen is me nog niet heel duidelijk, of moet dit allemaal via flows?
En elke schakelaar komt dan nog eens apart op het beginscherm, een zooitje dus…

Kan, maar hoeft niet. Kaku ontvangers kunnen meerdere zenders leren, dus je kunt een ontvanger zo instellen dat ie zowel een fysieke schakelaar áls Homey accepteert. Bij het pairen van het apparaat met Homey kun je Homey een code laten genereren die de ontvanger kan leren.

Homey de schakelaars laten leren is handig als je die schakelaars Homey, of apparaten gekoppeld aan Homey, wilt bedienen. En dat doe je dan met flows.