Homey instabiel (verliest connectie met vanalles en nog wat)

@Gerard_L
Bij alle apps staat “auto update” aan.

Diverse device apps werken met experimentele versie. Zorg dat je de meest actuele versie van de device apps binnen haalt. Dus ook de experimentele versie.
Ik had de dezelfde situatie waar jij nu in zit. Homey draait nu stabiel. Alleen bij toevoeging van een device kan het even fout gaan maar dan moet je de homey app op je iPad herstarten. Hierna klopt alles weer. Oorzaak van dit probleem is de WiFi (ziggo)

Nog een ander oorzaak is dat bij een modem de verbinding tussen 2,4GHz segment en 5GHz segment niet erg lekker loop. De iPad ging altijd op 5GHz segment zitten maar Homey draait helaas op 2,4GHz.
En dan krijg je regelmatig time-out of update problemen. Bij het laatste wordt de update op Homey zelf goed uitgevoerd maar de Homey app blijft in de update stand staan. Ik heb hier het 5GHz segment uitgeschakeld

@Gerard_L Bedankt voor je antwoorden, ik ga er mee aan de gang.
Alle apps staan bij mij op “auto update”. Hoe haal ik experimentele updates van app’s binnen?

Door achter de app directory /test toe te voegen.
Je kunt dit niet via de homey als het voor de eerste keer doet.
Maar op je pc lukt het wel. Met de muis url aanwijzen zodat je het hele pad ziet en hier achter /test toevoegen

Het is me niet helemaal duidelijk.
Waar kan ik mijn geïnstalleerde app’s selecteren zodat ik test toe kan voegen aan de url?

Download de app slack
Op deze app kun je naar #homey en dan kun je daar veel ondersteuning krijgen

Je moet met een normale browser naar de app store gaat: https://homey.app/nl-nl/apps/

Als je daar op een app pagina komt, bijvoorbeeld voor de Aqara & Xiaomi Zigbee app, dan kun je in de locatiebalk van je browser test achter het adres zetten. Dan krijg je de pagina van de testversie van de app te zien (mits die er is).

Dus de normale app heeft dit adres:

  • https://homey.app/nl-nl/app/com.xiaomi-mi/Aqara-&-Xiaomi-ZigBee/

De testversie van de app heeft dit adres:

  • https://homey.app/nl-nl/app/com.xiaomi-mi/Aqara-&-Xiaomi-ZigBee/test

@robertklep Thanks.
Helder en duidelijk, werkt prima.
Weer iets om mee te “spelen” :wink:

@Gerard_L
Jij ook bedankt om me op dit spoor te zetten.

Hallo,

Ik loop op dit moment tegen zelfde probleem aan. Heb je dit kunnen oplossen?

Hallo, Patrick, doe eens wat meer info. Op wie antwoordt je? En welk probleem heb je? Er staan best veel oplossingen in deze thread als je even bij het begin begint :wink:

Dit is precies de reden waarom ik niet meer met BETA testen meedoe, Homey of Athom test altijd zeer slecht en ik heb geen zin meer om iedere keer van alles te moeten fixen of opnieuw te moeten installeren.

Athom doe je huiswerk, wel eens van Systeemtest / FAT en GAT testen gehoord… doe je best.

Ik kan de Aqara sensoren toevoegen, maar na een aantal uur werken ze niet meer. Dit betreft verschillende sensoren, zoals deur, beweging, knop sensors, enz. Reset van Zigbee netwerk al gedaan. Helemaal Homey resetten?

Hoe ziet je Zigbee netwerk er uit? Als je geen (of te weinig) Zigbee router devices hebt (vrijwel alle Zigbee apparaten die permanent aan de stroom hangen zijn Zigbee router) en je sensoren zitten op het randje van Homey’s bereik is de kans groot dat het bij wijze van spreken met een zuchtje wind al stuk valt.

Zojuist heb ik hele Homey reset gedaan en plus een Zigbee reset. Daarna heb ik vaste Zigbee aparaten toegvoegd. Dit deed Homey direct als ik het merk selecteerde. 3 Icasa’s dimmers en 1 Ikea Tradfri lamp. Daarna moest ik wel andere IKEA Tradfri lampen toevoegen doormiddel van de lamp te resetten.

Op zich ziet het er goed uit (voor zover dat af te leiden is uit de beperkte informatie die Homey geeft), afgezien van misschien “Trapkast Bewegingssensor” die een directe verbinding heeft met Homey (dat hóeft niet een probleem te zijn). Kwestie nu van een paar dagen afwachten om te zien of het netwerk zich in stand houdt.

Vreemd dat die niet via de trapkast lamp gaat, want deze hangt er naast

Je zou kunnen proberen de sensor nogmaals toe te voegen (zonder eerst te verwijderen), op de plek waar je 'm gaat gebruiken (dat moet sowieso altijd met sensor devices).

Had hem op de plek toegevoegd waar hij blijft. Nu reageert de bewegingssensor in de keuken al niet meer. In de trapkast wel. Wat kan ik hieraan doen?

Ik heb al geprobeerd opnieuw toevoegen zonder te verwijderen

Wat laat de routing tabel in de developer tools nu zien? En even voor de volledigheid: alle Zigbee apparaten zijn permanent van stroom voorzien, neem ik aan?