Homey Community Forum

Homey integratie met Domoticz

Er zijn geen devices gevonden

2019-2-13 22:40:47: {}
2019-2-13 22:40:47: Error while retrieving devicelist
2019-2-13 22:40:47: Error while connecting??
2019-2-13 22:40:47: On pair list devices
2019-2-13 22:40:47: List new devices
2019-2-13 22:40:46: save settings
2019-2-13 22:40:46:

Zo te zien kan er geen verbinding worden gemaakt? Kloppen de URL en de poort? Username? Etc?

hoe stel je de domoticz app in op de homey en moet je in de domoticz software (op mijn raspberry pi) ook niet iets instellen of installeren?

Vreemd…ik heb de app geïnstalleerd op Homey 2.0 en de gegevens van Domoticz ingevuld, maar of ik nu naar mijn Domoticz laat kijken die de hoofdcentrale is, of naar diegene die in de meterkast de meterstanden ophaalt, maar bij mij vind hij geen Devices…

Als je de app hebt geinstalleerd dan kun je een nieuw apparaat toevoegen. Je kiest voor domoticz. Dan dien je het ipadres, username/password en poort op te geven. Dan zou daarna als je op volgende klikt een lijst van devices moeten worden getoond. Als dat niet werkt dan heb je

1. geen used devices
  2. devices in de lijst staan die niet ondersteund worden op dit moment*

Aangezien domoticz er nogal een handje van heeft om een trng zooi te maken van devices en classes etc is het lastig om alle soorten en vormen van apparaten te ondersteunen.

Zou je mij eens een prive bericht kunnen sturen met de uitkomst van de volgende url:

http://ipadresdomoticz:poortdomoticz/json.htm?type=devices&used=true

Beste Albert,
zijn je rts rolluiken dan direct gestuurd door homey, of zit er nog een adapter tussen van Somfy?
ik heb electrische rolluilen, war er een ontvanger opzit van Sompfy, werkt nu via domoticz, zou dit graag met homey doen, zonder dometicz.
veel dank.

Somfy RTS werkt hier prima rechtsreeks op homey

1 Like