Homey koppelen aan homekit

Goedemorgen,

Ik heb een vraag; ik wil graag mijn Homey aan homekit koppelen (ik heb daarvoor de homeykit gedownload en geïnstalleerd), maar het wil niet helemaal lukken. Mijn Homey zit op de 2,4Ghz WiFi, maar wanneer ik naar homekit ga om accessoires toe te voegen dan ziet hij mijn Homey niet (dan zit ik ook op 2,4Ghz op mijn iPhone). Als ik met mijn iPhone naar de 5Ghz swtich dan komt Homey direct te voorschijn in mijn woning app onder accessoires en vervolgens probeer ik hem te koppelen met 20020200, maar dan gebeurd er verder niets (wiel blijft draaien).

Heb gisteren ook geprobeerd om Google nest mini te koppelen aan Homey (dat gaat goed en de apparaten verschijnen in Homey), maar vervolgens kan ik bijvoorbeeld niet aan Google vragen; vraag Homey om … aan of uit te zetten. Als antwoord krijg ik te horen dat Homey waarschijnlijk niet gekoppeld is (terwijl dat we het geval is). Heeft het iets met bivenstaande verhaal te maken? En weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

Hoi Fahid,

  • hoe is je netwerk aangesloten? Geeft 1 router twee wifi signalen?
  • hoe heet de homekit accessoires die je in de woningapp ziet bij een 5ghz verbinding?
  • welke versie is je homey?
1 Like
  • Klopt, ziggo router geeft 2 signalen door.

  • Homeykit (met koppel code 20020200)

  • Homey versie 3.2.1-rc. 2

aantal (logische)opties:

  • ga op de homey naar apps --> homeykit app --> configureer app --> instellingen --> ‘‘clear homekit storage and start over’’
  • woning app van Apple resetten
  • homeykit app opnieuw installeren

(Werk je met de woningapp met een hub (iPad, appletv of homepod)?)

Alle 3 opties al uitgevoerd.

Hun: Apple TV 4K

Pb gestuurd.

Goedenavond

Ik heb exact hetzelfde probleem:(
Is hier al een oplossing voor ?

Ik heb na wat DM berichten niks meer van Fahid gehoord, mij onbekend of het is opgelost… ):

Helaas nog steeds niet gelukt. Vet balen.

Heb je wel alle stappen uitgelopen?

Hier is het gelukt :slight_smile: Naar alle waarschijnlijkheid is er iets raars in het betreffende iCloud account. .
Oplossing alles verwijderen op I device en een nieuwe woning aanmaken op een andere iCloud account

1 Like