Homey koppelen aan twee Hue bridges werkt niet

Ik gooi bijna mijn homey en 2 Hue bridges door het raam. Ik heb zo’n 100 hue lampen verdeeld over twee bridges en nu wil ik diverse scenes maken met oa fibaro sensoren.
Wat ik ook probeer, er wordt maar 1 bridge gevonden. Ik heb het kanaal van 1 van de bridges veranderd, maar dan nog steeds werkt het niet. Als ik homey in de hue app een lamp laat zoeken dan zie ik in de app heel snel de vraag welke bridge? voorbij komen, maar dat scherm wordt automatiscdh snel gepasseerd en eindigt erin dat de lampen van de tweede hue bridge niet worden gevonden.
Ik zoek me rot op internet, daar wordt genoemd dat je een van de Hue bridges op een ander kanaal moet zetten en dat heb ik gedaan.
Wie helpt mij uit de brand ?

Het moet gewoon kunnen werken. Ik trof zojuist hetzelfde probleem dat de lampen niet zichtbaar werden. Ik kon echter wel de de bridge selecteren. Een herstart van de Hue App loste het probleem op. Wellicht kan je ook je bridges individueel nog even proberen te herstarten…

YES!! Ik heb de Hue app binnen de homey app gedeinstalleerd en weer geinstalleerd en nu doet ie het eindelijk !! Fijn !!
Voor degene die het ook niet snappen:

  • klik vanaf het beginscherm op je phone onderin het scherrm op Meer…
  • Klik op:Apps
  • Klik op Philips Hue (athom BV)
  • Klik op het wieltje rechts boven (= instellingen)
  • Deinstalleer daar de app.
  • Vervolgens weer terug naar het beginscherm en in de Hue app kies je weer voor lamp koppelen
  • Vervolgens kan je kiezen welke bridge.
  • Helaas moeten alle Hue lampen nu opnieuw gekoppeld worden in de Homey app, dus heb je bij veel lampen wel wat te doen. Overigens zo ook met de flows die met de Hue lampen zijn gemaakt.

Succes !