Homey luistert, maar geen response! v.2.0.4

Sinds een paar dagen luistert homey wel naar spraakopdrachten, de ledring gaat draaien om vervolgens niets te doen en Homey gaat dan weer terug naar de beginpositie.

Ik heb homey gereset (op zijn kop) en na de eerste reset heeft Homey eventjes normaal gewerkt. Toen weet een reset zonder resultaat!

Ik kan nu alleen maar flows starten d.m.v. de homey app!

Ik denk dat het alles te maken heeft met de update, vóór de update reageerde Homey ook maar matig op stemcommando’s, soms 6x herhalen voordat het soms werkte.

Graag een oplossing hiervoor @Emiel of andere medewerker weetjewel!

UPDATE 6 Maart 2019:

Homey reageert momenteel spontaan ineens weer op spraakopdrachten, en voert deze ook weer correct uit. Alleen op de temperatuur instellingen van Toon na!
Maar daar maak ik weer een nieuw topic voor aan.

Medewerkers van Athom lezen zelden het forum… maar :

Hoi bvdbos,

Zoals ik het nu zie betekent dit dat ik beter een google home aan kan schaffen of Alexa.
Ik was toevallig vandaag aan het kijken hoe ik google voice moest koppelen aan Homey, om te zien of dit wel werkt!

Dus maar een google home mini bestellen, want de grote vind ik toch wel wat duur!

Bedankt iig voor je snelle reactie!

Have a good one!

Ik verwacht weinig ontwikkeling meer op speech inderdaad…

Puur en alleen als aanvulling en niet als verbetering bedoeld:

Ik verwacht geen ontwikkeling meer op speech. Nieuwe modellen worden zonder microfoon geproduceerd en standaard heeft Athom volgens mij de microfoon uitgeschakeld sinds Homey 2.0

Alles wat je zegt tegen Homey lijkt eerst naar de Athom server te gaan om daar geanalyseerd te worden. Zonder internet verstaat mijn Homey me namelijk niet. Het lijkt mij dan ook niet ondenkbaar dat Athom op ten duur dit deel van de server offline haalt.

Naar mijn weten (maar pin me er niet op vast) heeft Athom zelfs al een keer gehint dat het totaal stoppen met stemondersteuning, ook voor de modellen met microfoon, niet ondenkbaar is en misschien zelfs te verwachten.

Deze tutorial ooit eens gelezen?

Hoi Joep,

Ik gebruik al enige tijd naar tevredenheid, de HTTP Request flow cards van Erik van Dongen,
in combinatie met de RaspBerry Pi + Domoticz en Imperihome :smiley:

Maar ik zal eens kijken wat jouw link mij aan extra’s kan bieden.

Kanttekening is, ik ben een Android User :wink:

Bedankt voor je bijdrage!

Gr.P.

Ook ik heb dat Homey sinds 2.0.4 happert. alles wat via schakelaar of flow wordt aangestuurd doet het prima.

als ik via spraak wat vraag aan homey gaat de ring branden (oranje) vervolgens na de vraag wit. maar er gebeurt niks.

ook de standaard spraak teksten in de flows spreekt homey niet meer uit.
ik heb bijvoorbeeld een flow die om 19:30 zegt dat onze dochter naar bed moet met een kus via soudboard er achter aan.

met deze flow hoor je alleen de kus van soundboard maar niet de text die hij er voor uit moet spreken.

als ik Homey opnieuw opstart werkt alles weer voor een tijdje.

Homey geheugen regelmatig gecontroleerd. zit vrijwel altijd rond de 150mb voor Homey.

Dit heeft niks met support van Athom te maken denk ik maar is gewoon een bug.
aangezien homey ook niet meer praat.

nog meer mensen met dit probleem?

Ps: is het mogelijk Homey 1x per dag te laten resetten uit zich zelf?

Hoi Zuur,

Resetten heb ik opgelost door een slimme schakelaar te gebruiken op het stopcontact.

De Nieuwe Homeys hebben zelfs geen microfoon meer. Dus spraak houd op een gegeven moment op!

Ik heb Homey nu gekoppeld met Google Home dat werkt redelijk.
Nu schaf ik nog een Google Home Mini aan, en spraak werkt weer, maar dan via Google!

Lees voorgaande opmerkingen over spraak en google Home.

Gr. Pauluz

Hoi @Pauluz,

Dat de microfoon een keer niet meer zou gaan werken ben ik me bewust. Maar dat Homey niet meer terug praat en acties niet meer uitvoert vind ik wel minder…

Eigenlijk heeft Homey nog geen 1 update stabiel gefunctioneerd. Begrijp me niet verkeerd ik ben heel blij met Homey! Alleen bij elke update zitten wel weer opgeloste dingen maar ook altijd dingen die het niet meer of minder doen.

De wallplug op tijd had ik me ook al bedacht maar zou het liever met bv een flow doen. Maar volgens mij is dit niet mogelijk.

Hopelijk komen ze snel met V2.0.5 stable.

Ik dacht dat het probleem alleen bij ons aanwezig was maar ik lees hier dat het bij meerdere mensen dus voor komt. Het lijkt er bij ons op dat wanneer hij een flow gedraaid heeft hij het weer doet.
Zoals je al beschrijft hij reageert wel op “ok Homey” maar geeft dan de witte ring, om vervolgens weer terug te keren naar begin stand.

Ik wou een volledige herstart doen ( op zijn kop houden) maar lees hier dat, dat ook niet de oplossing is.

Ik heb homey gereset (op zijn kop) en na de eerste reset heeft Homey eventjes normaal gewerkt. Toen weet een reset zonder resultaat!

Lees ook even mijn Topic :wink:

Hier ook hetzelfde probleem! Ik gebruik de spraakherkenning regelmatig om het licht bij de eettafel aan en uit te zetten (met duidelijk articuleren werkte dat altijd prima!), maar nu heb ik regelmatig dat ie eerst luistert (oranje ring), dan verwerkt (witte ring) en vervolgens niets doet.
Ook via de Google Home Mini lijkt ie af en toe niet te reageren.

Dan enige tijd later (of na een reset) werkt het wel weer even.

Ja, ze zijn zeer goed bezig bij Athom pffff

Ondertussen met V2.0.5. Werkte het weer. Nu sinds 2 dagen in eens weer niet. Homey opnieuw opgestart nog steeds geen resultaat.
Hopelijk gaat Athom eens een stabiele update uitbrengen…

Het volgende gedaan :

Ok Homey -> oranje ring ->ik vraag “hoe laat is het” -> witte ring (die langer duurt dan normaal) -> ring uit zonder aktie uit te voeren