Homey na 3 maanden al defect!

November 2020 was ik nog blij met mijn nieuwe homey. De ontdekking naar zijn mogelijkheden was begonnen en ik kreeg steeds meer door wat Homey kan en hoe dingen werken etc.
Het eerste probleem diende zich aan toen Homey een eigen willetje begon te krijgen en midden in de nacht van alles aan ging zetten.
Het advies hier op het forum was een andere adapter te gebruiken want de Homey adapter zou niet geweldig zijn en de boosdoener zijn. Vreemd verhaal dacht ik toen maar goed, ik heb mijn Samsung adapter van mijn telefoon erop gezet en sindsdien is dat niet meer voor gekomen.
Vandaag werd ik helaas niet zo blij van Homey. Ik had besloten om Homey ergens anders te plaatsen dus stekker eruit en op de andere plaats gezet. Toen ik de stekker er weer in deed hoorde ik een tikkend geluid uit de Homey komen. Niet uit de adapter maar echt uit de Homey. Snel de stekker eruit en na een paar minuten weer geprobeerd en weer een tikkend geluid. Daarna heb ik de Homey langer dan 10 minuten van de stroom gehaald en daarna met meerdere adapters geprobeerd. Het tikken was gestopt en daarbij ook het leven van mijn Homey. Hij deed niets meer, led ring bleef uit en startte niet meer op. Ondersteboven gehouden maar ook daarmee gebeurde er niets.
Bij BCC aangemeld voor reparatie en direct afgegeven bij de BCC in mijn woonplaats. Daar werd mij verteld dat het minimaal 3 weken kan duren en door Corona mogelijk nog langer. Dat is lekker dacht ik want mijn hele huishouden staat in dat ding geprogrammeerd!
Heel leuk zo’n Homey maar voor het geld dat de pro versie kost mag je verwachten dat ze betrouwbare spullen meeleveren en het iets langer meegaat. Maar goed dat zal mijn geluk wel weer zijn.

Zo, even de frustratie van me afgeschreven en nu maar hopen dat Homey snel weer thuisis.

Sterkte ermee. Ik hoop dat hij snel terug bij je is.

Tuurlijk begrijp ik dat de prijs geen garantie voor succes is.
Ik dacht ook inderdaad dat de usb adapter het had begeven maar met diverse andere adapters waaronder een ipad adapter en ook weer de originele waarmee ik nu mijn telefoon oplaad deed de Homey niets meer.

Het is vooral verelend dat het allemaal zo lang moet duren voordat het gemaakt is of dat ze een nieuwe geven.

Maar goed er zijn uiteraard ergere dingen op de wereld gaande momenteel natuurlijk.

Das shit. Als je nog maar licht en geluid hebt en niet in de kou zit.
Maar zoals je zelf al aangaf, er zijn ergere dingen in de wereld (zoals lauw bier :rofl:).

En dan ook nog thuis op je eigen bank.

@Heula
Maar als iets stuk gaat is altijd balen. Hopelijk krijg je snel een nieuwe/gerepareerde Homey retour.

Dat tikkend geluid uit je Athom bij inpluggen doen mijn beide Homey’s ook al vanaf dag een. Ik dacht ook direct aan kortsluiting in de Homey bij dat gekraak, maar ze starten daarna gewoon weer op. Mijn oude 2017 Homey wil na PTP nog wel eens moeilijk doen en alleen een rode LED laten draaien, maar na een paar pogingen doet hij het ook steeds weer en start gewoon op. Wel heb ik beide Homey’s in de jaren nadien voorzien van een andere adapter.

De led ring ging bij mij helemaal niet meer branden. Meerdere keren geprobeerd op te starten met meerdere adapters. Hij gaf totaal geen sjoegen meer.

Helaas ook al eens ervaren. Sterkte van mijn kant
Mijn leven zonder Homey

We zijn nu zo’n 6 weken verder en nog steeds geen Homey. Na 3,5 week kreeg ik te horen wat ik al verwachtte en dat was dat hij niet meer gemaakt kon worden.
De keus was geld terug of een nieuwe. Omdat de Homey pro niet op voorraad is moest deze dus besteld worden. Omdat ik hem in de aanbieding heb gekocht is geld terug geen optie want dan ben ik elders als hij daar wel op voorraad zou zijn veel duurder uit. Er zit dus niets anders op dan te wachten. Dat doe ik nu alweer ruim 2 weken en omdat mijn geduld toch wel bijzonder op de proef wordt gesteld heb ik maar eens gebeld met BCC om te informeren naar hoe lang het nog gaat duren. Van het antwoord werd ik niet veel vrolijker want er werd doodleuk gezegd dat het nog wel 3 weken kon gaan duren.
Op mijn vraag of hij serieus was zei hij nog ja ook. Echt bizar hoe traag dit allemaal gaat en hoe schaars de Homey dus blijkbaar is.
Ik weet niet waar ze gemaakt worden of vandaan geĂŻmporteerd worden maar via Ali Express bestellen gaat sneller!

BCC is ook geen officieel reseller van Homey, die zal dus ook langer moeten wachten, alle andere resellers is hij gewoon op voorraad (op bol.com na).
Maar alles is schaars met ic’s probeer maar eens een nieuwe videokaart te kopen (heeft dezelfde reden als Homey dat hij moeilijker beschikbaar is).

Dat zou best kunnen maar ook in de Homey store is de levertijd 3 weken.

Kaart het es aan bij Athom zelf.
Zij hebben me supergoed en vlot geholpen toen mijn Homey kaduuk was en de Mediamarkt lastig deed over omruiling…

Homey wordt ook massaal door cryptominers gekocht?

Ik zal ze eens mailen of bellen.

Ja, net zoals elke auto (aangezien auto fabrikanten het ook hebben) en Xbox x series en Playstation 5’s, (tip, het is echt niet alleen de crypto miners :wink:)

Je had het toch over videokaarten? Specifiek die zijn vooral niet te vinden omdat de vraag groter is dan het aanbod. De “semiconductor shortage” als gevolg van COVID-19 in die markt is maar van korte duur geweest, bijna een jaar geleden was er een dipje maar inmiddels worden er meer kaarten verkocht dan in 2019. Redenen: meer thuis zitten = meer tijd voor gamen, en cryptominers. Beiden geen reden die op Homey betrekking heeft.

Maar we dwalen af…

Contact met support heeft niet veel geholpen. wel snelle reactie maar meer als dat kunnen zij toch ook niet.

Bedankt voor het contact opnemen met Athom support en wat vervelend dat je al zolang zit te wachten op vervanging van jouw Homey Pro. Ook in onze eigen webshop hebben we een levertijd van ongeveer 3 weken vanwege een erg hoge vraag naar Homey Pro’s.
We hopen zo snel mogelijk weer nieuwe voorraad naar onze resellers te kunnen sturen, zodat ook BCC weer in staat is om jouw Homey Pro te vervangen.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je geduld!

Het was te proberen… :frowning:
Sterkte, kan me voorstellen hoe vervelend het is

En bij BCC gaat hij ook niet altijd direkt op de post naar de leverancier. Daar kan ook makkelijk een week overheen gaan.
Dat werd vorig jaar nog door een verkoper verteld aan een klant aan de balie, die ook een defekt artikel kwam terugbrengen om te laten repareren onder garantie.
“Wij gaan niet elk artikel direkt versturen maar wachten totdat we meerdere artikelen hebben”.

Na bijna 2 maanden wachten heb ik mijn nieuwe Homey pro eindelijk binnen :partying_face:. Backup teruggezet en alle benodigde aanpassingen zijn weer voltooid en alles werkt nu weer. Hopelijk nu voor langere tijd dan 3 maanden.

3 Likes