Homey niet beschikbaar

Mijn Homey bleek vanmorgen in eens erg traag, meldingen kwamen met tussenpozen door.

Reboot uitgevoerd:

Homey is al weer uren aan, LED ring draait mooi:

Het IP adres is te pingen:

Maar zowel de PC app als de App op de iPhone kunnen geen verbinding maken.:

Homey is offline.

Controleer je netwerk verbinding en probeer het opnieuw.

Mijn netwerk is prima alles werkt behalve Homey:

Al twee keer daarna gereboot, maar geen resultaat.

Homey lijkt uiterlijk gewoon opgestart, LED ring draait maar is voor de App’s onbereikbaar?

Wat is er loos? Graag advies en wat hulp.

Groet,

Mart

Updaten naar v7.1.0 gok ik. Of een andere 2A of meer adapter

1 Like

Hallo Peter_Kawa,

Dank weer voor je snelle reactie,TOP!!
Toen ik je bericht zag, updaten naar 7.1.0 dacht ik Ha, een update, maar hoe dan? Ik kom er niet bij.

Over de hele dag al zo’n 4 à 5 keer gereboot en dan na 40 à 45 minuten geprobeerd te verbinden. Noppes.

Dus ik post een topic.
Probeer ik na het lezen toch nog ff of ik er bij kan … Je raadt het al, doet 't weer, staat te updaten naar 7.1.0 nu.

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, en anders zal ik een voedingsbron van meer dan 2A moeten gaan zoeken :wink:

In elk geval dank.

Groet,

Mart

1 Like

Ja soms hè :crazy_face:
Ik hoop dat je Homey straks weer tevreden pruttelt !

Hij doet het weer, de App op de telefoon is nog wat traag, maar dat stabiliseert in de regel wel.

Ik heb gewoon de originele adapter in gebruik, ik heb niks anders, maar ga wel op zoek naar iets wat wat meer stroom kan leveren.

Na de Zigbee reset en alle tips van jullie was het juist zo goed en stabiel allemaal. Plus wat leuke en handige update’s de laatste weken. Ik heb er weer lol in, in elk geval.

Dank voor de hulp :wink:

2 Likes

Ik had een zelfde probleem en het begon na de installatie van een nieuwe router. In mijn vorige router stond de subnetmask op 255.255.0.0. in de nieuwe router stond deze op 255.255.255.0. Ik heb de subnetmask in de router dus gewijzigd en toen was het probleem verholpen.
Netwerktechnisch had het helemaal niets uit moeten maken omdat al mijn apparaten op een segment zitten, maar agoed als het maar werkt.