Homey of homey Pro

van plan een homey te kopen maar vraag me af of je voor een homey of de pro moet gaan.
De homey pro zou zo’n 40 app’s kunnen installeren. Ik ben bang dat als je eenmaal begint met domotica dat je er zoveel aan knoopt dat een gewone homey snel vol raakt. Is het dan verstandig om zoveel mogelijk bij een leverancier te blijven, te denken valt aan Fibaro. Om het aantal app’s te berperken.
Gr Remco

Het is totaal afhankelijk van wat je ermee wil gaan doen, ik heb 29 apps op een ‘normale’ homey. Dit resulteert soms in een wat trager reagerende homey. Maar wel werkbaar. Maar dit is van gebruiker tot gebruiker verschillend :wink:

Het ‘beperken’ van t aantal apps is altijd goed. Maar homey is juist ontworpen om met meerdere protocollen door elkaar te kunnen werken, waar ik ook dankbaar gebruik van maak. Gewoon lekker creatief zijn :wink:

Ik heb een gewone Homey (early 2019) met momenteel 26 apps. Hij werkt prima, hij is iets trager, maar voor mij is het totaal niet storend. Ik wil zelf ook wel naar een situatie toe gaan waarin ik het aantal ‘merken’ beperkt, maar als je even nadenkt heb je zo een aantal verschillende apps bij elkaar (tv, geluid, google/alexa, better logic, afval herinnering, weerapp, beveiligingsapp (Heimdall?), verlichting, sensoren en knoppen, aanwezigheidsdetectie), dus je bent niet de enige die een gewone Homey zou hebben en wel 20 of meer apps. Ik hoor daar eerlijk gezegd weinig klachten over.

Als ik me niet vergis heeft @Rocodamelshekima op een gewone Homey meer dan 40 apps draaien en werkt dat nog steeds

Bedankt voor de reactie, Met de gewone Homey kom je dus prima uit de voeten.

getApps:

Response

“root”:{
64 items

getFlows:

Response

“root”:{
509 items

1 Like

Was jouw Homey niet ge-upgrade?

Dat dan weer niet nee. Gewone normale early 2016.