Homey off line TP-link Deco

In het verleden was mijn Homey soms off line. Dat probleem heb ik opgelost met en zwaardere voeding.
Sinds ik een TP-Link Deco mesh router heb geïnstalleerd is mijn Homey weer heel vaak off line.
De Homey opnieuw opstarten help mestal niet. Met het opnieuw opstarten van de router gaat het meestal beter. Maar dit kan niet de bedoeling zijn.
Ik hoop dat er iemand is die hier ervaring mee heeft en mijn probleem kan oplossen.

Sommige apparaten kunnen niet goed overweg met de mesh functie van de Deco routers, waarbij er regelmatig gecontroleerd wordt of het access point waarmee het apparaat verbonden is nog de juiste is.

Binnen de TP-link app kun je de mesh functie uitschakelen voor apparaten die nooit verplaatsen binnen je huis, zoals je Homey. Zorg dat je Homey verbonden is met het juiste AP en schakel de mesh functie dan uit. Daardoor wordt de verbinding een stuk stabieler.

2 Likes

mijn Homey pro ziet de SSID van mijn DECO mesh niet eens… 2.4 GHz staat ingeschakeld…
moest WiFi van Arris router erbij inschakelen (tegen advies Ziggo) om Homey pro te koppelen…

Ik heb mijn Homey in eerste instantie aan mijn netwerk gekoppend via mijn oude router.
Met het installeren van de DECO router heb ik de ssid van de oude router opgenomen, dus voor mijn Homey was niets gewijzigd.
Ik heb daar dus geen problemen mee gehad.

Ik heb de Deco X20 en ervaar geen problemen met de WiFi verbinding van Homey.
Wel heb ik hem prioriteit gegeven via de Deco app.

Mijn homey heeft ook nooit meer verbinding kunnen maken met de tp-link deco, en ziet zelfs enkel de 2.4 ghz niet eens.
Opeens zat homey zonder verbinding en heeft nooit opnieuw verbinding gemaakt.

Op aanraden van tp-link een gastnetwerk gemaakt met het zelfde ssid, maar ook dit geen resultaat.

Hierna alle decos ontkoppeld en alleen de hoofd deco aangelaten, maar toen ook niks.
5ghz staat ook niet aan, enkel de 2.4 ghz gebruik ik bij koppelen.

Heeft er iemand nog meer tips om weer te verbinden met de tp-link deco?

Sommige mensen gebruiken een apart access point om WiFi op hun Homey werkend te krijgen/houden :roll_eyes:

Dat klopt, dit had ik inderdaad ook gedaan om weer even verbinding te krijgen tot homey.
Echter zijn er enkele apps, waaronder de misol, die in het zelfde netwerk als homey moeten zitten.
Meerdere apps deden het dus niet meer, waardoor niet alle flows en apparaten meer werkten zoals hoort

Zo’n access point moet ingesteld worden als bridge, niet als router.

Ik ben wel benieuwd met welk type Deco jullie problemen ervaren, en welke firmware deze heeft?

Mijn setup:
Model: X20
Firmware: 1.5.1
Mode: Router
DHCP: Ja

In de screenshots is te zien dat ik Homey hoge prioriteit geef, en mesh heb uitgeschakeld.

image
image

Met deze setup ondervindt ik geen enkele WiFi problemen.

1 Like

Voor mij is het als volgt.

Mijn setup:
Model: X60
Firmware: 1.5.1
Mode: Router
DHCP: Ja

Echter had ik de mesh functie niet uit gezet. Maar had hier ook nooit problemen mee. Tot een tijdje terug, en nu nooit meer met geen mogelijkheid verbinding kunnen maken.

Als ik weer verbinding krijg een keer zal ik inderdaad de mesh functie voor homey uit zetten.

Maar de vraag is dus nog. Gaat die verbinding er nog komen.

Jammer dat homey geen utp heeft, dan was internetproblemen nooit een probleem geweest.

Het grootste probleem is imho dat Homey van de modernere wifi systemen geen bal snapt.
Ik heb bijv. een oude standaard kpn experiabox en nul verbindingsproblemen.
Ik heb ook een oude Netgear wndr3300 router als accesspoint (via LAN), en daarmee gaat het ook probleemloos.
Tips:

Dan zou ik dus de onderste optie moeten kiezen van deze twee.
Morgen maar even proberen wat dat doet.
Dan neem ik aan dat het netwerk zal veranderen naar het netwerk van de ziggo router, en niet de ingestelde van het tp-link netwerk.

Als je Homey al problemen heeft met Deco lijkt het me niet verstandig om dan zo’n Deco te gaan gebruiken als apart access point voor Homey, want de kans is groot dat dat óók niet gaat werken.

Je kunt beter op zoek gaan naar een el cheapo access point (liefst iets dat al wat ouder is) en dat aan je bestaande netwerk koppelen (bedraad, maar wel op zo’n manier dat het onderdeel is van wat jij je “tp-link netwerk” noemt).

Ik had inderdaad een router met draad aangesloten als laatste oplossing.
Deze is dan onderdeel van mijn netwerk maar had wel een eigen naam.
Sommige apps werkten dan wel, zoals smart presence, maar andere zoals misol weer niet. Omdat bij de laatste de hub in het zelfde netwerk moet zitten.

Ik heb het bedrade AP ook een eigen ssid gegeven, maar wel in hetzelfde subnet gezet. Alle apparaten kunnen ‘elkaar zien’ en werkt goed.

Vandaag nog een apart netwerk opgezet naast de tplink deco, en hiermee proberen te verbinden. Na invoeren van netwerk en wachtwoord hoor ik nu al ruim 20x dat homey niet kan verbinden.
Ander netwerk van de ziggo router ook geprobeerd, maar niks werkt meer.

Krijg gewoonweg geen enkele verbinding meer met homey

Beste Homey gebruikers met TP Link deco problemen.

In het verleden, met mijn oude router, was ik regelmatig de verbinding met mijn Homey kwijt. Dit is een gekend probleem dat kan worden opgelost met een zwaardere voeding voor de Homey.

Nadat ik mijn oude router had vervangen door een set TP Link Deco M5V3 kreeg ik weer het problemen met de verbinding.
Omdat die Deco de laatste wijziging was, ging ik er van uit dat daar het probleem lag en heb ik de mesh technologie in de Deco uitgeschakeld. Dit had niet het gewenste resultaat.
Daarop heb ik een nog zwaardere voeding voor de Homey gekocht. Dit was dus de oplossing van mijn probleem.

Wat ik in de discussie mis hoe een gewijzigde verbinding met Homey tot stand wordt gebracht. Dit kan volgens mij enkel via de recovery mode. Voor een goede uitleg zie Support - Homey Cornelisse.
Mogelijk probleem kan zijn dat de Homey te ver van de router staat,

Als de wifi verbinding via een andere weg kan worden gewijzigd, zou ik die graag kennen.

Na nog vele pogingen heb ik hem kunnen verbinden met een losse router. Die is dan weer verbonden met de tp-link deco.
Eerder al 2 keer hiermee verbonden, maar toen weer verbinding kwijt geraakt. Hopelijk blijft het nu stabiel.

De verwachting om homey met tp-link deco te verbinden laat ik maar varen.

ik begin bij jou toch te twijfelen aan de wifi van de Homey zelf, omdat je met meerdere soorten wifi netwerk apparaten geen verbinding kan krijgen.