Homey offline?

Oke helder. Bedankt voor alle tips !

1 Like

Ik wil hier toch nog eens op terugkomen: welke router / multi room wifi heb je? Ik wil mijn Netgear Orbiā€™s wel inruilen, ook vanwege een ander issue. Maar een rondvraag over welk systeem ik dan wel moet aanschaffen komt telkens neer op: in de meeste consumenten routers / multi room wifi systemen is het niet meer mogelijk om het ssid te scheiden.

Heb dat gescheiden. Homey draait op een WiFi van mā€™n Ziggo router. Heb daar verder geen andere apparaten op zitten en daarom de 5GHz uitgezet (niet specifiek door issues maar zag de noodzaak niet). Overige devices op een TPLink Deco Multiroom met compleet ander SSID.

1 Like

Heb een Asus RT-AX88U met Asuswrt-Merlin firmware. Geen multi-room systeem, al zou het wel kunnen met meerdere asus routers: Asus AiMesh
Zie laatste punt:

Dacht dat de meeste routers de ssids kan scheiden. Ik heb iig ook een kpn experiabox die het kan, me pa een ziggo router waarbij het kan. Mijn oude router was een netgear nighthawk x4 en die kon het.

Februari 2022 en dit probleem bestaat nog steeds!

1 Like

Ja hier met mijn Orbi 850 steeds meer last van maar ga wel een apart netwerk opzetten voor Homey.

Juni 2022 en heb er ook last van.

Is hier intussen al een fix voor? Behalve coexistence uitzettenā€¦

Nee. Iets om uit te proberen:

Maar dan zo:

.

Hey Peter, thanks voor je response. Net gekeken naar de geposte link, echter snap ik de oplossing niet helemaal. Dacht dat het probleem kwam doordat de 5ghz en 2,4ghz dezelfde SSiD hebben.

Nou ja ā€˜oplossingā€™, het kan Ć©Ć©n vd oorzaken zijn van het regelmatig offline gaan van Homey.
ā€˜Band steeringā€™ en ā€˜transmit powerā€™ zijn ook zaken om goed in te stellen als je 1 gemeenschappelijke SSID wil houden.
Maar een aparte 2,4GHz 802.11g/n band instellen is toch de beste simpele oplossing imho.

Ik denk dat er geen software matige oplossing voor de huidige Homeyā€™s mogelijk is, maar dat kan ik mis hebben.

Triest dan Homey PRO de nieuwe van 2019 geen dual band ondersteund.

Ik heb ook een probleem dat mijn homey app ook met regelmaat offline aangeeft maar mijn gekleurde homey Bol wel gewoon actief is. Kan het te maken hebben met de app dat deze niet compatible is aan een 5G netwerk wat ik heb. Want vorig jaar heb ik Ć¼berhaupt geen problemen gehad en alles deed het perfect.

Laat ik het zo zeggen: dat zou niet mogen. Maar er zijn overduidelijk problemen met de methode die checkt of Homey online is, en het zou best kunnen dat die problemen zich voordoen als je wel/niet op een bepaald netwerk zit (aan de andere kant, het kan ook te maken hebben met de stand van de maanā€¦).

Het zit gewoon op mijn Super Wifi netwerk en het is glasvezel. Alles werkt gewoon goed. qua wifi. Mijn smart home is 2021 geĆÆnstalleerd en heeft het gewoon goed gedaan en er waren geen problemen en sinds een paar maanden heb ik geregeld dat de app op mijn telefoon Homey offline aangeeft. maar mijn Homey Pro is dan gewoon actief alleen de homey app zegt offline. Ik heb contact gehad met Athom die vertelde dat het misschien aan de adapter zou kunnen leggen aan de adapter, vandaag zou ik een nieuwe adapter in de brievenbus ontvangen, en dan hoop ik dat het probleem opgelost gaat worden anders even de app deinstalleren en weer opnieuw installeren en hopen dat het dan wel opgelost zal zijn.

Homey heeft simpele wifi aan boord. Een apart 2,4Ghz SSID bijvoorbeeld, kan al veel van dit soort ā€˜offlineā€™ problemen oplossen. Hieronder een lijst met verdere tips & tricks. Dat is dan wel gericht op het verbinden met je wifi, maar is ook waardevol bij jouw ā€˜offlineā€™ issues

Dit probleem lijkt toch iets anders te zijn: de app zegt dat Homey offline is, terwijl Homey het gewoon doet. Het is dus niet zo dat Homey zā€™n verbinding kwijt is, het is dat de appā€™s manier om te bepalen of Homey offline is kapot is.

Dan zou hij de NetScan app even moeten installeren, die kan de verbinding naar b.v. de router om de x seconde checken. Ik vermoed nog steeds dat de wifi onregelmatig ā€˜on holdā€™ gaat.
Het kan ook zijn dat er een app steeds uit zā€™n geheugen loopt, dan is de verbinding met Homey bij mij het eerste dat wegvalt, terwijl de overige WiFi apparatuur gewoon prima werkt.

Sinds 2 dagen is mā€™n Homey 2019 steeds offline. Werkt al 1,5 jaar perfect maar nu ineens dit probleem. Meer mensen last van? Kan het van de laatste software update zijn?

Ja, daar heb ik ook last van sinds 28 september en bij de CPU Load zie ik dat de Homey ook meer CPU resources vraagt:


Ik zag ook dat, ongeveer elke twee uur, de CPU Load een kwartier lang boven de 50% komt:

(edit: augustus moest september zijn)