Homey onbereikbaar… geen WiFi verbinding meer mogelijk

Vanochtend ging de zigbee lichten via de hue bridge niet meer aan… ik meende nog even in de app te kunnen en zag wel beweging van de xiaomi sensor.
Eenmaal echt wakker, kon de homey niet meer verbinden.


De ring toonde gewoon mijn weer-ring.
Vanavond nog even gekeken. Niets. De stekker er 10+ minuten uitgetrokken. Op nieuw aangesloten. Niets.

De ring toonde nu de regenboog.

Ik heb de homey maar hersteld. In de app kon ik met de homey verbinden. Maar bij het verbinden van het WiFi netwerk liep het mis. Zowel bij een 2.4 als een 2.4/5 netwerk.

Ik gebruik al een jaar een oude iPad mini adapter. En vanochtend was ineens kapot. Geen gekke andere zaken gemerkt…

Wat nu weer? :frowning:

Serieus… wat is er met dit ding?

Ná herstel (met count down en rode ring), ná ik kan niet met WiFi verbinden. En wéér 10 minuten zonder stroom is ineens magisch alles weer normaal?

Overigens werkt de held nog niet. Toilet motion + licht wel. Hal en keuken motion wel, licht niet.

Adapter problemen worden hier op het forum wel al vaker als oorzaak van vreemd gedrag van homey aangemerkt.

PTP (pull the plug) lost problemen met hue vaker op.
Blijkbaar beginnen hue devices na langdurig (10-15min)geen contact met een bridge het mesh netwerk opnieuw te bouwen

Dan zijn het geen adapter problemen maar is homey gewoon een veel te gevoelig apparaat.
Echt met zo veel apparaten geen problemen met diezelfde iPad adapter maar de homey kan er dan niet tegen?

Het is op zich opmerkelijk dat de homey in herstelmodus staat en hue zich dan na 10 minuten toch hersteld? Terwijl neem ik aan alles gewist had moeten zijn.