Homey Pro en Homey Bridge

Is er een mogelijkheid om beide, Homey Pro en Homey Bridge, samen te gebruiken? Ik heb een kamer die niet bereikbaar is met mijn Homey Pro en als ik daar dan een Homey Bridge kan inzetten zou mij dat wel vooruit helpen.

Ja, maar je moet voor Bridge aparte flows maken en hij is niet direct aanspreekbaar vanuit je Pro. Dus in je Homey app wordt het switchen tussen de devices.
Beste is om een mesh netwerk te voorzien lijkt me?

1 Like

Zie onder ander hier

En het eerste plaatje in de topic
Wisselen tussen 2 Homey’s

Bij meer dan 5 device daar moet je ook betalen voor die cloud Homey.

Tip van @DidierVU lijkt mogelijk betere oplossing.

1 Like

Sorry om in het Engelse deel van het forum te posten… Ik probeer via mesh de verbinding tot stand te brengen maar dat is niet ideaal: ik woon op een boot met stalen tussenschotten. Dus mijn vooronder waar wasmachine, droogkast en waterdetectie staat en mijn machinekamer waar ook waterdetectie is, zijn heel moeilijk bereikbaar. In beide heb ik wel wifi… Dus dacht ik dat ik misschien wel geholpen was met de nieuwe homey bridge. Maar als ik geen signalen kan uitwisselen tussen homey pro en de nieuwe bridge is dat geen oplossing. Bedankt om mee te denken!

Een watersensor op wifi zou dus de oplossing kunnen zijn maar dan zitten we met het probleem dat er volgens mij geen enkele beschikbaar zijn voor Homey…

Honeywell heeft er één maar wordt niet ondersteund door de app, misschien even bij support@athom.com vragen als ze deze kunnen ondersteunen?

https://shelly.cloud/products/shelly-flood-smart-home-automation-sensor/

1 Like

De zoekfilter bij Robbshop werkt blijkbaar niet naar behoren :sweat_smile:

Ik las dat niet alle sensoren van Shelly in de Homey beta app worden ondersteund dus weet niet of die werkt met de Bridge…

Mijn idee was om mijn watersensoren en wallplugs van fibaro en mijn waterdetectie van klikaanklikuit te blijven gebruiken en de bedrijfszekerheid te verhogen. En dan ook rookdetectoren te installeren. Maar voorlopig zet ik dan alles even op hold tot ik een pasklare oplossing gevonden heb.

Hij heeft al een Pro…

Voor €25 heb je de Shelly sensor die gegarandeerd verbinding zal hebben met je Homey aangezien er Wifi signaal aanwezig is… Maar moest je nog meer Fibaro modules kunnen plaatsen dan kan dit wellicht ook een oplossing bieden.

Beide apparaten zijn verschillende omgevingen die niet zonder meer informatie uitwisselen. Je zou wel via webhooks of mqtt de homeys met elkaar kunnen koppelen. Je flows worden dan wel een stukje ingewikkelder. Het is in ieder geval het overwegen waard. Suk6!