Homey pro offline. Geen één flow werkt meer

Vanochtend schrok ik wakker om 8:00 uur. Mijn wekker (Homey flow) is niet afgegaan. Snel omgekleed en daarna mijn telefoon gepakt om te kijken wat er aan de hand is. App is onbereikbaar. Mijn Homey pro is offline. Na het testen van diverse schakelaars en het naar binnen lopen van diverse kamers, merkte ik op dat geen één flow meer werkt. Homey gerestart (stekker in/uit) maar zonder resultaat. Op mijn telefoon heb ik gewoon goed wifi. Nu een uur later heb ik nog steeds geen verbinding weten te maken met mijn Homey.

Ik dacht dat de Homey flows ook gewoon offline werken. Maar dat is blijkbaar niet zo? Wat kan de reden zijn waarom alles offline is? Het is best vervelend te weten dat je wekker het niet altijd doet als er geen verbinding is.

Groetjes, Sander

Same here, vanochtend werken de meeste flows niet meer, mijn neo Coolcam PIR’s zijn onbereikbaar. Zag wel dat er een nieuwe update is geïnstalleerd vannacht van Homey, maar het lijkt erop dat mijn Z-wave geen range meer heeft oid. Mijn Fibaro aangestuurde screens werken ook niet meer. heb inmiddels homey opnieuw opgestart en dat maakte geen verschil en ook de “pull the plug” maakte top op heden geen verschil. Ik heb wel contact met Homey via wifi.

De flows van homey werken offline als dat ook mogelijk is. Stel je hebt Shelly of andere wifi apparaten en homey heeft geen netwerk, ja dan kan hij die ook niet aansturen. Of zaken die via een cloud connected dienst lopen, dat zal ook niet werken.

Maar hoe weet je dat homey offline is, los van dat je hem niet kunt bereiken?

Er was afgelopen nacht een update naar versie 3.2.1. Kan dat de oorzaak zijn?

De app geeft aan: Sander’s Homey Pro is offline. Er kon geen verbinding worden gemaakt met Homey.
Ik weet niet of dit dan ook echt offline is of dat de app geen verbinding kan maken. Maar omdat geen flow meer werkt denk ik dat het daadwerkelijk offline is. (ik kan het mis hebben)

Kan je in je router zien of Homey wel op het netwerk zit? Brandt de ledring ook als je de stekker er opnieuw in doet?

[mod break] Verplaatst naar het Nederlandse gedeelte van het forum

Ik draai al een aantal weken 3.2.1 zonder problemen.

Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij andere setups wel problemen kan geven

Ik draai ook al een aantal weken met 3.2.1 sindsdien heel veel problemen.
Met name bij het opstarten

Ik vind het knap dat je nu al weken met 3.2.1 werkt, want die is pas 22-01-2020 gereleased. Dus een goede week geleden…

de stabiele versie wel ja.
Daarvoor was er al experimental

Inderdaad. Stable is nu uitgekomen maar 3.2.1 zit al een tijdje in beta fase.

Dus zo knap is dat niet :wink:

Hallo,

Ja ik gebruik geen beta’s. Daarvoor is het voor mij te belangrijk. Ik wil geen ‘problemen’ hebben die je met een beta zou kunnen krijgen.
Misschien dat er toch verschil zit tussen de beta versie en de stabiele versie waarbij het probleem is verholpen??
Maar ik heb al gelezen dat er een versie 4 zit aan te komen…

Sinds vanochtend lijkt het of alle neo coolcam devices niet of vrijwel niet meer reageren, zeker alle PIR’s. Bij fibaro schakelaren is nu vertraging. Ik heb veel flows die door PIR opgestart worden en dat gebeurt nu niet meer. Vraag is nu of dat aan Neo Coolcam ligt of de nieuwe Homey update. Maar ik ben er niet blij mee!

Voor al uw problemen: ga naar PtP (Pull the Plug gedurende 15 minuten)

Overigens bij mij geen problemen na update:
image

Zoals ik al zei. Geen problemen hier met 3.2.1. zowel beta als stable

En na het terug steken van de stekker, ook nog eens 15 tot 20 minuten wachten op het automatisch herstellen van de (mesh) netwerken.

Vreemd genoeg werkte mijn Neo Coolcam stekker vanochtend plotseling wel weer nadat hij het de hele week niet deed in zijn flows. Had gepland om hem van het weekend weer aan proberen te melden. Helaas nog wel steeds met het negatieve verbruik.

Ik zie de Homey niet terug op mijn netwerk. Ik kan nog steeds niet inloggen in de app of via mijn computer (Homey insights). Mijn Homey is nog steeds offline. Iemand een idee hoe ik het weer aan de praat krijg? Ik heb nog versie 3.2.0

Verschil tussen laatste RC en 3.2.1 is alleen de naam. Tussen 3.2.1 welke in experimental was en nu in stable geen verschil alleen wie hem krijgt.