Homey pro offline. Geen één flow werkt meer

  1. stekker er 10 minuten uit ook wel PtP genoemd.
  2. probeer even een andere USB adapter 5 volt 2 Ampere minimaal.
2 Likes

Heb ik inmiddels meerdere malen geprobeerd, feit blijft dat de PIR’s onbereikbaar blijven, veel Fibaro switches/dimmer en screens onbereikbaar blijven en als ik naar node kijk, zijn er een aantal devices die achter Rx steeds hogere getallen krijgen en er niets gebeurt, alsof Homey iets probeert, maar niet wil lukken. Nu het donker wordt en geen PIR’s werken lekker donker in huis. Maar waar is het nu mis gegaan, tot gisteren geen problemen gehad.

Zou willen adviseren om een 5 Volt adapter te nemen

1 Like

Sh… klein schermpje en toetsenbord…zon die schittert… je hebt gelijk, thanks.

PTP heeft nu gewerkt. Vanochtend niet, nu wel. Alles lijkt het nu te doen en ook ik heb de update 3.2.1. Wel geeft ie aan dat de Xiaomi MI app is gestopt met werken, maar dat is weer een andere topic. Bedankt voor de reacties :slight_smile:

Yesterday, since I was away from home for most part of the day a pulled the plug again and then in the evening I started homey again. It took 30 min at least, but all device came back online and are working again. Do not know why at first the PTP did not work, but I’m happy again.

Ook ik had vannacht een ‘hangende’ Homey.
Alles was offline vanmorgen; geen webinterface meer en ook de nodige schakelaars werkten niet meer.
Ik twijfel of dit aan de update heeft gelegen, want ik heb dit gedrag 2x eerder gezien.
Geen red ring of death maar een keurig pulserende witte ring. Dus echt hardwarematig lijkt het probleem niet. PTP was uiteraard de oplossing maar ik vind dit principieel wel een beetje triest voor een apparaat van 299/399 euro.
Ik zit er aan te denken om een ouderwetse schakelklok tussen de USB adapter en het stopkontakt te zetten zodat bv iedere nacht tussen 3 en 3.15 de stroom van Homey af is (een soort automatische PTP dus). :laughing:
Maar je zal altijd zien dat je dan een keer precies op dat tijdstip naar het toilet moet :rofl: .

Ik zit ook te denken aan een Belkin 2.4A (12watt) usb voeding. Lekker ruim in vermogen (0.4A overhead) en bovendien vlakt deze voeding ook de spanningspieken af. Geeft dus 5V met een lekker stabiel stroompje. Ik krijg toch een beetje het idee dat de hardware van Homey of zijn voeding gevoelig is voor rare pulsjes op het net.

Peter

mmmm. wel toevallig allemaal.
SInds de overgang naar 3.2.1. ervaar ik exact hetzelfde. Een hangende Homey, nu al 3keer achter elkaar.
Uit nood heb ik zondagochtend Homey helemaal gereset naar fabrieksinstellingen. :frowning: :frowning:

Ene zijde blij om te lezen dat meerdere dit hebben, andere zijde, een andere voeding bied geen oplossing bij mij.
Heb Athom al wel een mail gestuurd overigens.

En nu een week later begint alles weer opnieuw. Eerst vallen de batterij devices uit en dan de rest. Homey ziet ze gewoon niet meer. Net een range-extender besteld en de usb-adapter vervangen voor een 2,4 A. Als dat weer niet helpt overweeg ik toch om weer terug naar Domoticz te gaan. Wordt doodziek van dat geklungel en kost zo veel tijd. Bijna alle switches (Fibaro) zit in de muur achter de knoppen verwerkt en moeten dus een voor een los-gekoppeld worden van Homey en weer gekoppeld worden aan Domoticz.

Super vervelend! Vandaag had ik ook dat al m’n zigbee devices weg waren. Na een reboot zijn ze er gelukkig allemaal weer.

Ik heb sinds m’n overschakeling naar een USB lader van onze ipad geen last meer van rode ringen oid, dus hopelijk werkt het voor jou ook.

Overigens, hoe vervelend het ook is, niemand verplicht jou om terug te gaan naar Domoticz, dat is een eigen keuze. Daarnaast is het toch ook zo dat als je een schakelaar er aan hebt zitten je ook via 6x schakelen (weet het niet precies meer) een reset doen aan device zodat je ze niet hoeft ‘uit-te-bouwen’?

@Martijn, dat van dat 6x schakelen is nieuw voor mij, maar inderdaad wel handig. Heb nu alle hoop op de range-extender gevestigd. Hoop echt dat het probleem daarna is opgelost. Ik laat het weten!!

1 Like

Wel ruk inderdaad dat het geneuzel weer opnieuw begint bij je.
Ik had kort na mijn bericht ook weer problemen, en heb uiteindelijk gekozen om Homey volledig te resetten naar fabrieksinstellingen.
Zwaar zwaar kut, want al de flows enz waren kwijt, en kon weer opnieuw beginnen.

Andere zijde, sinds dien draait het weer als een zonnetje. (fingers crossed)

Range-extenders hebben iets geholpen, de werkende devices reageren iets sneller, maar diverse fibaro devices blijven onbereikbaar en bij gebruik van de andere fibaro devices stopt de rest. Lijkt wel of Fibaro alles enorm vertraagd en time-out veroorzaakt. Tevens nog in de routings een 2-tal nodes zitten (160 en 240) die niet bestaan en die devices werken dus nooit. Krijg ze er ook niet uit. Athom zou een mesh-reset switch moeten hebben. Zit wel op Domoticz, zou hier dus ook moeten kunnen. Hoef ik Homey niet voor langere tijd uit te zetten om een nieuwe mesh-opbouw te verkrijgen.

Zo juist een nieuwe PTP van 4 uur en nieuwe fibaro update: het werkt weer!! Zou de firmware 3.2.1. niet met de “oude” fibaro app compatable geweest zijn? In iedergeval werkt het nu weer.

Homey v4.0.0

Stabiele versie nu beschikbaar.

Ik ben meteen doorgegaan, op dit moment draait 4.0 en het lijkt erop dat ook nu alles blijft draaien. Eerste backup ook maar meteen gemaakt!! Super dat het weer de goede kant op gaat!!

1 Like

Iemand die hier toevallig vandaag ook last van heeft? Ik gebruik de nieuwe Homey pro nu een weekje en kan er sinds vanmorgen niet bij. Flows zijn niet gestart. Homey is offline sinds 2:00 vanacht.

PTP, dat is de stekker er een kwartiertje uit, en da Homey de tijd geven, weer op te starten.

In dit geval was stekker eruit en direct er weer in al voldoende om hem opnieuw te laten starten. Ik vermoed dat er in de update iets fout gaat. De Homey had een mooie rode ring. Het is daarna wel gelukt handmatig te updaten. Een collega van mij heeft exact hetzelfde met de nieuwe Homey.

1 Like

Hier zelfde situatie.