Homey Setup niet zichtbaar als netwerk

Goedemorgen,

Na een verhuizing wilde ik onze Homey ook in ons nieuwe huis instaleren. Ik heb hiervoor de stappen gevolgd om van Wifinetwerk te wisselen ( op zn kop houden) Bij de stap waar ik Wifi netwerk HomeySetup moet selecteren om Homey te verbinden loop ik vast. Het netwerk HomeySetup is namelijk niet zichtbaar op mijn pc. Ik heb daarna geprobeerd om met mijn laptop verbinding te maken. Hierop is Homeysetup wel zichtbaar als netwerk. Als ik verbinding wil maken zegt Homey na een tijdje dat hij geen verbinding kan maken met het netwerk.

Tot slot heb ik Homey proberen te instaleren via mijn telefoon en tablet (daar was Homeysetup ook zichtbaar als netwerk), maar ook hierna zegt Homey dat hij geen verbinding kan maken.

Homey Setup zie ik overigens niet altijd in de lijst met beschikbaar staan op mijn laptop, telefoon en tablet. Dit vind ik ook vreemd. Alle andere apparaten zoals mijn pc, laptop, tablet, telefoons hebben wij wel kunnen aansluiten op de WiFi. We hebben ook 2.4 GHz dus daar ligt het niet aan.

In ons oude huis gaf Homey steeds vaker aan dat hij de server was verloren, maar alle Flows werkte nog wel en ook konden wij Homey nog opdrachten geven. Ik heb Homey nog niet geüpdatet naar 2.0 omdat ik eerst wilde verhuizen en alles werkend wilde hebben. Ik had het plan om daarna de update te gaan bekijken.

Kan iemand mij helpen, want voorlopig doet Homey nog niets in ons nieuwe huis. Graag in niet al te technische taal. Ik begrijp iets van netwerken, maar ben niet goed in afkortingen en termen.

Alvast bedankt!

Marijke

Doorloop eerst :

Excuses voor de late terugkoppeling, maar probleem leek inderdaad te liggen aan 2.4 GHz en 5 GHz Netwerk.

Bedankt!

1 Like

Jammer dat je nog steeds je hele netwerk moet uitschakelen voor de homey te installeren. dit moet toch beter kunnen

Wat @Leike_Lodiers volgens mij bedoelt is dat je de WiFi van je computer moet omzetten naar dat van Homey, en zo dus de rest van je WiFi-netwerk (tijdelijk) kwijt bent. WPS zou een stuk praktischer zijn.

@RoyWissenburg een gevalletje van te snel oordelen terwijl je nog van de hoed nog de rand weet om het netjes uit te drukken. @robertklep heb van ziggo een nieuw modem gekregen dus ook een ander id naam en inlog code dus homey stopte ermee. om een nieuw netwerk in te stellen moet je je homey op recovery mode laten gaan en inloggen op homey setup netwerk. Dit kan alleen als je alle ac points uitschakeld en je ziggo modem insteld op alleen 2.4 ghz ander ziet je pc of telefoon het homeysetup netwerk niet.

1 Like

Pff ja, dat zou inderdaad wel beter moeten kunnen!

Op je Ziggo modem is 5ghz met één druk op de knop tiijdelijk uit te schakelen. Zet je Homey er dan dicht naast en het probleem is opgelost. Je hoeft het toch niet elke dag te doen…

Goedemorgen,

de app zegt kan niet verbinden,
nochtans telefoon is verbonden met HomeySetup-XXXXXX,
homey ondersteboven gedaan, doet niets,
stekker uit getrokken en terug ingestoken, na stem om homey in te stellen via de app,
ondersteboven gehouden maar geen suc6,
geprobeerd via de link http://setup.athom.com, na selectie taal nederlands krijg ik een link op de app te installeren op gsm/tablet (maar die staat er al op) en kan niet verdergaan in de browser,

ik krijg de homey pro helemaal niet aan de praat,

wie weet raad aub en wat doe ik verkeerd,

Edit => ik wist even niet wat de alt betekende maar als je het venster krijgt na het taal selecteren om de app te installeren dan pas alt button in drukt kwam er wel “Ga door in de browser” nu perfect geinstalleerd

op de pagina [setup.athom.com] houdt u de ALT-toets ingedrukt en klikt u vervolgens op Doorgaan

Ik krijg m’n 1,5 jaar oude Homey ook echt niet in Recovery Mode. Bij het omdraaien telt ie af van 10 tot 1, maar er gebeurt vervolgens niks. Meerdere keren geprobeerd. Paar keer de stroom er een tijdje afgehaald. HomeySetup-xxxxx is ook nergens te vinden.

Mijn ervaring is dat je na het aftellen toch echt nog een tijdje langer moet wachten voor je hem weer omkeert.

Dat snap ik. Maar na een half uur Homey op de kop nog steeds niks helaas.