Homey stand van zaken?

Beste allemaal,

Vandaag voor het eerst op het forum. Ben bezig mij te oriënteren op een smart home platform. Gisteravond werd ik enthousiast over Homey, maar na het lezen van problemen na de 2.0 update (en verdere updates?), word ik toch wat huiverig. Recente reviews van Homey kan ik op het web niet vinden. Deze dateren allemaal van 2019 of jonger, waarin door gebruikers geklaagd wordt over het niet meer werken van funcionaliteiten binnen apps en flows. Als ik zo door de topics van het forum scrol zie ik ook veel “problemen”, waarbinnen mogelijk ook oplossingen aangedragen worden maar ik ga niet alle topics lezen. Wat mij verder opvalt is dat er ook geklaagd wordt over de moeizame communicatie met Athom.

Mijn vraag is dan ook: zijn jullie nog tevreden met Homey? Blijven of toch kiezen voor een ander systeem?

Hoop dat de reacties bij elkaar een goed overzicht geeft dat kan dienen als een ‘review juni 2020’. Mensen die overwegen om voor een Homey te kiezen kunnen veel leren van jullie ervaring en expertise :slight_smile:

Voor mij persoonlijk geld: Het eerste wat ik smart wil gaan maken is het klimaat en energie in mijn huis. Sinds afgelopen weken heb ik SolarPower zonnepanelen met twee SMA omvormers. Ik wil mijn energieflow live kunnen volgen en kunnen regelen. Voor het volgen wil ik mogelijk gebruik maken van Enelogic P1 and YouLess LS120. Voor het regelen werd ik gecharmeerd van het Tado systeem. Zijn er inmiddels oplossingen voor de foutmeldingen tussen Homey en Tado die hier op het forum worden beschreven? De laatste berichten in de diverse topics zijn inmiddels weer ruim een maand oud (en daar kan veel in gebeuren ;-)).

Bij voorbaat dan voor jullie reacties!

Hartelijke groet,

Sander

Ik heb sinds een paar maand een Homey en heb daarvoor Domoticz gebruikt, ook ik gebruik het ook voor de energie monitoring.
Je kunt de monitoring in de Homey gebruiken maar het haalt het bij lange na niet bij de grafieken bij Domoticz, ik had eerlijk gezegd gedacht dat Homey dat ook had maar dat blijkt niet zo te zijn en dat vindt ik erg jammer.
Mijn advies is eerlijk gezegd dat je beter Homey voorbij kan lopen en Domoticz gaan gebruiken.
Voor het schakelen van simpele dingen is Homey prima, maar sinds de update is de homey niet echt “ degelijker”. Geworden en laat geregeld steekjes vallen, soms schakelt hij van de bijvoorbeeld 5 z-wave apparaten maar zo ineens 1 niet, dus als daar verlichting op zit blijft dat aan.
Ik zeg niet dat de Homey slecht is hoor maar ik had er veel meer van verwacht, ehhh ja hij valt me tegen.
En dan vooral de grafieken wat je er uithaalt voor je energie of zo, dit is echt zo slecht dat dit eigenlijk niet te gebruiken is…
Je moet de Homey zien als een simpele versie van Domoticz, ikzelf twijfel dan ook heel erg of ik niet terug ga naar Domoticz.
Dus kortom, ga geen Homey gebruiken maar maak een mooie Domoticz setje, de prijs zal zeker niet hoger zijn en vele malen handiger en beter met veel meer mogelijk heden

1 Like

Ik ben een stuk positiever over Homey.
Heb geen zonnepanelen en Tado/zoneregeling, dus kan je op dat vlak niet helpen.
Maar heb Homey al een flinke tijd en ben een heel tevreden gebruiker.

Vergeet niet dat domotica eigenlijk nog geen volledig uitgekristalliseerd iets is. Je zal bij elk systeem zaken tegenkomen die nog niet goed werken of waarvoor je moeite moet doen om het werkend te krijgen.
Bovendien worden of fora als deze voornamelijk problemen gepost waarvoor je hulp zoekt. Alles wat goed werkt lees je hier niet. En dat is ook best heel veel.
Homey is een systeem die sinds de reviews die je gelezen hebt echt wel flinke sprongen heeft gemaakt. Er is heel veel verbeterd. Bovendien heeft het een heel actieve community die ook veel ontwikkelt voor het systeem.
Homey knoopt op eenvoudige wijze allerlei protocollen aan elkaar en dat maakt het systeem makkelijk te leren, waarbij je ook geavanceerde zaken kunt regelen als je zo ver bent.
Eenvoudig, uitbreidbaar, flexibel.

Ik heb over de support van Athom weinig te klagen. Vind dat ze vlot reageren, al krijg je misschien niet altijd het antwoord waarop je gehoopt had. Dat kan overal natuurlijk. Wellicht mogen ze wat duidelijker communiceren over eta’s en roadmaps van een aantal zaken (zigbee/dashboard), maar dat zal je ook elders tegenkomen wellicht. Ook wel het gevolg van het hebben van een grote community met veel verschillende apps die door derden zijn gemaakt. Maar dat heeft ook weer andere voordelen.

Afgezien van het feit dat ik je geen advies kan geven over zonnepanelen en zoneregeling/Tado (ik lees over Tado ook veel goede verhalen!), kan ik je Homey eigenlijk alleen maar aanbevelen.

2 Likes

Tado (v3) werkt perfect samen met Homey hoor!

Tja Sander,
Er is geen 100% perfect systeem en daar moet je mee leren leven. Hier in het forum zul je veel berichten zien van mensen die tegen een probleempje aan lopen en hiervoor een oplossing zoeken. Mensen die geen problemen hebben, hebben genoeg aan nu en dan eens de topics doorlezen om ‘bij te blijven’ wat de laatste ontwikkelingen zijn. Momenteel heb ik zelf twee Homey’s gelijktijdig draaien en ben er erg tevreden mee. Support van Athom op een aantal vragen toen ik er even niet uit kwam, was er binnen 24 uur via mail, dus dat ging erg goed.
Om problemen te voorkomen is het handig om eerst eens goed in de App store van Homey te bekijken of jou domotica spullen wel ondersteund worden. Ik zag al e.e.a staan van de door jou genoemde spullen.Bijvoorbeeld https://homey.app/nl-nl/app/com.gruijter.enelogic/Enelogic-and-Youless/ en https://homey.app/nl-nl/app/sma.modbus/SMA-Solar/

Sucses bij je keuze
Wim.

1 Like

Om eerlijk te zijn krijg ik mijn homey (als t goed verloopt) over 4 uur geleverd. Ik heb net als jij hier eerst door het forum gescrold, maar wel enkele dingen anders bekeken.

Ik heb gezien dat voor de meeste problemen oplossingen/ideeën aangeboden worden door de community en dat vind ik op zich een heel groot voordeel, vooral omdat domotica heel persoonlijk is, en iedereen vanuit zijn eigen achtergrond kijkt en door nieuwe invalshoeken creëer je nieuwe ideeën.

Ik heb vooral voor de homey gekozen naar uitbreidbaarheid en compatibiliteit. Ik vernieuw binnenkort mijn ruiten en ga dan mijn rolluiken met somfymotoren rekening laten houden met kamertemperatuur. Nu kost me dat 650 euro aan materiaal voor mijn sensoren (+zigbee routers), de homey en de iosturing. Bij somfy zelf ging me dat 1600 kosten voor zelfde aantal sensoren. Maar ook veel minder mogelijkheden naar sturing toe, niet uitbreidbaar…

En ik ben me er bewust van dat veel mensen klagen over problemen met het zigbee gedeelte, maar ik zie dat ze eraan werken (rewrite op komst) en ook dat veel klagers eerst typen en dan pas gaan lezen/zoeken. Ik heb bepaalde oplossingen al 200 keer zien terugkomen maar dat eerst eens proberen lukt blijkbaar niet altijd.

1 Like

Sander,

Bedenk dat, als mensen problemen hebben dan laten ze dat weten.
Dat zullen ze v.w.b. de Homey vooral hier doen.
Mensen die tevreden zijn hoor je niet.
Maar ik vermoed dat er daar véél meer van zijn, want een Homey werkt geweldig!

Groet,

Hugo

1 Like

Hoi Sander,
Ik heb momenteel gemengde gevoelens bij de Homey. In theorie en op papier werkt het prima/leuk, maar je bent erg afhankelijk van de apps die door andere ontwikkeld zijn. Voor mij was het belangrijk dat ik EN licht en EN IR kon bedienen. In theorie zou de Homey ook met IR kunnen werken, maar dat werkt (nog) niet fatsoenlijk (maar daar kom je pas achter als je ermee gaat experimenteren). Ik ben op zoek gegaan naar een universele remote met goede recensies. Voor die laatste optie ben ik bij Broadlink terecht gekomen. Ik had gecontroleerd dat er een app beschikbaar was. Om een lang verhaal kort te maken, dat werkt voor geen meter en ik zit dus nu met een Homey en een Broadlink (a E455 in totaal plus nog eens voor ca. E600 aan dimmers) waarmee ik niet kan doen wat ik graag zou willen (maar wat wel zou moeten kunnen). Mooie verhalen op papier, maar ik zit er sterk over te denken om mijn systeem terug te sturen en om zoek te gaan naar iets anders, wat wel gewoon werkt.
Groeten, Jan

Hier een tevreden gebruiker met zonnepanelen, Tado en broadlink. Niets werkt lekker als je er weinig verstand van hebt of/ en geen zin hebt om je er in te verdiepen (@Jean_S niet helemaal eerlijk om te zeggen dat iets niet werkt als je er nog geen dag mee bezig bent en de basics niet eens op orde hebt). Dat ga je echter met andere producten exact zo ervaren.

Hier ook al bijna 4 jaar een tevreden gebruiker. Verder sluit ik mij bij @Hannes85 aan.

Dank voor al de reacties. Fijn dat jullie je ervaringen willen delen :slight_smile:

Allereerst, dat er op een forum veel problemen gepost worden en dat de goede verhalen er niet staan ben ik niet gewend van forums. Ik zie bij een aantal andere forums waar ik actief ben ook veel “best practices”. Dat zou ik op dit forum ook mooi en passend vinden. Er zullen er ongetwijfeld een aantal zijn :wink:

Ik ben het ermee eens dat je ergens tijd en energie in moet stoppen om een doordacht en passend systeem te krijgen dat past bij jouw huis, zoals Hannes85 aangeeft. Als dit geautomatiseerde systeem vervolgens door updates in de war geschopt wordt (de functionaliteit verandert) en je weer bezig bent om (met behulp van o.a. dit forum) om de zaken te fixen dan kan ik mij voorstellen dat anderen en ook ik daar gefrustreerd van raken. Voor mij geldt: ik ben een perfectionist. Als ik in automatisering tijd en geld stop dan moet het daarna voor mij ook werken en zijn dienst bewijzen, want anders kan ik het net zo goed manueel doen. Ik kan me voorstellen dat je geïrriteerd raakt als een apparaat in een flow geregeld niet mee beweegt (zoals @Jan_Bakker aangeeft) en je het dan alsnog manueel moet regelen. Dit vind ik wel essentieel voor een smart home systeem.
Aan de andere kant begrijp ik ook wel weer dat het product nog volop in ontwikkeling is en dat het tijd nodig heeft. De vraag is dan of het systeem toekomst bestendig is en blijft doorontwikkelen. Ik begrijp van een aantal van jullie dat dat wel het geval is en dat schept dan weer hoop, maar ook verwachtingen die gerealiseerd moeten worden. Het moet niet zo zijn dat een bepaalde functionaliteit een “doel op papier” is. Het moet ook een keer gewoon werken.

Als laatste antwoord op wat @WimS opmerkt. Ik heb, op enkele test lampen van Mi-light, helemaal nog geen domotica apparaten. Ik wil mij eerst goed oriënteren voordat ik iets ga aanschaffen. Ik kan dus echt letterlijk alle kanten op.

Meerdere ervaringen zijn meer dan welkom en dan het liefste met een goede ervaring/ argumentatie :wink:.

Fijne avond/dag en hartelijke groet,

Sander

Ik heb ook sinds een paar weken een Homey. Ben overgestapt van de HW. Dan is de Homey toch een stuk beter. Met wat ik er mee doe voorlopig.
Nadat ik de Homey had gekocht eerst wat kaku dingen gekoppeld en mee gespeeld. Xiaomi sensoren gekoppeld. Daarna een paar Ikea lampen. Beetje spelen met flows om te kijken hoe het een beetje werkt. En een lampje aan/uit is niet zo moeilijk maar wil je meer dan word het toch echt ingewikkeld. En dat leer je niet in 2 dagen.

En op een forum over een bepaald produkt hoor je meestal de slechte dingen van mensen die net iets meer willen. Maar met een beetje inzet en hulp is volgens mij heel veel mogelijk.
Maar je moet er tijd in steken.

Ik heb de nodige klachten over Homey en nog meer over Athom maar uiteindelijk nog steeds erg blij met wat m’n bolletje WEL allemaal kan.

Voor ir heb ik uit China een Broadlink RM3 laten komen, Philips Hue en Ikea (Hue bridge) voor de verlichting, een flink aantal 433 mhz KAKU schakelaars in en rond het huis, wat 433 mhz KAKU afstandsbedieningen in het huis, Direct aan Homey’s gekoppelde Zigbee xiaomi sensoren en 868 mhz Somfy zonneschermen en screens en alles werkt fantastisch met een berg geknutselde flows.
En alles gekoppeld aan Siri en Google Home…

Je hoeft geen programmeur te zijn en het werkt allemaal super simpel…

1 Like

Ik heb mijn Homey (pro) na wat maanden “spelen” nu een jaar “echt” in gebruik. En zou niet meer zonder kunnen of willen.
Ik heb ooit naar Domoticz gekeken maar vond de interface niet fijn en meer gehobby dan de Homey. Wellicht is dat inmiddels anders.
Ik bedien er zo’n 20 lampen (zwave en Zigbee), 11 luxaflexen (Brel), 4 screens (Somfy RTS), Sonos speakers, tv (via harmony), deurbel (kaku) met losse camera (UniFi) en vast nog wat andere dingen mee. Verder gekoppeld aan zonnepanelen (enphase), stroommeter (smile P1) en alarm (Ajax, via workaround).
En dat werkt eigenlijk allemaal soepel en naar volle tevredenheid. Ik heb eigenlijk maar 1 issue gehad met Fibaro dimmers en schakelaars die als secure apparaten waren toegevoegd en daardoor random soms niets deden. Daar is inmiddels een goede oplossing voor om ze unsecure toe te voegen en sindsdien werkt dat ook foutloos.
Hier een heel tevreden gebruiker dus!

1 Like

Heel recent overgestapt van HC2 naar Homey vanwege alle apps die beschikbaar zijn. De problemen die ik nu ervaar liggen voornamelijk aan de gebruiker of aan de apparatuur. (Itach IR werkt niet lekker maar ligt niet aan Homey). Heb in een korte tijd meer kunnen automatiseren dan wat ik deed bij de HC2 vanwege de snelheid waarmee dit kan. Erg tevreden tot nu toe en vind het briljant dat ik nu al 6 a 7 systemen heb kunnen koppelen waarbij dat voorheen er veel minder waren. Dus zoals hier boven staat, tevreden gebruikers hoor je niet zo snel totdat er iets “mis” is.

Ben zelf een Homey gebruiker vanaf begin 2018.
Op dit moment kan ik alleen maar beamen dat ik een uiterst te vrede gebruiker ben.
Heb ik dan helemaal geen problemen? Ja zeker wel, maar dit heb je met elke SmartHub, en laten we eerlijk zijn, er zijn er maar een beperkt aantal die kunnen wat Homey kan.
Daarnaast heb je dit niet alleen maar bij, in dit geval, Homey. Koop een nieuw auto, tv, enz enz. Er zijn altijd “kinderziektes”.

Qua response van Athom zelf, ook dit vindt ik netjes. Heb 1x twee dagen moeten wachten op een antwoord, voor de overige vragen die ik heb gesteld had ik binnen 24u antwoord.
Daarnaast, en ik zie dat andere hier dit ook al beantwoord hebben, mensen gaan klagen over producten als dit niet werkt zoals verwacht, of dat er wat mee aan de hand is. Maar ook hier geld, dit is de aard van het beestje, en ook dit gebeurt niet alleen maar aangaande Homey. Helaas lees je vaker de negatieve dingen over producten dan de goeie dingen.

Het enige wat ik je kan vertellen zijn mijn ervaringen vanaf 2018, en dat is gewoon een dikke 9.
In 2018 begonnen, door een collega van mij die Athom toen volgde.
Had wel wat “slimme producten” in huis, maar dit bestond alleen maar uit verlichting.
Homey aangeschaft, en zelf op ontdekkingstocht gegaan. De learning curve kan in sommige dingen wat steil zijn, maar ff goed inlezen, en je komt er echt wel.
Je zult, in mijn ogen, echt zelf wel aan de bak moeten, en niet alles voor gekauwd willen hebben, want dan leer je totaal niks, en loop van je zelf tegen problemen aan als niemand kan of wil helpen :wink:

Al met al, Homey? Ja een dikke aanrader!

Tip: Lees je vooral eerst goed in, kijk wat er ondersteund wordt en hoe. Nagenoeg alles is te vinden op internet. (Hier, tweakers, github,Reddit, facebook enz.)
Dan kom je niet voor verassingen te staan als iets niet doet wat je wilt, zodat het niet ineens allemaal aan Homey ligt :smiley: :smiley:

1 Like

Sinds early 2019 overgeschakeld van Homewizard naar Homey, in het begin even wat lastig om sommige domotica te koppelen maar als je hier goed leest door de berichten van trouwe posters dan kom je een heel eind hoor, Zeer tevreden gebruiker, Homey schakelt moeiteloos al mijn flows en deze lopen van rolluiken naar beveiliging, naar verlichting, naar rookmelders, deursensoren, uit lezingen en schakelen van temperaturen, hubs, homeydash op tablets, pc, telefoon, je noemt het maar, perfect apparaatje !!

Toch ook al weer een hele tijd Homey gebruiker, en voor de het meeste ook heel tevreden, maar de eerlijkheid gebied dat ook ik wel tegen de Zigbee issues aanloop en het gebrek aan een uitgebreid dashboard wel miste.
Dus hoewel ik hier en daar ook nog steeds het fantastische HomeyDash gebruik, zijn de meeste van mijn dashboards nu wel gebouwd in HA Lovelace, hier heb je wel die prachtige grafieken, custom cards zoals agenda’s, uitgebreide Sonos views… en zelf die mooie floor plan’s waar ik wel eens jaloers naar keek zijn nu ook realiteit.

Met de fantastische apps van Menno van Grisven (https://homey.app/nl-be/app/nl.scanno.mqtt/MQTT-Client/) & Harry de Groot (https://homey.app/nl-be/app/nl.hdg.mqtt/MQTT-Hub/en hun en andere wizards uitstekende hulp hier zoals @robertklep was dit prima te doen en nu heb ik het beste van beide werelden, mooie uitgebreide dashboards op mijn schermen en met de Home Assistant app van Rob Groenendijk in de community store is het nu zelfs mogelijk om mijn HA devices, sensoren, scripts… ook gewoon met Homey te gebruiken.

Ik geef toe dat ik nu ook een Conbee stick aan een Raspberry heb gehangen omdat mijn Zigbee sensoren op de verdieping gewoon niet goed werkte, woon wel in een recent, lees goed geïsoleerd huis dus dat heeft er zeker ook mee te maken maar ook met verschillende extenders (innr, iKea…) wou het gewoon niet werken.

Eerlijk is eerlijk ik zou natuurlijk ook volledig kunnen overschakelen naar HA, maar de Homey flow editor, want geloof me die heeft Athom wel goed uitgedacht en in elkaar gezet, of ik ben te dom om die van HA te begrijpen kan ook :wink: en enkele prachtige apps zoals o.a. Heimdall van @DaneedeKruyff maar ook wel het vertrouwde gevoel houden mij vooralsnog zeker bij Homey.

Pro’s

  • Flow editor, werkt gewoon veel logischer sneller, kan ook aan mij liggen
  • Veel prachtige en superhandige apps in de app store en nu ook de community store (https://homey.community/welcome-to-the-appstore/)
  • GUI oplossing, werkt voor mij in ieder geval gewoon handiger, ben geen dev en in HA is het toch eigenlijk wel geregeld dat je de code in moet, hoewel hier ook wel gewerkt wordt naar een GUI toekomst begrijp ik
  • Je krijgt dingen gewoon net wat sneller gedaan, flow editor, overall look & feel, werkwijze van Homey
  • De mooie lamp zoals mijn vrouw de Homey noemt :wink: het is echt wel het eerste apparaat dat gewoon in de woonkamer op de kast staat en niet uit het zicht moest :stuck_out_tongue: toch ook wel een prestatie :slight_smile:
  • Homey Community en developers

Minder wat mij betreft

  • Rapportage, logs, statistieken, dit zijn in HA veel uitgebreider, wat het vinden van problemen met devices o.a. een stuk makkelijker maakt.
  • Gebrek aan een goede dashboard app, ja je hebt nu een iPad versie voor Homey, maar eigenlijk is dit gewoon grotendeels de phone app geport naar de iPad, valt me toch wel tegen, HomeyDash is uitgebreider als dashboard en tja ook voor flows gebruik ik nu toch meestal wel nog gewoon de web flow editor, is nog maar een eerste versie dus wordt vast nog beter maar voor nu beetje teleurstellend als ik eerlijk ben.
  • gebrek aan communicatie, duidelijkheid van Athom, begrijp wel dat dit niet altijd even gemakkelijk zal zijn, maar zeker naar hun developers die Homey eigenlijk pas meerwaarde geven vindt ik dit toch wel teleurstellend en zie je zelfs dat de wil tot verder werken aan hun apps verminderd of zelfs wordt besloten om er mee te stoppen, heel jammer en wat mij betreft heeft Athom hier een probleem dat ze beter niet verwaarlozen, maar goed dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.

Al bij al ben ik nog steeds heel tevreden met mijn Homey en zie ik deze nog niet snel verdwijnen hier, maar ben toch ook wel heel erg onder de indruk van HA moet ik toegeven, dus wat mij betreft zou ik zeker toch ook hier eens naar kijken, en beide is natuurlijk best of both worlds! :wink:

Succes met de beslissing!

2 Likes

Hallo Sander,

Ik heb Homey voor de besturing van mijn vakantiehuis en ben er in zijn totaliteit tevreden mee. Na een aantal wat slechtere updates loopt hij al zeker een jaar heel betrouwbaar.

Het sterkste punt van de Homey vind ik de flexibiliteit en omdat punt is het volgens mij ook verreweg het beste optie op het moment.

Je kunt voor veel apparaten van klikaanklikuit to z-wave en zigbee apps vinden en als die er niet zijn kan iemand een driver schrijven. Dat is zeker op het moment met alle nieuwe ontwikkelingen erg handig.

Ik heb een eigen besturing gemaakt voor de ventielen van mijn wandverwarming en ik kan dus zo een driver schrijven zodat ik ze vanuit mijn Homey kan besturen
Top dus

Chris

Ik ben, zonder enige ervaring met domotica, begonnen met Homey, iets meer dan een jaar geleden. Blij verrast door wat er al aangesloten kon worden zonder dat ik het wist. De standaard opties in Homey, zoals tijd, dag, maand, spraak, audio, logica, notificaties & push-berichten etc. maakten dat ik al redelijk wat kon zonder aanvullend zaken te kopen.

Vervolgens me wat verder gaan verdiepen. Ik heb zelf goede ervaringen met Zigbee (en minder met Z-wave vanwege het stroomverbruik, maar om eerlijk te zijn ook maar één apparaat getest). De negatieve ervaringen zoals geen bereik heb ik geen last van. Volgens mij is het vooral een geval van logisch nadenken waar je je routers plaatst en hoeveel routers je wil plaatsen. Ik weet dat er mensen digitaal rondlopen hier die graag zeuren over Zigbee, maar ik heb er nooit last van en heb inmiddels bijna 40 zigbee-apparaten van voordeur tot achtertuin, van garage tot zolder. Verder erg blij met de zones en de recent gepubliceerde back-up en restore mogelijkheid. Ik betaal graag 99 cent p/m voor backups. Bovendien vind ik de flows erg prettig werken. Ik ben verder niet bekend met programmeren etc., dus dan is een gebruiksvriendelijke interface wel fijn. Als ik zie hoe Domoticz eruit ziet, haak ik al snel af. Maar als je zelf in die wereld zit, is het waarschijnlijk hartstikke leuk om te doen.

Enkele nadelen dan:

  • het ontwikkelen gaat wel redelijk traag. Athom is nou eenmaal geen Google dus een nieuwe functie of update kan soms wat lang duren. Terugkijkend is er in 1,5 jaar tijd wel veel gebeurd, maar je moet niet iedere week of maand een grote nieuwe functie verwachten.
  • Dashboard is nog niet optimaal. Met de dashboard applicatie is er een stap gezet, maar het is feitelijk de app van Homey in een groter formaat. Gelukkig zijn er community oplossingen

Verder ben ik heel tevreden. Eigenlijk wat @Hugo zegt, als mensen tevreden zijn, melden ze zich niet.

1 Like