Homey support voor een merk apparaten op de langere termijn

Ik ben enthousiast over Homey en zou met z-wave apparaten aan de slag willen.
Ik vindt de diverse bouwstenen echter best wel prijzig. Ik vraag me af indien ik voor een wat voordeliger merk als Neo Coolcam zal gaan of ik op langere termijn niet het risico loop dat de Homey App hiervoor niet meer onderhouden wordt.
Ik krijg het idee dat het liefhebbers zijn en niet Athom medewerkers zelf.
Zit je met een huis voor apparatuur die niet meer op je laatste Homey firmware werkt of zoiet s.
Is dit een gegronde vrees, of is niet terecht ?
Als het wel een punt is, wat zou dan een toekomst bestendig merk zijn, dat betaalbaar is ?

Een goed betaalbaar en toekomst bestendig alternatief weet ik ook niet. Zolang alles steeds meer cloud based is ga je dat probleem toch houden.

Ik gebruik zelf nog allemaal 433 mhz kaku, Philips Hue en xiaomi zigbee apparaten met dezelfde gedachte. Kaku had ik al, Hue werkt op zichzelf ook altijd nog en Xiaomi is via Aliexpress erg voordelig.

Ik heb ze niet geteld maar ik denk dat er op dit moment even veel (of zelfs meer) apps niet meer worden ondersteund door Athom dan apps gemaakt door de community.

In mijn ervaring wordt menig community app beter onderhouden dan de meeste van athom.
Thumbs up voor de ontwikkelaars hier!

1 Like

Ik heb zeker super veel respect voor de community, maar vindt het ook wel spannend als je investeert op basis van goodwill

Maar als de community stopt met apps te ondersteunen dan houdt Homey op met bestaan. Er is geen enkele zekerheid dat als je 1 merk Zwave spul koopt dat dat voor eeuwig zal worden ondersteund, toch?