Homey Community Forum

Homey (Unreleased)

Någon som testat nyaste appen för android ?
Kunde logga in men kommer inte vidare tyvärr

Du kan inte använda den förrän du fått firmware 2.0 på din Homey. Den finns som “experimental” för tillfället.

Funkar bra

Är du säker?

Kör både ios och android

Men Android går inte att uppdatera

Nu funkade att uppdatera.
Dock kommer jag inte in på Homey via dator programmet.
Hoppas dem fixar det snart så man kan konfigurera

De har tagit bort stödet för datorprogrammet. Homey kommer i och med 2.0 endast bli app-styrt och än så länge endast telefon (det finns ingen app optimerad för surfplatta).

I framtiden kanske de återinför någon typ av web-interface eller annat så det går att hantera flows via dator. Men du ska nog inte förvänta dig att det händer i närtid.

Det var väldigt synd.
Web intetface hade räckt.
Tycker det var MYCKET mer överskådlig på datorn. Man hade mycket mer överblick och programmeringen gick mycket fortare. Har man många flows och många enheter så är det rätt krävande att sitta med mobilskärmen. Det fanns en dashboard till den gamla så man kunde sätta upp en gammal läsplatta tex i hallen och styra Homey, men misstänker att det inte finns längre. Har en del problem att confa/radera gamla flows som ej fungerar längre med 2.0. Så fort jag försöker ändra dem eller radera så kraschar appen. Det kanske kommer nån fix till det så man får nöja sig med att dem får va där inaktiva. Nått jag saknar är widgets på mobilen så man kan styra strömbrytare och sånt direkt från hemskärmen på mobilen och slippa vänta några sek för att öppna appen och sedan leta upp enheten.
Yeye kanske kommer nån gång :blush: