Homey (Unreleased)

NÄgon som testat nyaste appen för android ?
Kunde logga in men kommer inte vidare tyvÀrr

Du kan inte anvĂ€nda den förrĂ€n du fĂ„tt firmware 2.0 pĂ„ din Homey. Den finns som “experimental” för tillfĂ€llet.

Funkar bra

Är du sĂ€ker?

Kör bÄde ios och android

Men Android gÄr inte att uppdatera

Nu funkade att uppdatera.
Dock kommer jag inte in pÄ Homey via dator programmet.
Hoppas dem fixar det snart sÄ man kan konfigurera

De har tagit bort stödet för datorprogrammet. Homey kommer i och med 2.0 endast bli app-styrt och Àn sÄ lÀnge endast telefon (det finns ingen app optimerad för surfplatta).

I framtiden kanske de Äterinför nÄgon typ av web-interface eller annat sÄ det gÄr att hantera flows via dator. Men du ska nog inte förvÀnta dig att det hÀnder i nÀrtid.

Det var vÀldigt synd.
Web intetface hade rÀckt.
Tycker det var MYCKET mer överskÄdlig pÄ datorn. Man hade mycket mer överblick och programmeringen gick mycket fortare. Har man mÄnga flows och mÄnga enheter sÄ Àr det rÀtt krÀvande att sitta med mobilskÀrmen. Det fanns en dashboard till den gamla sÄ man kunde sÀtta upp en gammal lÀsplatta tex i hallen och styra Homey, men misstÀnker att det inte finns lÀngre. Har en del problem att confa/radera gamla flows som ej fungerar lÀngre med 2.0. SÄ fort jag försöker Àndra dem eller radera sÄ kraschar appen. Det kanske kommer nÄn fix till det sÄ man fÄr nöja sig med att dem fÄr va dÀr inaktiva. NÄtt jag saknar Àr widgets pÄ mobilen sÄ man kan styra strömbrytare och sÄnt direkt frÄn hemskÀrmen pÄ mobilen och slippa vÀnta nÄgra sek för att öppna appen och sedan leta upp enheten.
Yeye kanske kommer nÄn gÄng :blush:

FÄr inte Homey att funka efter uppdateringen pÄ min macbook. Blir bara en lÀnk att jag skall hÀmta en app till iOS en heter
kan inte logga in via webben lÀngre


FÄr inte Homey att funka efter uppdateringen pÄ min macbook. Blir bara en lÀnk att jag skall hÀmta en app till iOS en heter
kan inte logga in via webben lÀngre


Allt gÄr via appen nu,

flow.homey.app