Homey v5.0.0-rc.56

Homey v5.0.0-rc.56 is geinstalleerd (auto update).
En wat blijkt:
Zigbee - Alle devices aanwezeg inclusief routing.
Zwave - Alle devices aanwezig inclusief routing.

Ze zijn goed bezig :+1:
Eindelijk ziet het eruit zoals het eruit hoort te zien. Hier wordt ik blij van :blush:

6 Likes

Fijn te horen dat het goed gaat. Ik zit nog niet op FW5 en ik houd mijn hart vast na alle spookverhalen.
Is er al een release datum? Als RC voor Release Candidate staat en het de 56 is …

Ik ben er ook erg blij mee. Met name zigbee is veel stabieler geworden.

1 Like

En retesnel

Ik heb helaas nog steeds enkele (allemaal Aqara sensoren) zigbee apparaten die geen route hebben . Ze rapporteren wel gewoon. Oplossing van een complete Zigbee reset vind ik niet echt een oplossing! Dat is leuk als je 5 zigbee apparaten hebt of zo, maar als het in de tientallen loopt zie ik dat niet zitten. Ook alle flows mogen dan weer aangepast worden en alle opgelagen (insights) data (voor wie de mazzel heet dat die het bij v5 nog doet) is weg.

Ik merk eigenlijk geen verschil tussen RC 53 en 56. Zigbee draait bij mij al super sinds ik op V5 zit.
Ik draai V5 al vanaf de eerste vrijgegeven RC.

Ik heb ook nooit geen zigbee reset hoeven doen.

1 Like

Bij mij draait het ook stabiel, al deed het dat ook al op 4.2.0, evenals bij de rc50, 53 en de huidige 56. Voordeel van v5 is de nieuwe ondersteuning voor sub devices, waardoor nu meer apparaten ondersteund worden. Dat is voor mij de reden om de stap naar de experimentele versie te wagen.

Van het weekend zal ik eens één van de Aqara apparaten verwijderen en opnieuw toevoegen, ik ben er van overtuigd (of heb in ieder geval de hoop) dat dat het probleem van de ontbrekende routes oplost. Ik kan me ook niet voorstellen dat een complete reset van het zigbee netwerk de bedoeling kan zijn.

Ongetwijfeld zal v5 niet als stabiele release vrijgegeven worden totdat deze problemen zijn opgelost zonder een Zigbee reset te moeten doen, tot dit tijd red ik me wel. Zigbee draait (nog steeds) stabiel, ik baal alleen een beetje van de Insights data die nu niet lijkt te worden opgeslagen.

1 Like

Dan hebben ze een route. Dat de website die niet toont is een ander probleem.

Doorgaans heb je een roadmap voor dit soort zaken, maar Athom blijkbaar niet?

Laten we hopen dat de bugs die je her en der nog leest snel opgelost zijn en we zonder problemen over kunnen. Geeft de ontwikkelaars de kans om hun app te updaten :wink:

1 Like

Ik kreeg op een gegeven moment niets toegevoegd/verwijderd. Heb een reset uitgevoerd (voor discussie met vrouw plat te slaan (omdat dingetjes niet meer werkte)). Meteen ook op een ander kanaal gezet (20) gezet. Sinds een paar maanden gaat het lekker. Vooral het opnieuw opvoeren van devices in het huis. Ik hoef niet meer naar de meterkast te lopen voor te pairen. Maar als het niet nodig is zou ik het ook niet doen.

Voor diegene die het weten willen: Homey v5.0.0-rc.57 is er.

1 Like

Nou ik zou rc57 maar even niet installeren… bij mij liep alles stabiel op rc56 zowel zigbee als zwave . Maar na rc57 is zwave er mee opgehouden !! Al mijn devices zijn aan t spinnen . Het gaat voor namelijk om fibaro devices … echt balen ! T ging zo goed !

Iemand een idee ?

Michel

PTP gedaan?

Geen issues hier met Fibaro. PTP zou wellicht helpen.

Net de update gedaan. Alles stabiel incl Fibaro

Hier insgelijks, tot nu toe geen problemen.

Vreemd , heb honey een paar keer een reboot gegeven en vanochtend deden de zwave devices t weer …

En wat is een PTP?

Aha dat idd kunnen zoeken , hoop dat je in een dagelijks gesprek niet iedereen naar Google door verwijst :grimacing::grimacing:

Maar had een unplug nog niet gedaan das dus voor de volgende keer.

Alles loopt weer hopelijk voor lang want bij al 56 release candidates verder weet je maar nooit :pray: ben benieuwd hoeveel we er nog krijgen er zijn immer 4 cijfers mogelijk

1 Like

hoe kan ik de nieuwe update installeren, auto update staat wel aan

Je moet eerst experimenteel aanzetten in de developer tool. Daarna krijg je de optie om te upgraden.