Homey v5.0.0-rc.56

Ter uwer informatie, update naar RC.62 => Wederom niet bereikbaar
Factory reset (op RC.62) => Homey weer bereikbaar
Back-up terug gezet => Homey nog steeds bereikbaar

Edit: Zigbee stack deed niets, na een PtP is het probleem weer terug

Jij niet :wink: wie de schoen past …

image

Want je hebt een legitieme reden :wink:

.63 is alweer beschikbaar.

Yep! Geen issues gevonden nog…ze zijn goed bezig bij Athom! Ze volgen zeer snel achter elkaar op nu.

Inderdaad *.63 draait hier ook goed. Zelfs de innr app niet hoeven te herstarten.

Zo net *.64 erop gezet. Merkte een vertraging tussen aansturing van Fibaro schakelaar i.c.m. Hue scene. (pakte niet lekker). Lijkt erop dat dit is opgelost in *.64

Ook hier *64 geïnstalleerd. Loopt weer als een trein.

Ik ook. :+1:

De stable versie is vrijgegeven

Let wel op als je gaat updaten. Aqara devices werken niet bij mij en kaku ook niet.

Met de nieuwe app (v1.2.3) werken Aqara apps prima, idem de KAKU bij mij. Controleer dus zeker bij alle Zigbee apparatuur wel of je ook de bijbehorende app hebt voor firmware 5.0. Zonder dat werrkt Zigbee inderdaad niet.

Mocht de nieuwe app niet helpen, en ook even geduld om de Zigbee devices kans te geven opnieuw te verbinden helpt niet: Voor diverse mensen die met de experimentele updates hebben getest was een Zigbee reset wel een oplossing voor veel problemen. Dat zou niet nodig moeten zijn met de stable release, maar als het installeren van de nieuwe Aqara app voor firmware 5.0 niet helpt zou dat dus een oplossing kunnen zijn. Het is wel een gedoe, want alle Zigbee apparaten moeten dan opnieuw gekoppeld worden, maar het voordeel is wel dat je dan gelijk een veel betere Zigbee mesh hebt.

Voor KAKU kan dat het probleem niet zijn. Al een PTP geprobeerd?

Werkt hier al maanden prima met v5. Geef homey ook even de tijd om een nieuw mesh netwerk op te bouwen.

Ik wacht het even af dan. Ptp 11 minuten heeft niet geholpen in ieder geval. Wellicht dat het zichzelf straks weer herstelt. De automatische update van de app zou voldoende moeten zijn toch?

Aqara app test versie geïnstalleerd en alles werkt.

Update van 4.2 naar 5 brak ook hier de aqara devices. Ik zag onder developer.homey dat het zigbee id 00:00:00:00:00 was wat natuurlijk niet klopt. Ik heb het geen tijd gegeven en zigbee network reset gedaan. Nadien aqara app verwijdert homey opnieuw gestart. Zigbee channel op 15 gezet (tussen wifi kanaal 1 en 6) nadien aqara opnieuw geinstalleerd. Zigbee plug werd als onbekend gedetecteerd => even wat geduld uitgeoefend… homey herstart… nu alles weer correct kunnen toevoegen (een 20tal devices met 2 routers) er zat ook eentje in mijn hek. Nadien wat flows overlopen met de uitroeptekens naast. Er waren er een paar die nog niet werkte omdat ik ook de luxwaarde gebruikte. Klein uurtje na update weer up and running. Eerste bevinding toestellen meshen sneller naar router. Pir gevoelsmatig sneller. Met openhab was ik nu een lange nacht ingegaan om alle automation rules te herbouwen. Ooh… nog vergeten, heb nu ook mijn aqara water sensors kunnen linken. Ondanks het euvel met zigbee ben ik een blij homeyman, kanaal op 15 nu en watersensors ok :slight_smile: de volgende flow wordt er eentje om de regenwaterpomp zonder stroom te zetten als de put te leeg komt :smiley: ik hoop dat er iemand iets kan halen uit dit bericht. Edit: typos

1 Like

Let op!

Bovenstaande is allemaal niet nodig!

Voor mensen die problemen hebben de aqara na de update.

Je moet de test versie van de app installeren! V1.2.3

Dit geldt ook voor de IKEA app! V1.8.4

1 Like

Blij te horen dat het automatisch kan ook :slight_smile:

Zou zeggen gooi dit topic dicht. Hou op met zeuren over updates want 5.0.0 is uit :heart::yellow_heart::green_heart::beers::beers::beers::zipper_mouth_face:

Op naar nieuwe hardware #geintje

2 Likes

Even voor de statistieken, is V5 nu officieel gereleased? En wat voor de gebruikers van Homey die dit forum niet volgen, krijgen die een melding in de App? Er zijn denk ik zat mensen die een Homey kopen installeren en nooit meer naar omkijken…die hebben dan geen idee dat er een nieuwe versie is.

Klopt, zie andere topics.

Krijgen automatisch de update tenzij ze automatisch update zelf uitgezet hebben . Waarschijnlijk binnen enkele weken. Athom monitort of er geen nieuwe issues boven komen en kan tijdelijk de uitrol stoppen.

Als ze auto update uitgeschakeld hadden op versie 1.x en daar nog op hangen hebben ze e-mails van Athom gehad daarover. Tzt ais 4.2 EOL gaat doen ze dat vast weer.

gezien deze over rc.xx ging gooi ik dit topic dicht.
Hier gaan we verder Homey v5.0.0 (Stabiele versie)