Homey v5.0.0 (Stabiele versie)

Foscam gevonden en de juiste versie heb ik dus dank je wel JPe4619

Caseda die link heb ik gevonden en door genomen ik heb ook de lijst doorgenomen van apps die wel werken en daar komen mijn apps die ik heb aangegeven ook niet in voor dus werken die apps nu wel of niet.

En de link naar de foscam app is de oude die niet meer ondersteund word.

In de link die Caseda gaf staat een lijstje met apps die NIET werken met 5.0. Ik weet niet precies wat de bedoeling is van jouw lijstje hier dan? Als jouw apps niet in dat lijstje staan dan zouden ze moeten werken met 5.0, toch?
Het is ook niet makkelijk hoor, dat geef ik toe. Als er bij iemand zijn KaKu het niet doet dan zet hij dat in het lijstje er bij en dat is niet helemaal eerlijk natuurlijk. Maar laten we 1 lijstje bijhouden en niet voor iedereen een apart lijstje. Word erg onoverzichtelijk denk ik.

1 Like

klopt daar heb je helemaal gelijk in maar waar haal ik die updates van de apps vandaan ik vind alleen die van aqara test update.

Als je hier kijkt zie je precies hoe je aan de test versies kan komen.

Ik was een beetje bang maar heb vanochtend de update aangezet, binnen 15 minuten was alles weer up and running, inclusief alle app updates + devices. Yay

Vannacht is de update hier automatisch geinstalleerd. ik kan hier diverse schakelaars niet meer aansturen. Dat zijn popp schakelaars en fibaro dimmers, wallplugs en rolluikschakelaars.

Vanaf de developer site zijn ze gewoon bereikbaar. Voor fibaro had ik de test versie van de app geinstalleerd maar dat werkt ook niet.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

ik heb vanmiddag mijn homey van 2016 de update naar V5 aangezet en na 25 min was alles weer bijgekomen en ook alle app updates, daar waar ik zo bang voor was dat er iets niet zou werken was ongegrond, maar ja als je wat ouder bent dus al gepensioneerd en ongeveer je hele huis geautomatiseerd en ruim 180 flows ja dan wil je niet dat mijn vrouw boos word als er geen lamp meer aan of uit gaat, de verlichting gaat echt volkomen automatisch geen knopjes of niks.

2 Likes

Gisteren was ik echt heel blij met de update naar V5.0.0 maar na gisteravond niet meer zo omdat de Transition time van de Philips hue lampen niet meer werkt, dit zelfde probleem was er ook bij de update van de homey naar V2.0.4, als je een lamp met een schakelaar schakelt dan weet je dat hij aangaat maar als je door je huis loopt en lampen worden bediend door sensors dat is het heel prettig als je een ruimte inloopt de lamp langzaam aangaat en niet aan flitst dit is niet er prettig ook het dimmen gaat nu met sprongen en niet meer geleidelijk.

Ik heb gekeken bij het apparaat zelf in homey de lamp dus daar zie ik helemaal de transition time niet meer staan, hebben meer mensen hier last van dat de lampen geen transition time meer hebben.

Weet iemand hier of dit de opzet is van de update en zo blijft in V5.0.0, dat zou ik dan wel heel erg jammer vinden.

Gebruik je de Homey app voor Philips Hue of Philips Hue Zigbee? Ik gebruik beiden. Heb in ieder geval bij de laatste via https://my.homey.app/ de transitietijd van 1 seconde kunnen invullen in een Flow en die werkt zoals verwacht.

De philips Hue Zigbee zonder bridge maar de transitietijd zat bij mij in de lampen en niet in de flow dat is standard bij de philips hue lampen.

Tlangelaar kan daar een voorbeeld flow van geven hoe je dat gedaan hebt, bijvoorbaat mijn dank.

tlangelaar dit is geweldig ik heb deze instellingen nog nooit gezien is dit sinds de nieuwe versie.

Heel hartelijk bedankt.

Ik heb sinds een paar dagen het vreemde gedrag dat bij “Philips Hue, v5.0.3” (niet Hue Zigbee) al de apparaten één voor één hun verbinding verliezen (rode driehoek) en na een x aantal seconden komen ze langzaam weer allemaal terug.
Iemand een idee waarom.
Als ik nu de flow start dat ik naar bed ga, gaan nu soms wel en soms niet alle lampen uit.

Ik had ook problemen met lampen die niet aangingen via flows na update v5 toen heb ik de test v5.05 geupdate en sinds deze week geen probleem meer. Werkt allemaal weer super snel

Ik probeerde ook een test versie te vinden maar dat lukte me niet.
Ik las dat je /test/ achter de url moest typen : https://homey.app/nl-nl/app/nl.philips.hue/Philips-Hue/test/
maar het springt weer terug naar v5.0.3

Iemand een idee over waarom de /test niet werkt

Misschien is er geen test app van Hue?