Homey V5 apps

Hey allen,

Is het mogelijk om ergens te zien welke apps de V5 firmware ondersteund?

Ik heb veel problemen met zigbee apparaten die soms werken en dan weer niet. Lijkt erop of deze hun connectie met Homey verliezen. Zijn verschillende zigbee apparaten dus niet 1 bepaald type.

Ik weet niet of iemand hier een oplossing voor heeft? Of weet wat het probleem is.

Met vriendelijke groeten,
Yannick

Alle Zigbee apps die werken met V5 worden door V5 ondersteund…

Je problemen zijn waarschijnlijk niet app-gerelateerd maar experimentele-firmware-gerelateerd.

Ik heb nog niet ge-update naar V5 omdat ik eerst zeker wil zijn welke apps werken met de V5 firmware zodat ik vanavond niet in de donker zit :rofl:. Maar er is nergens een lijst om te zien welke apps werken.

Momenteel veel problemen dat apparaten hun connectie met Homey verliezen. Zou een reset zigbee werken? Maar dan moet ik alles terug toevoegen veronderstel ik?

Zijn al meerdere topics van…

Maar in de V5.38 zit een fout met Zigbee. Hij bevriest, geeft geen updates en/of je kan geen nieuwe apparaten koppelen. Is bekend, moet met de volgende update weer opgelost zijn.

@RoyWissenburg sorry had ik niet gezien.
Bedankt om de link erbij te zetten.

Zal mijn zigbee probleem dan opgelost zijn? Verliezen precies heel de tijd connectie met Homey. Soms sta ik gewoon in de kelder in het donker en detecteert de sensor mij niet. En dan enkele minuten later werkt het wel. Heel raar. Was aan het denken om een Conbee stick te kopen en deze dan te koppelen aan Homey.

Alvast bedankt iedereen om mij verder te helpen!

Groetjes Yannick.

wellicht ook nuttig om eens te bekijken.

Inmiddels is de V5 RC.43 online! Bij mij werken alle zigbee apparaten weer én kan ik weer nieuwe zigbee apparaten toevoegen! :slight_smile:

2 Likes

Klinkt goed, hopelijk een grote stap dichterbij een officiële release :smile: of zal ik toch naar experimental gaan :thinking:

Don’t do it!

1 Like

WHO DARES WINS! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar zonder gekheid, als je er tegen kan dat er iets niet werkt is het zeker de gok waard. een enorme verademing om nu eindelijk met een goed zigbee mesh netwerk te kunnen werken. Ik heb geen enkel noemenswaardig probleem gehad na de upgrade en voor het eerst echt een mesh met 65 devices. niks meer koppelen dicht bij homey maar binnen een paar seconden daar waar ik ze ga gebruiken. alle probleem meldingen die ik op het forum langs zie komen zijn volgens mij met name veroorzaakt door te weinig routers in het opbouwen van het netwerk toe te voegen. beginnen met een aantal tradfri sockets of tuya en aqara powerd modules doet wonderen!

Uiteraard geen garanties, daar is dit ook net iets teveel hobby voor!

1 Like

Is er al meer bekend wanneer V5 officieel uit gaat komen?

Nee

1 Like

wordt pas bekend als hij al uit gekomen is.

1 Like