Homey werkt instabiel op Sunway duettes

Onze drie duettes zijn gekoppeld aan de Homey. Het openen en sluiten gaat instabiel. Soms wel, soms niet em soms deels. De flows zijn exact gelijk per duette. Weet iemand waar het mis gaat?

Open/sluit je ze allemaal tegelijkertijd?

‘S avonds wel en ‘s morgens niet.
Ik heb de flows achter elkaar gezet omdat tegelijk ook niet werkte.
Zit ook geen logica in. Soms duette 1 en 2 wel en 3 niet en soms andere variant.

Wat bedoel je met “achter elkaar”?

Eerst 1, dan 2 en dan 3

Als je die achter elkaar in dezelfde flow hebt staan worden ze tegelijkertijd uitgevoerd (alle THEN/DAN kaarten in een flow worden tegelijkertijd opgestart) en dat kan problemen geven. Daarom gebruiken veel mensen delays tussen de verschillende kaarten (bv de eerste kaart een delay van 0, de tweede kaart een delay van 10 seconden, de derde kaart een delay van 20 seconden, enzovoort).

Dat heb ik gedaan. Heb dus 3 flows. 1 per duette. En die starten niet tegelijk

Als ik het goed begrijp werken die duettes op 433Mhz, misschien dat ze te ver van Homey hangen en er ergens storing optreedt.

Homey staat op 4 meter afstand.
Vanmorgen 1 duetee open en andere twee gesloten.
Gewoonweg instabiel kijkt het

Werkt dit met batterijen? Of heb je misschien nog meer 433 spul wat op batterijen werkt? 1 lege batterij van 1 433 apparaat kan er voor zorgen dat alle apparaten verstoord worden. Dat ene lege apparaat gaat de 433 band vol schreeuwen met berichten dat zijn batterij leeg is. En er is maar 1 goeie manier om dat te controleren: meten!

Gaat op accu die zijn opgeladen.
Met de afstandsbediening werken ze wel. Maar niet met homey

Gaat even om de afstandsbediening dus. En de rest van al je 433 apparaten op batterijen.
Een lege batterij in een temperatuur sensor op 433 kan al je problemen veroorzaken!

Ik heb geen andere apparaten gekoppeld, enkel de duettes

Verstuurd vanaf Freddie’s iPad

Ik heb hier hetzelfde issue met Sunway duettes. Ben jij een stap verder gekomen in het oplossen hiervan, Freddie?

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb 7 Sunway duets. Ik heb een flow gemaakt die de duets dicht doen. Tussen de duets zit een vertraging van 10 to 20 seconden. Het gebeurt regelmatig dat een duet niet gesloten wordt. Daarom voer ik dezelfde flow tien minuten later nog een keer uit, maar zelfs dan gebeurt het af en toe dat een duet niet gesloten is. Hetzelfde geldt voor het openen van de duets. De Homey staat in dezelfde kamer als de duets. Is er al een oplossing voor dit probleem.