Homey zo min mogelijk belasten

Ik lees in diverse topics dat mensen gecorrigeerd worden omdat ze flows maken die homey erg belasten.
Nu weet ik nog van het oude forum dat lopende zandlopers etc homey erg kunnen belasten en daardoor vertragen.

Is in onderstaand voorbeeld de belasting voor homey minder?

1flow
Schakelaar wordt ingedrukt EN lamp is uit GA dan aan. Anders uit.

2 flows
Schakelaar wordt ingedrukt EN lamp is uit GA dan aan.
Schakelaar wordt ingedrukt EN lamp is aan GA dan uit.

Welke tips hebben mensen om het homey zo makkelijk mogelijk te maken? Welke apps vermijden als je zonder kan? Ik hoop namelijk mijn vertragingen in Homey te verminderen.

Met lampen kan je ook vaak een Toggle optie kiezen, schakelaar wordt ingedrukt toggle aan/uit, als die lamp aan is gaat hij uit en andersom.

Maar deze flows lijken me niet zo belastend, dit is eigenlijk een erg simpele flow.

Grt Herman

1 Like

Dit zijn stuk voor stuk sinepele flows. Ik zou de check of iets aan/uit staat er uit halen en gebruik maken van de toggle.

Daarnaast worden er soms juweeltjes van flows combinaties gemaakt die afzonderlijk geen probleem zijn maar samen een loop maken.

Of dat er constant gecontroleerd moet worden of dat iets waar is waardoor de flow altijd start.

Met simpel bedoel ik eenvoudig, niet beledigend bedoelt hoor.

1 Like

Var het ook niet op als een belediging hoor :grin:.

Voorbeeld staat niet in mijn Homey maar was meer bedoelt voor feedback en wat meer duidelijkheid te krijgen.

Homey stottert bij mij namelijk en is heel traag met een flow waar veel apparaten in staan uit te voeren. (Verlichting in mijn woonkamer)

Handige tips die ik ook meestal toe probeer te passen!:slight_smile:

Ik vraag me af hoe de belasting van jullie homey is…
Ik heb v1.5.13 met 11apps, 27devices en 30flows. Belasting laatste 15minuten heb ik meestal rond de 8 a 9% staan