Homeydash.com , een Homey dashboard

Ik zal vanavond een linkje hier neerzetten. Mocht iemand anders de link hebben dan zie ik dat vanavond vanzelf.

Super vriendelijk. Indien mogelijk België?

Now don’t push it ! :joy:

I heb het werkend met Buienradar, helaas is de URL niet zichtbaar :frowning:

1 Like

Details vindt je op https://www.buienradar.nl/overbuienradar/gratis-weerdata
onderaan de pagina kan je de url voor jouw gebied generen

1 Like

Cheers @Robert_Zwetsloot

Kun je een voorbeeld url geven? Als ik via deze link een url genereer en deze in homeydash plak blijft de achtergrond zwart…

Er is inderdaad iets veranderd op de buienradar site, dit werkt wel: https://api.buienradar.nl/image/1.0/RadarMapNL
overige variabelen kan je uit de code generator plukken, postcode, longitude, latitude, Zoomniveau
beetje knippen en plakken.
werd overigens zelf helemaal gek van dat bewegende beeld aan de muur, maar dat ter zijde.

Waar plak je die overige variabele dan er achter of ergens er tussenin kan je een voorbeeld geven alvast mijn dank

Een voorbeeld zou idd super zijn, bij mij blijdt de achtergrond maar heel ff zichtbaar
daarna zie ik alleen het dashbord. Wat dan verder wel goed werkt.

Bedankt!

https://api.buienradar.nl/image/1.0/RadarMapNL?w=500&h=350&vadjust=-200&hadjust=-300

dit is op een desktop, ik heb geen hub.

Ik denk dat er iets veranderd is want op de desktop werkt het wel maar casten naar een hub niet meer.
Dan krijg je wat Cautje zegt.

Maar dit is dan weer de “voorspelling” van het voorbije uur… Ook niet echt nuttig dus…

Klopt, helaas is er iets veranderd op de buienradar site. De enige URL die wel vooruit kijkt:
https://gadgets.buienradar.nl/gadget/zoommap/?lat=51.99&lng=4.49861&overname=2&zoom=6&naam=2661&size=2&voor=1
wordt niet als achtergrond geaccepteerd door homeydash.

Met een goede Black Friday deal nu een Google Nest Hub om Homeydash op te draaien ipv een oude tablet. Superblij mee, vooral ook omdat nu bv ook wanneer er iemand aanbelt de deurbelcamera een minuutje kan casten naar de Nest hub :slight_smile:

Maar ik merk dat hij niet altijd de settings/achtergrond onthoudt. Ik heb dus de link inclusief achtergrond in de url gekopieerd om te casten en in principe doet ie dat prima. Maar ik heb in mijn ‘slapen’ flow gezet dat ie dan ook moet stoppen met casten en dan 's ochtend om 5.30 uur weer begint met casten. Maar als ik dan kijk is het dashboard zonder achtergrond en staat er ook NEW in de taakbalk.

Is dit normaal gedrag omdat hij een paar uur niet gecast heeft (dan heb ik er maar mee te leven) of is hier nog wat aan te doen?

Dag ontwikkelaars, allereerst enorm bedankt voor deze geweldige applicatie. Ik gebruik hem op mijn Google home hub.

Ik heb 2 vragen waarmee het nog mogelijk nog net iets mooier kan.

  1. Ik las hierboven dat je met de plugin in Chrome de layout aan kunt passen. Ik zou graag een kleur aan een aantal knoppen willen geven. Ik heb de plugin gedownload, maar zou daar enige toelichting op kunnen komen?

  2. Ik las dat de hub iedere tien minuten stopt met casten, dus laat ik homey iedere 9 minuten de pagina opnieuw casten. Iedere keer komt daar nu dat ‘pling’ geluid. Nu nog te doen, maar ik ben bang dat het behoorlijk snel gaat vervelen. Is er een manier om het cast geluid uit te zetten (zonder het volledige geluid uit te zetten zodat ik nog wel muziek kan luisteren)?

Nogmaals heel erg bedankt. Ook voor de duidelijke uitleg. Als ik het snap, snapt iedereen het :wink:

  1. Misschien aan @Tasz vragen aangezien hij de link gaf.
  2. Dit is niet mogelijk, is een Google dingetje. Ik doe zelf het geluid uit, stop cast, na 1 seconde de site weer casten en dan na 10 seconde het geluid weer aan maar als je muziek aan het luisteren bent is ook dat niet leuk. Is iig niet iets waar Homeydash.com iets aan kan doen.

@rocodamelsheki,
Dank voor de snelle reactie. Ik begrijp dat de ontwikkelaars er niks aan kunnen doen. We zijn afhankelijk van het inmiddels veel te machtige Google. Ik zet hem een paar sec op mute. Kijken of het erg opvalt aangezien ik genoeg nest mini’s etc heb die het muziek geluid op kunnen vangen

1 Like

Dag @Rocodamelshekima, is het ook mogelijk om bij (virtuele) thermostaten de ingestelde en huidige temperatuur tegelijkertijd te zien zonder dat je steeds moet klikken? Het lang ingedrukt houden reageert wat langzaam en het zou mooi zijn als dit tegelijkertijd te zien is. Mocht je dit voor elkaar krijgen dan maak ik een kleine donatie over :blush::+1: