Hue App zonder bridge + reset lamp

Ik overweeg om een deel van mijn Hue lampen die nu nog met de Athom App werken (dus middels de Philips Hue bridge) te ontkoppelen en direct toe te voegen aan Homey middels de andere Philips Hue App. Doel is een groter aantal routers in mijn zigbee netwerk te krijgen.

In het Engelstalig deel heb ik daar een vraag over gesteld (klik) maar geen antwoord gekregen. Probeer het nu in het Nederlands, wellicht gaat dat beter :kissing_smiling_eyes:

Ik heb al geprobeerd om 1 lamp uit het bestaande β€˜bridge’ netwerk te verwijderen. De lamp (een RGB lamp) verwijderen lukt niet met de Dimmer switch. Ik heb gelezen dat je die bij de lamp moet houden en dan 10 seconden de AAN en UIT knop moet indrukken. De lamp reageert dan met 3 x knipperen. Ik heb het meerdere keren geprobeerd, het lukt niet. Zelfs die dimmer/switch gereset. Tweede dimmer switch geprobeerd. Niets… Iemand een suggestie hoe ik toch een lamp gereset krijg?

Andere vraag gaat over licht effecten.
Mijn zoons zijn gek op de Hue Disco App die zij op hun telefoons hebben geinstalleerd. De App laat de Hue lampen reageren op muziek; lichten op / veranderen van kleur. Die App stuurt de bridge aan. Is er een mogelijkheid om dit effect ook zonder bridge te verkrijgen?

Dank !!!

Bij gebruik van de Bridge is het eenvoudiger: verwijderen uit de Bridge reset je lamp. Ik heb de afgelopen dagen zo heel snel lampen overgezet. Bestaande in Homey hernoemen (bijv met toevoeging oud). Vervolgens in Homey app nieuwe lamp toevoegen starten, dan in Hue app (dus niet in Homey) verwijderen. Switch naar Homey app, lamp wordt direct toegevoegd (kan seconden duren) . Daarna flows opzoeken via oude lamp en overzetten naar nieuwe lamp. En daarna Hue Bridge lamp verwijderen in Homey app.

3 Likes

Dank je wel @tlangelaar. Ik ga dat proberen!

WERKT !

Dank je wel!

1 Like

Beste Tlangelaar, ik heb dit geprobeerd, maar dit lukt niet. welke app gebruik je in homey ?
Homey zigbee of Philips Hue, without the bridge app? of iets anders.
na het verwijderen uit de hue bridge pak hij de nieuwe lamp niet op in Homey

Eventjes niet met online geweest op het forum. Ik gebruikte toen de Philips hue zonder bridge App. Ondertussen gebruik ik een Conbee/phoscon oplossing voor al mijn zigbee apparaten.

1 Like