HUE bridge toevoegen

Even voor de zekerheid; Is de bridge ook geïnstalleerd met de philips hue eigen app? Dus niet via Homey maar Philips eigen Hue app. Zo ja is het te doen om deze te verwijderen en opnieuw te installeren en daarna in Homey opnieuw te proberen.

Ik heb een zelfde probleem met de hue bridge v1. Recent zijn de lampen die via de bridge aan homey zijn gekoppeld niet meer te bedienen via homey. De hue iPhone app werkt nog steeds prima. Volgens mij komt dit doordat homey via de cloud communiceert met de bridge. Het lijkt erop dat Philips zijn servers uitgezet heeft…
Dit te meer omdat 1 van de 3 ledjes op de bridge knippert (zie foto). Al het standaard werk om het aan de gang te krijgen heb ik geprobeerd (aan/uit, ptp, homey hue app restart, etc)
Iemand een idee of mijn redenatie klopt?

@Bob_N, app gedraagt zich bij mij precies hetzelfde wanneer ik mijn lampen opnieuw probeer toe te voegen :thinking:

gedeelde smart is halve smart :slight_smile:

Ja ik heb ook de gewone Phillips HUE app en deze werkt verder goed.
Deze verwijderen is een grote stap, daar staan vele lampen, dimmers en sensoren op aangesloten.
Dan kan ik zeker niets meer aansturen.
BTW, ik heb de HUE bridge-2 en daar branden alle blauwe ledjes op. (@Kevin)

Alhoewel daar wordt gesproken over een datum van 30 april waarna de bridge alleen nog maar lokaal aangestuurd kan worden.

Zit je Hue bridge wel op hetzelfde netwerk als je Homey?

Na alles te hebben losgetrokken, direct op de router aangesloten en weer te hebben opgestart werkt het ineens weer. Geen idee wat het precies was, werkt nu ook weer op originele locatie, maar houdt dat in dat de lampen onbestuurbaar zijn vanuit homey icm hue bridge v1 wanneer Philips de stekker uit hun service trekt?
Zo ja, wie heeft er z’n tap switch te leen zodat ik ze kan resetten en pairen met homey direct? Pls pm me. Gen 1 lampen kunnen blijkbaar alleen met dat ding worden gereset.

De HUE bridge en Homey zitten op hetzelfde netwerk. @ Kevin
Ik heb een filmpje gemaakt @RoyWissenburg , echter dat kan ik hier niet uploaden, niet toegestaan:

Mijn HUE bridge is rechtstreeks aangesloten op mijn router, als een van de weinige, andere apparaten zijn aangesloten via een switch. @ Kevin

Heeft iemand nog ideeën?

Heb je een pihole of een dergelijk apparaat? Die blokkeren de cloud connectie van de hue brug

Nee, dat heb ik niet. Ik heb het moeten opzoeken, ik wist niet wat dat was :slight_smile: .

Ik had een stille hoop dat de nieuwe versie 4.10-rc.1 voor mij een HUE verbetering gaf.
Ik heb ook nog wat apps verwijderd. De HUE app opnieuw geïnstalleerd, Homey harde reset gegeven. Maar helaas de HUE app vraagt nog steeds niet om de bridge.
Om wanhopig van te worden. Via Homey HUE sensoren stuurde ik ook mijn luxaflex shades aan.
En dat werkt nu niet meer :frowning:
Iemand nog ideeën? Ik kan alleen maar bedenken: Homey-Pro kopen?

Het is nog maar de vraag of met snellere hardware je probleem opgelost wordt, want het klinkt vooral als een softwareprobleem.

Maar dan zouden toch meer mensen hier problemen mee hebben?

Je bedoelt “vage problemen met de Hue bridge app”? Want er zijn genoeg mensen die dat hebben, hoor :grimacing:

Ik had idd vaker vage klachten met de HUE app, zeker na Homey updates, maar na een reset werkte het wel weer.

Maar nu was het probleem dat mijn bridge niet meer gevonden werd door de app. Dus geprobeerd om te herinstalleren, maar nu kan ik de bridge niet eens meer aanmelden binnen de HUE-app.

Als de bridge het wel doet in de officiële app van Philips dan zit er dus kennelijk iets in de Homey app voor Hue die ervoor zorgt dat het niet werkt. Ik vermoed dus niet dat dat bij een Homey Pro zomaar opgelost zal zijn (het zou best kunnen dat het daarmee wél werkt, maar dat kan net zo goed komen omdat je dan weer met een “verse” Homey begint).

Heb je al eens geprobeerd een andere power supply te gebruiken voor Homey?

Wat is de reden om een andere power supply te gebruiken.
Andere apps zoals die van KaKu doen het namelijk goed.