Hue bridge vindt Homey niet

  1. Philips Hue App installeren NIET de Philips Hue Zigbee!!!
  2. Apparaten - op plus klikken - bij kies merk Philips Hue kiezen
  3. Bij kies apparaat gewenste apparaat kiezen. (Apparaten die al zijn gekoppeld worden hier niet meer weergegeven totdat ze ontkoppeld zijn)
    Succes

En als hij dan je Hue bridge niet vind, een poosje de stekker uit je Hue bridge trekken en de stappen van @HansieNL opnieuw proberen.

Hi dit mocht niet baten, waar kan het aan liggen? Situatie:

Bridge met tientallen lampen wil niet koppelen aan Homey systeem. Heb de stappen hierboven gevolgd, maar het helpt niet. Krijg direct de melding.

Mijn bridge zit aan m’n router en de homey draadloos netwerk.

1 Like

Hallo iedereen, ik probeer ook de Hue bridge te installeren maar zonder resultaat. Ik volg de stappen hierboven, maar als de bridge niet in de keuze staat (zie screenshot), hoe kan je hem dan vinden?

Ok, na wat zoeken toch gevonden.

Gelukt via de Homey App, dan naar de … (3 punten) gaan onderaan rechts. Dan de orange Philips Hue (Athom B.V.) app installeren. Daarna terugkeren naar Apparaten onderaan in de Homey App. Plus teken drukken. Kies dan Philips Hue. Kies dan een lamp en daarna moet je de knop van de Hue Bridge gaan indrukken. En daarna waren alle apparaten daar.

Ik moet zeggen dat deze werkwijze niet echt gebruiksvriendelijk is. Waarom geen knop tussen zetten van Bridge (zie mijn vorige post)?

Of waarom scant Homey na de setup niet je huis om de verschillende toestellen te vinden?

Ik denk dat dit nog iets beter kan om de UX te verbeteren.

Groeten
Jeroen

1 Like

Omdat er ooit voor gekozen is om het via aparte apps te doen. Voor gebruiksgemak niet ideaal, inderdaad, maar het maakt het wel makkelijker voor externe ontwikkelaars om ondersteuning voor apparaten toe te voegen.

Daarin moet ik je gelijk geven, maar dan stel ik een andere oplossing voor. Tijdens de setup, vraag aan de gebruiker welke toestellen ze hebben en geef hierin de top 10 meest aangesloten merken. Daarmee dek je al een hele boel en krijg je een happy start :slight_smile:

Hallo allemaal,

Ik ervaar hetzelfde probleem als andere, die in dit topic hebben gereageerd. Ik krijg mijn Philips Hue lampen of de Hue bridge V1 ook niet toegevoegd.

De bridge V1 wordt niet meer ondersteund door Philips. Kan dit mogelijk het probleem zijn? Op de bridge zitten 3 controle lampjes: power, LAN en internet. Het controlelampje van internet licht niet op.

Ik maak op de Homey gebruik van de oranje Hue app en de Philips Hue, whithout the bridge.

Versie Homey: 7.1.3

Ik heb alle tips in dit topic al doorlopen, maar keer op keer zegt de Homey App : er zijn geen nieuwe apparaten gevonden.

Hebben jullie nog andere tips&tricks die ik kan proberen?

Ja.