Hue Dimmer Switch - Apparaat niet bedienbaar

Hi Ik heb de Hue Dimmer Switch toegevoegd aan Homey.
Als ik op de tegel van de Hue Dimmer Switch druk, dan geeft het volgende scherm “Apparaat is niet bedienbaar”.
Ik heb geen Hue Bridge.
Iemand een idee hoe dit probleem verder op te lossen?

mvg,

Aat

En kan je er wel gewoon flows mee maken?

Ja, dat lukt wel.

Ok. En wat zou je willen dat er gebeurd als je op de tegel drukt dan? Dat je 1 van de 4 knoppen indrukt en dat er dan een lamp aan gaat ofzow? De dimmer switch is een zender, geen ontvanger. Dus je kan flows maken met ALS knop 1 is ingedrukt DAN …

Wat stom van me… Het lukt met flows. Bedankt dat je mij op het goede spoor gezet heb. :blush:

2 Likes

Top :+1:

Ik had dat ook een week geleden, heb m verwijderd en opnieuw toegevoegd.

En toen kon je op de tegel drukken en alle knoppen bedienen?

Nee, dat niet
Maar voor mij is een flow voldoende, want dan kan ik de lampen met de afstandbediening aan en uit doen.

Had ik ook gedaan, maar dat werkte niet.

Sorry, had even gemist dat het ging om de tile, niet om het device zelf.

1 Like

Ik zou dus juist bij vasthouden van de tegel de 4 knoppen vd Dimmer Switch verwachten. De korte tap zou simpel aan en uit actie voor de dimmer switch zijn. Opzich zijn alle acties al in de Hue app gedefinieerd, maar niet via Homey te bedienen. Da’s best jammer.

En waar zie je dat precies? Waar is er gedifineerd dat je ergens (via een flow of knop in Homey) op een knop kan drukken van de Hue Dimmer Switch?
Zoals gezegd is de switch een zender, geen ontvanger.

Ik was ff aan het zoeken. Volgens mij zit het niet meer in de Hue app. Eerder gaf hij een tekening van de dimmer switch weer en kon je erop drukken.

In Homey zit het niet. Het idee is, lijkt mij, dat je ipv bijvoorbeeld 4 lampen bij “apparaten” bij langs moet je op 1 schakelaar kan klikken om ze aan of uit te doen. Dat kan uiteraard ook wel via een virtuele device, maar dan moet je de settings in Homey zetten. Ik heb ze in de Hue bridge staan. Vandaar.

Dus toen kon je ook een flow maken met:
ALS deze flow is gestart DAN druk op de bovenste knop van de dimmer switch?
Is dan al wel een hele poos geleden. Ik heb versie 4.0.11 draaien en toen kon het al niet :wink:

Nee geen flows. Ik heb het over Hue app van Philips. De aparte app uit de appstore/playstore. Niet de homey app.

Ok.