Hue dimmer switch - trigger kaartjes

In het Engels draadje geen reactie, nu een poging in het Nederlands :yum:

Ik heb een Philips Hue dimmer switch. Deze is gekoppeld aan een Hue bridge v2. Met de Homey App is de zaak ook aan te sturen. Werkt prima!

De dimmer switch heeft een AAN knop die scenes kan oproepen. Er zijn tot 5 scenes aan te koppelen, via de Philips Hue Aap. Dus, 1x drukken, 2x drukken et cetera.

In Homey zie ik als trigger kaartjes alleen dit:

Vraag: weet iemand of het wel mogelijk is om het commando ‘meerdere malen ingedrukt’ als trigger te zien in Homey?

Als die mogelijkheid er niet bij staat lijkt me de logische conclusie te zijn dat het niet mogelijk is.

Misschien kan het via een omweg als je met Homey kunt triggeren op scene-verandering (maar ik heb geen idee of dat kan, heb geen Hue).

1 Like

Goede tip! Ga ik uitzoeken.

Extra trigger kaartjes als feature request aan Athom gemeld:

1 Like

Je kunt dit ook met Homey realiseren door gebruik te maken van de Flows in combinatie met de Logica functionaliteit. Je maakt een variabele aan die per scene een nieuwe waarde krijgt. Vervolgens kun je op basis van die waarde bepalen welke volgende scene getriggerd wordt.

1 Like

De volgende scene zou er dan als volgt uitzien:

1 Like

Dank je wel @ArthurvdW

Het domme is, dat ik zelf al een hele tijd geleden een dergelijke oplossing voor een Fibaro Relay heb gemaakt (staat ergens op het oude forum). Als ik deze indruk, wordt een Hue scene geactiveerd. Ik heb er een teller aan gekoppeld, en kan nu oneindig scenes aanroepen door meerdere keren te klikken. Ook heb ik er een countdown timer aan gekoppeld. Dat klikken moet binnen een termijn, anders gaat de teller weer naar nul. Zo hoef ik niet tig keer te drukken om de lampen uit te zetten. Gewoon even 1 seconde wachten, dan klikken = uit.

De scenes gebruik ik al tijden niet meer (vandaar dat de countdown timer niet klopt).

Is hier al een betere oplossing voor ?
Ik heb die dimmers via hue essentieel app geconfigt daar kan je ook veel meer mee doen dan alleen maar aan en uit.
Anders misschien ook via zandlopers.
Die aqara switchen kan je wel meerderen keren klikken.
In homey

Nee. In de Athom Hue App is niets ‘geregeld’. Er loopt een aanvraag voor uitbreiding van de functionaliteit. Ik denk dat dit ergens op een (heel lang) lijstje staat in de bijlage ‘nice to have’.

Ik denk dat je er beter niet op kunt wachten :wink: