Hue-Energy-3.0

Hallo
Moet Hue met de 4.2.1 versie van de app nou werken met de energy tab op 3.0 ?
Ik heb diverse bulbs maar die geven niks aan wat betreft wattage als je ze aanzet
hoop blabla en very addictive maar ho maar en documentatie ook al niet
Wat zijn op dit moment de problemen ?

je moet wel de min en max waarde in watt van de lamp opgeven.

meen je dat serieus ? haha vind je zelf niet een beetje raar maar in ieder geval bedankt

Homey weet niet wat voor lampen je hebt is het 4 0f 11 watt dus vul je dit in dan zie het ook veranderen als je de lamp doet dimmen dan veranderd de watt waarde mee, het werkt best wel goed.

Homey weet zeker wel welke lampen je hebt (elke lamp heeft een eigen ID intern wat van type lamp), en het verbruik zou ook moeten zij aangepast met de laatste update, als je al niet manueel had in gevult.

Je kunt proberen de App te herstarten, en dan Homey PTP uit te voeren.
Neem contact op met Athom om het te laten fixxen.

Ik heb bij alle lampen de min en max waarde moeten invullen.
Maar jij zegt dus deze waardes weghalen en homey haalt dan de juiste waardes op ?

zojuist nieuwe versie hue app en de waarden ingeven is kolder maar goed zet de -waarde op 0.4 en max waarde 100w haha blijft na het aanzetten van de lamp gewoon 100 aangeven
zal eens een ptp uitvoeren

Heb jij ledlampen van 100 watt die van mij zijn max 9 watt maar ok dat het niet wekt bij jou dat snap ik niet bij mij werkt het maar ik ga ook proberen alle waardes weghalen en PTP en kijken of homey de waardes ophaalt ?

Nee, zo gauw je manueel invult overschrijft je de app zijn waardes, en op het moment is er geen mogelijkheid dit te verwijderen en de App zijn waardes te gebruiken

1 Like

Oke dank je wel voor de informatie.

en Fred heb je en dan hoeft niet alles maar enkele op 0 gezet en wordt het wattage dan goed aangegeven ?

Dat heb ik niet geprobeerd maar zal dit vanavond doen.

Fred, welke app voor Hue gebruik je? Die van Athom (met de bridge van Philips Hue) of de andere met de lampen direct via Zigbee aan Homey.

Ik gebruik die laatste, en toen wist homey de wattages ook niet. Heb ze handmatig ingevuld en nu werkt het prima. Licht misschien aan de app die nog niet aangepast is door de ontwikkelaar?

lijkt mij een beetje sterk want men voert de feature energy in terwijl de native hue app nog niet is aangepast ?? het kan maar zeer onwaarschijnlijk,weinig info van users en athom
in amsterdam zeggen wij altijd zonder snikkel naar de hoeren gaan haha

Ik heb nu van elke hue bulb alles handmatig op 0 gezet,alles blijft 0 geen wattage wordt er aangegeven
zet ik de -waarde op 0.4 en de max op 20 geeft hij in het totaal overzicht voor de desbetreffende bulb 20 w aan,ga ik specifiek de bulb bekijken staat bovenin 20w en onderin na verloop van tijd iets van 5,2 w
schiet mij maar lek

Na een ptp van een half uur lijkt het mij te werken maar ik moet een -waarde aangeven en een max waarde,en dan werkt het,of het betrouwbaar is de aangegeven wattage ok men zegt niet voor niks dat er geschat wordt
maar het moeten invoeren van een - en max waarde lijkt mij niet de juiste manier ik blijf daarbij

De “native Hue app” is niet door Athom ontwikkeld. Daarom kan het best dat die nog niet aangepast is.

Ps neem aan dat je met “native Hue app” die zonder de Hue bridge bedoeld?

Ik gebruik de app van Philips Hue zonder de bridge.

Sinds de update van homey naar v3.1.0 kan je nu wel de min en max waardes bij de hue lampen weghalen, wat is het proberen waard, alles op nul zetten dan homey opnieuw opstarten of een PTP van 15 min en dan kijken of homey de waardes automatich gaat ophalen en invullen.
Heeft iemand dit al geprobeerd volgens Caceda is homey zo slim om deze waardes op te halen.

Ik heb dit geprobeerd, echter geeft het nog een error als Homey probeert de App gedefinieerde waardes toe te passen, heb dit gemeld aan Athom, maar hoe meer melders hoe sneller het opgelost zal worden, dus zeker ook melden.

Het is trouwens niet op 0 zetten, dat zet letterlijk de waardes op 0, manuele waardes hebben voorrang op de App zijn waardes, het is de manuele waarde weg halen, beide.