Hue gegevens updaten tussen HUE en Homey

Je begint klein en steeds wordt je hue verzameling groter. En gaat namen en scenes aanpassen binnen de hue app. Nu staan er bij mij vele verwarrende scene’s is Homey Ook ongebruikte scenes heb ik verwijderd in de HUE app maar blijven wel in Homey zichtbaar.

Hoe kan ik de gegevens tussen HUE en Homey weer gelijk trekken ? Inmiddels heb ik een lijst van hier tot tokio :frowning: en meerdere dubbele namen

Scenes verwijderen in de officiële app van Philips verbergt de scène alleen, hij blijft in het geheugen staan, je zult een 3th party app moeten gebruiken om niet gebruikte scènes te verwijderen.

1 Like

Idd hue Essentials :+1: Playstore android

Hm eens gezocht in de appstore maar daar is deze niet beschikbaar. Een optie om dit onder ios te doen ?

Vanavond een samsung telefoon geleend en hue Essentials er op geïnstalleerd. Enkele heb ik er kunnen verwijderen. Maar nog steeds blijven er 15+ die ik nergens terug kan vinden staan.

Is er ergen een verborgen iets waar deze terug te vinden zijn ?

Ik tik op een kamer en vervolgens op het symbool van het schilderijtje. Daar zie ik dan scenes staan. Zo heb ik alle kamers bekeken maar nergens vind ik de overbodige die wel in de keuzelijst van Homey terug komen ??

Nog iemand een idee om det vervelende euvel op te lossen ?

HUE app verwijderen lijkt me de laatste oplossing gezien het werk dit met zich meebrengt om alle flows aan te passen

Misschien dat je met WinHue iets kunt.

Een beetje late reactie, maar ik had nu precies hetzelfde (hele lijst met scenes in de Hue app in Homey die ik nergens terug kon vinden) er waren er wel een aantal opgeruimd toen ik bij alle kamers/lampen de juiste scenes had ingesteld, in de Essentials app (nadat ik de tip hierboven had gelezen), maar net als bij jouw, nog lang niet allemaal. Vervolgens heb ik bij alle schakelaars in de Essentials app de knoppen opnieuw ingesteld door op het toverstafje te klikken bij elke schakelaar. En toen was wel de hele scènes lijst in Homey opgeruimd. Het waren dus blijkbaar scenes die in de schakelaars opgeslagen stonden en niet in de lampen.

Waarschijnlijk heb jij deze oplossing niet meer nodig na al die tijd, maar misschien hebben toekomstige Homey gebruikers er iets aan, als met het zelfde probleem zitten…