HUE, Homey & Niko

Goedendag,

Ik ben op zoek naar een passende oplossing voor mijn Philips hue lampen, deze heb ik via de app van Philips hue ingesteld en zitten op mijn Hue bridge. Deze lampen heb ik vervolgens geëxporteerd naar de homey middels de daarvoor bestaande Hue app in Homey. Zo heb ik ook mijn Niko schakelaar als zijnde Hue tab in te kunnen laden in de Homey.

Nu is het zo dat op het moment dat ik mijn lampen/groep vanuit de Homey app wil aan of uitzetten er een flinke vertraging per lamp tussen zit. Zeker ook wanneer ik de Niko schakelaar instel via Homey, dit is erg storend. Omdat ik graag mijn Niko schakelaar wil gebruiken via de Homey app (zo kan ik deze extra functies meegeven) kan ik niet gebruik maken van het Hue zigbee app omdat deze dan niet meer in te lezen is in de homey.

Wat is verstandig?

Hoi Kevin, stuur jij de lampen individueel aan? Ik gebruik homey vooral om scenes of ruimtes aan te zetten en dat werkt probleemloos, zonder vertraging tussen de lampen.

Als de vertraging blijft, zou ik de Niko schakelaar zelf de standaard functies laten afhandelen via de bridge en in homey de aanvullende commandos geven of flows starten als een bepaalde knop wordt ingedrukt.

Patrick

Ik heb mijn Niko schakelaars trouwens gewoon toegevoegd aan de hue bridge en homey heeft hem daaruit weer opgepikt.

Hoi Patrick,

Ik stuur mijn lampen nu aan via de Hue app, hier heb ik ook scenes/ruimtes ingemaakt. Ook in hier de Niko in terug te vinden. Heb jij die van jou middels zigbee hue app verbonden en je Niko wel via de hue bridge?

Deze thread is verplaatst naar het Nederlandstalige deel van het forum. Als je daar problemen mee hebt, neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op.
Graag aandacht voor het plaatsen in de juiste taal/categorie.

ik heb alle schakelaars en lampen toegevoegd aan de Hue bridge, maar ook toegevoegd in Homey. Weet niet precies wat je met de zigbee hue app bedoelt

Heb jij jouw scènes dan via Homey ingesteld of via de Hue app?

Scenes enzo allemaal via de Hue bridge opgezet. Gebruik zelf . ik wil dat alles ook werkt (kan werken) zonder homey intervention. Heb alleen smart actions (iemand komt thuis, doe het licht aan, of doe alle lichten in huis uit op een bep[aalde tijd) via homey lopen

Oke, heb jij dan niet dat de lampen niet allemaal tegelijk aan of uit gaan, dat had ik namelijk. Super irritant