Hue lamp koppelen aan homey en aan controller ZYCT-202

Wie kan mij helpen.
Ik heb een Philips hue gu10 lamp die ik wil koppelen aan homey en aan de controller ZYCT-202.(Zigbee)
Het koppelen lukt mij alleen aan homey of alleen aan de controller.
Aan beide koppelen lukt mij niet.
Wie heeft een oplossing

Zo werkt Zigbee: een apparaat kan maar aan één controller gekoppeld zijn, en dat is dus óf Homey óf de ZYCT-202.

Zo te zien ondersteunt de KaKu Zigbee app die controller niet, wat jammer is want dan had je beiden aan Homey kunnen koppelen en via flows de lamp kunnen aansturen. Maar het lijkt erop alsof het niet gaat werken wat je wilt :frowning:

@robertklep
dat klopt de controller zit niet in de app
Bedankt voor het uitzoeken

de ZYCT-202 is geen controller maar een remote.
Deze zou je moeten kunnen koppelen aan de hue bridge (wat ook niet werkt bij mij).
Daarna zou je via de remote rechtstreeks moeten kunnen koppelen met de hue lampen…

Ik wacht wel totdat de remote werkt icm met de klikaanklikuit zigbee app… misschien dan meer geluk

@Clemens,

Ik wacht ook wel op de kaku app
Bedankt

@NoClaim Nu 8 maanden verder.
Heb je inmiddels wel verbinding met de ZYCT-202 remote?
Ik vind hem wel in homey store bij “deCONZ” maar hij wil niet verbinden met homey

Heb je wel een deCONZ installatie dan?

De app heb ik wel geïnstalleerd op homey.
Maar zie nu dat je daar ook een harware (USB) voor nodig hebt. Klopt dat?

Niet alleen dat, maar je hebt ook iets van een Raspberry Pi of zo nodig om de deCONZ software te draaien (en de USB-stick aan te hangen).

@robertklep Dank voor je uitleg.
Ik zal kijken naar een ander smart schakelaar die wel direct met homey werkt.

Het aan Homey én rechtstreeks koppelen van Zigbee producten is wel mogelijk, maar de remote die je hebt ondersteunt dit mogelijk niet. in deze post Will v5 firmware support light link (direct association for zigbee)? staat hoe het werkt met ondersteunde producten. Persoonlijk vind ik het een probleem dat het werkt door de te koppelen remote en lamp bij elkaar te houden, dus de kans is groot dat dat óf lastig is (hardwired remotes) of teveel tegelijk koppelt. Voor mij is dat een reden om naar z-wave associations te kijken.

Het is jammer dat Homey ook in v5 geen mogelijkheden biedt voor het groeperen en binden van Zigbee devices, want daar heb je die problemen niet mee.