Hue lampen en accesoires niet betrouwbaar

De Hue lampen in mijn huis leiden een eigen leven.
Op momenten waarvoor geen flow is gemaakt gaan lampen uit zichzelf aan of uit.
Lampen die niet zijn toegevoegd aan een motion sensor gaan toch via de motion sensor reageren.
Regelmatig als ik thuis kom savonds en hoop dat de verlichting aan is dan is het of pikkedonker of sommige lampen branden minimaal.
Knoppen en sensoren reageren regelmatig niet.

Voor mij en mijn huisgenoten een frustrerende ervaring met Hue en Homey

@Bram heb je hier toevallig een oplossing voor?
Ik zit zelf aan meerdere oorzaken te denken.
Zoals als ik een lamp aanstuur met de Hue app, is Homey dan het overzicht kwijt met de status van die lamp?
Kan het zijn dat de Hue lampen of accessoires niet goed gewist zijn of toegevoegd?

Heb hiervoor de normale stabiele versie geprobeerd.
Het zelfde probleem.
Inmiddels Homey reset, Hue reset.
Alles is ingesteld met flows via Homey dus dat zou geen conflict moeten geven.

@Wout-1976 Mag ik je een tip geven. Stuur de lampen via de HUE app aan. Direct aansturen van de lampen via homey (zonder bridge) gaf bij mij in het verleden ook problemen. Nu heb ik scenes gemaakt waar ik desbetreffende lampen met waardes definieer. Ook is het makkelijk dat mijn vrouw eventueel de scene kan aanpassen. Zo hoeft zij niet in te loggen op de homey. Sinds de scene aansturen werkt het SUPER!. kortom:

  • lampen aansturen via scene in HUE app i.c.m. bridge
  • lampen uitschakelen direct in homey.

als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.

Dank je. Dat gaan we dan maar eens proberen.
In een eerder topic heb ik gemerkt dat er verschillen zijn tussen alles aansturen via de Hue of juist via de Homey. Heb inmiddels al veel opties geprobeerd.

Laat wel even weten of het goed werkt :wink:

Bedoel je ook dat ik de routines in de Hue app ga gebruiken of maak ik flows met daarin de scenes vanuit de Hue?

En hoe doe ik het met de accesoires?
Via de Hue app of de Homey?
Ik heb ze van Aqara en van Hue.

Maak een flow en roep de scène op (in hue aangemaakt) de devices zijn de triggers (los)

Klopt! Alleen lampen via Hue scenes