Dat zou inderdaad ook nog een optie zijn. Ik moet dat eens gaan testen met die wandzender van Robbsmart. Ik heb daar de 4 knops variant van liggen.
Zoals gezegd wist ik bij de aanleg van de schakelaars niet dat het handig zou zijn om een blauwe draad te leggen. Ik heb wel goed nagedacht over de plaatsen waar ik licht zou willen schakelen. 
In de praktijk komt het er op neer dat ik (met name in de gang, waar een voordeur (3 schakelaars), woonkamerdeur (1 schakelaar) en garagedeur (2 schakelaars) uitkomen op de begane grond, en boven bij de hoofdslaapkamer 3 schakelaars, en kinderslaapkamer 2 schakelaars) 11 schakelaars heb voor 6 lichtgroepen, waarvan 3 hue en 3 domme led groepen.
Op een of andere manier heb ik het idee dat het fijn is als je de smart bediening kunt overrulen met een ouderwetse drukknop. Wellicht moet ik me daar overheen zetten.
Is de fibaro dimmer de enige mogelijkheid om een schakelverbinding te leggen via zigbee of z-wave zonder blauwe draad, en kan die dimmer Module gebruikt worden enkel om te schakelen (en eventueel de verbinding naar de lamp door te verbinden zoals jij doet @KvM)