Hue motion sensor

Ik had hetzelfde probleem, nl ik stond vijf seconden te zwaaien in mijn woonkamer voordat het licht aanging. Ik heb gekozen om een extra bewegingsmelder (multisensor 6) aan te sluiten op Homey. Nu gaat het licht direct aan wanneer ik mijn woonkamer in loop. Ik gebruik de Hue bridge.

Tsjaā€¦ maar ik heb hier meerdere heu sensoren hangen en om nou 50 euro extra uit te gaan geven omdat homey niet lekker overweg kan met de sensoren van hue gaat me wat te verā€¦

Als het niet werkt zoals ik het wil dan is het jammer maar dan komt er voorlopig geen Homy.

Ik wil de sensoren direct aan de homey koppelen en dan moet het gewoon goed werken, werkt het niet perfect dan laat ik het eerst zoals het is.

Ik gebruik de aqara sensoren van xiaomi voor alle overige ruimtes. Kosten nog geen tien euro, doen hetzelfde als de Hue motion en zijn twee keer zo klein. Geen geschroef of wat dan ook nodig.
Dat zou je kunnen overwegen.

Voor mij voegt Homey in ieder geval een hoop toe. Ik doe exact wat je eerder aan haalde mbt het biertje halen en dit werkt perfect daarvoor. Daarbij gaan alle gordijnen dicht als ik op ā€œfilm kijkenā€ druk en weer open als ik klaar ben (mits de zon nog niet onder is).

We hebben het hierbij wel over fw versie 2.0 toch? Zo ja, dan sorry dat ik door de verwarring in de veronderstelling bleef hangen dat de sensor rechtstreeks op de homey niet zou gaan werkenā€¦ Las er namelijk tegenstrijdige berichten over, niet alleen in dit draadje maar ook in andere draadjes zoals aangehaald door mij.

Maar als onder 2.0 de sensor gewoon volledig werkt dan is er voor mij niks aan de hand en zal ik eerdaags een homey gaan bestellen en kan het knutselen met flows gaan beginnen :slight_smile:

Bij mij werkt het dus niet rechtstreeks met homey 2.0 hue app van sebastiaan de sensor wordt wel goed geinstalleerd maar er zijn geen waardes van temp/beweging en lux.
Reageert dus ook nergens op.
Via de bridge werkt het dus wel icm athom hue app alleen dan met vertraging.

Damnā€¦ en de verwarring is weer compleetā€¦ Ik wacht wel ff met de Homey en hou dit forum in de gatenā€¦

Een eventuele laatste optie is natuurlijk de hue sensoren te verkopen en helemaal over gaan op Xiaomi sensorenā€¦ Maar ja, zeikertje als ik ben, daar werkt de lux meting weer waardeloosā€¦ Domotica zou het leven makkelijker moeten maken maar je kan er ook knettergek van worden soms :rofl:

Donā€™t understand any Dutch but this is reported here. Hehe. https://github.com/sebbebebbe/com.philips.hue.zigbee/issues/61

Aqara: Lux meting werkt gewoon alleen update enkel bij motion.

Ik zit op 2.0 en heb geen problemen met motion/Temperature en lux (zie screenshots eerder) voor mijn Hue motion sensor.

heb je de sensor rechtstreeks gekoppeld aan homey of via de bridge?

Ik heb er meerdere. Een is er via de bridge en de ander direct aan homey. Beide werken ze naar volle verwachting (hoewel er in het late stadium van v1.5 wel een probleem was waarbij de sensor na een dag niets meer deed tot een restart van Homey (directe connectie met Homey). Sinds update naar 2.0 is dat over);

image

Dit zie ik bij mij zowel beta als stabile versie.
2 sensoren geprobeerd.Screenshot_20190128-103943_Homey

Van de 10 pogingen krijg ik de hue motion sensor misschien 1 keer gekoppeld. Maar vervolgens wordt er niks geregistreerd. Precies zoals hierboven staat. Voor 2.0 werkte hij echter perfect.

Hee broer! Hier werken ze ook nog steeds niet!

Gisteren een gehaald, nog altijd werkt het voor geen meter. Gisteren dus gekoppeld, 1x motion, en sindsdien is de alarm melding nog altijd niet wegā€¦ Is er een update?

Can the hue motion sensor measure lux , motion and temperature like the aeotec tri sesor doesā€¦?

Yes

Update from today. At least some good news be it without timeline or if it covers all models:

We are sorry to hear about your frustration about the polling interval of the philips Hue app. But I have some good news. Iā€™ve talked to development about this and they have said there will be an update in the near future that removes polling for motion sensors entirely and will work on the eventstream principle making them respond much faster! So this is already in the works since weā€™ve also noticed this issue!

1 Like