Hulp bij aansturen Toshiba Aircosysteem

Homeys,

Ik ben opzoek naar een ontwikkelaar die mij (betaald) kan helpen met het uitlezen en aansturen van een Toshiba Airco systeem middels Homey.

Het betreft een zakelijk airco systeem welke middels een controller meerdere units aanstuurt. Zelf ben ik al behoorlijk opweg betreft het uitlezen en aanpassen van de instellingen middels bijvoorbeeld onderstaande verzoeken:

/cgi-bin/action?stream=12&function=2&key=2_1_2770234&vtype=4&id=2054&mode=2&drive=0&speed=0&flap=0&temp=0&manual=0&fs=0&ac=0&ah=0

Ik kan dit in http requests zetten maar wil dit graag iets meer generiek inrichten.

Middels onderstaande query krijg ik de statussen van de airco units uitgelezen en deze zou ik graag laten omzetten naar bijvoorbeeld virtuele devices in de Homey zodat huidige status (aan en uit) en de ingestelde temperatuur worden uitgelezen.

Query:
/cgi-bin/action?stream=11&function=3&key=2_1_678320&vtype=1&id=-1
Respose:
"

> <row vtype="4" id="2048" md="1" dr="2" te="20" sp="5" fl="0" mn="1" br="18" fi="0" ma="Zomerprogramma" re="sample B" th="0" cd="" rb="0" cp="" ct="" hp="" ht="" fr="0" vm="0" vd="0" pl="0" sv="0" de="80" ds="sample D" fs="0" du="0" ac="0" ah="0" sf="0" mt="0" ak="0"/>

Zie jij hier mogelijkheden in dan kom ik graag in contact. Het is een hobby project dus verwacht geen gouden bergen :wink:

Groeten,

Interessant, hoop dat het dan ook werkt voor een Carrier/Midea airco, ik zou dan heel blij zijn.

Werkt die dan met precies dezelfde commando’s?

Zal elkaar toch niet zoveel ontlopen Robert? Alhoewel de Daikin app werkt voor mij geen meter.

Ach het is misschien hoe noem je dat “Wishfull thinking”.

Elk merk vindt opnieuw het wiel uit. Anders was er wel één “airco” app geweest voor Homey :wink:

We wachten af wat er komen gaat, maar ik denk dat je gelijk hebt en weet je er zijn wel oplossingen zoals Tado en Sensibo, maar dan mis je de terugkoppeling.

@LelyBob