Hulp bij begin met Homey

Goede avond.

Ik ben helemaal nieuwe hier net zoals met de Homey, dus alvast excuus voor mijn misschien domme vragen😒

Sinds vanmiddag ook in het bezit van een mooie Homey. Moet wel eerlijk zeggen dat ik er niet helemaal goed aan uit kom, al ben ik toch wel redelijk bekend met zulke systemen. Zelf heb ik ook al een aantal maanden de Google Home hub en hier al enkele smart toestellen aan gekoppeld (die nu “nog” niet herkend worden door Homey). Ik krijg deze ook niet ingesteld bij Homey in de flow optie. Hoe kan ik dit toch doen aangezien dit wel mogelijk zou moeten zijn? De Homey en Google Home zijn wel gekoppeld. En hoe kan ik met de Homey de 433mhz apparaten koppelen?

Met vriendelijke groet,
Marcel

433MHz apparaten kan je koppelen wanneer je er de app voor op Homey installeert. Een app beschikt altijd over de instructie hoe je een apparaat toevoegt/koppelt.

Eerst app zoeken en installeren, daarna apparaat toevoegen. Advies is wel om het 433MHz apparaat eerst te resetten naar fabrieksinstellingen.

Dus je wil zeggen dat je via Homey geen flow kan maken inclusief smart apparaten die via GH gekoppeld zijn en niet gekoppeld kunnen worden bij Homey?

Dat zou mooi balen zijn. Moet ik alsnog nieuwe lampen gaan aanschaffen voor Homey, en kan ik deze weg gooien. Huandai en nedis lampen

Als voorbeeld heb ik zo’n eerste Philips living color lamp en led verlichting achter m’n tv. Beide met afstandsbediening. Is hier dan een app voor of hoe moet ik dat zien?

Dat klopt inderdaad.

Ik werk met Homey en Google Home.

  1. Verwijder je aparaten uit Google Home [bij mij is dat zo gegaan met uitzondering van google nest mini’s (4), Marshall multiroom Woburn speakers (8) en Chromecasts (6)]
  2. Installeer homey zelf en de homey app je je phone/tablet
  3. Installeer apps op homey die je nodig hebt voor je devices (bvb osram lightify of philips hue, honeywell verwarming, sure petcare voor huisdierluik,… Wat je maar nodig hebt. CHECK OF DEVICES ONDERSTEUND WORDEN IN DE HOMEY APPS VOOR JE WAT KOOPT,)
  4. Voeg je apparaten toe en geef ze een handige naam (je zal deze naam gebruiken wanneer je tegen Google nest spreekt)
  5. Als je dat allemaal gedaan hebt open je de Google home app, ga naar instellingen en kies “works with google”. Zoek daar homey en koppel je homey account met google home. Met deze stap zullen de devices gekend op homey toegankelijk worden in Google home.
  6. Je dient je devices in de google home nog toe te wijzen aan plaatsen in je huis.

Ok, met bovenstaande kan je aan de slag:

  • Je zit in de keuken en zegt tegen je nest mini: ok google, spots aan. Spots in keuken gaan aan.
  • je zit in de keuken en zegt naam+locatie: ok google, dim spots woonkamer 50%
  • je zegt: ok google, licht aan -> alle lampen in die ruimte gaan aan
  • je zegt: ok google, alle lichten uit -> alle lichten in je huis gaan uit…
  • en zoveel meer…