Hulp bij configureren Net scan app

Dank Peter! Goed idee idd!

Ik heb de USG nu wel gekoppeld. Alleen bij mijn Ziggo modem blijft die aangeven dat die offline is. Misschien dat het te maken heeft met het feit dat die in bridge modus staat. Misschien dat iemand met een Ziggo modem kan bevestigen (of juist wel werkend heeft)?

En welk ip adres gebruik je dan voor je ziggo modem?

Nee betekent dat het device dus niet offline is en dus alles werkt, ja betekent dat het device niet bereikbaar is. (of de website natuurlijk). Dit is niet heel duidelijk inderdaad.

Iemand een goede simpele tip om dit in bv een notificatie met een rewrite duidelijker te maken binnen een flow?

192.168.100.1

Overigens alleen met IP adres optie ingevuld, dus niet met TCP poort optie.

En IP gecontroleerd natuurlijk?

1 Like

Ik kom idd met IP in ziggo omgeving. Maar moest uit huis, dus nog niet ingelogd. Probeer thuis even of ik ook in kan loggen. “admin” ww deed het niet, waarschijnlijk nog ergens opgeslagen. Maar geen tijd gehad om daadwerkelijk in te loggen. Maar ga ervan uit dat het klopt, aangezien ik wel in inlog omgeving kwam.

Ip adres .100.1? Standaard heeft ziggo (indien niet in bridge modus) 192.168.178.1 volgens mij.

Welke kaart gebruik je? de IP of de poort kaart? Ik gebruik zelf de poort kaart voor alles, kan je nl altijd nog 80 invullen.

Ik heb hem in bridge staan, vandaar dat ik er van uit ben gegaan dat het 100.1 is. Als ik thuis ben ga ik het nog eens proberen.

Ik gebruik alleen de IP poort. Is het altijd standaard 80 bij TCP poort?

Een modem in bridge zou “onzichtbaar moeten zijn”, die heeft dan alleen een extern IP adres, waarbij de router na het modem de interne ip’s verwerkt.

Volgens mij doet de IP poort standaard alleen 80, gebruik zelf de TCP poort kaart, die doet hetzelfde, maar kan je in de toekomst bv makkelijker omzetten naar een bepaalde poort (bv 443 / https) mocht dat ooit nodig zijn

Dat vermoeden had ik ook al.
Maar als ik het goed begrijp, ziet Net scan dus de ziggo modem in bridge niet?

Dus dit zou niet mogelijk moeten zijn:

?

1 Like

LOL :frowning:
Nu ben ik heel benieuwd wat je dan kan na het inloggen eigenlijk :slight_smile:

Ik heb een connectbox maar die doet dit dus niet…

EDIT: Zou dit dan het verschil zijn? https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Wie-kan-mij-helpen-de-Ziggo-Connectbox-in-bridge-modus-te/td-p/91486

1 Like

Wat grappig zeg, morgen toch eens Ziggo bellen, ben op zich wel benieuwd nu waarom ik dit niet heb (niet dat ik het verder nodig heb overigens)

Dit lukt mij dus ook, net getest!
Dus toch op 192.168.100.1. Maar als ik dat dus invul in Net scan krijg ik dat device offline is.
Maar jij hebt hem dus wel gewoon in Net scan?

@Chris_nl het zou dus wel moeten kunnen. Was even zoeken naar ww, is dus geen standaard admin, maar op de sticker staat een code.

Edit: ipv alleen IP adres, de TCP poort optie geprobeerd. TCP op 80 gezet en nu staat het wel goed! Nice.

Dank allen voor het meedenken!!

3 Likes