Hulp bij instellen Fibaro dimmer 2

Sorry ik zie nu dat de vork waarin de pairing instructies zijn geweizigd nog niet in de Alpha versie is opgenomen.

Maar ze zijn er wel mee bezig

Top! Adding Zwave devices is al een keer besproken hier.
Mooi dat het werkt!

Is dat zo?

Kaku heeft een onbeveiligde verbinden, geeft geen feedback signaal terug, werkt niet met een mesh netwerk.

Het werkt idd. Maar naadloos. Nee niet echt

Ik heb het over mijn ervaring. Ik begrijp goed dat er mensen zijn met andere ervaringen.

ik zit met hetzelfde probleem voor fibaro en z-Wave. Heb de dimmer2 gekocht, ben nu enkel tijd bezig en krijg die niet verbonden, heb daarbij ook een Robb wandzender gekocht met 8 knops z-wave. Was direct gekoppeld en werkt goed.
Heeft er iemand de juiste beschrijving om die dimmer 2 te koppelen in Z-Wave a.u.b.
ik heb hem aangesloten, aan de spanning aangesloten. Dan gewacht tot het groene led oplicht. Dan de 3 maal op de B knop rechts indrukken en wachten. het venster springt niet naar de 2° positie , blijft enkel tijd en dan is er een foutmelding “er is iets fout gegaan tijdens het communiceren met het apparaat”.
geprobeerd met een switch tussen de sx en s1, hetzelfde , ben nu einde raad, ik hoop een tip te krijgen wat ik nog kan doen .
Ik heb dan die dimmer 2 naast de homey gelegd, hetzelfde probleem
de dimmer staat niet tussen de developer tools.



Het 3x indrukken moet echt heel snel achter elkaar, maar dat wist je misschien al wel.

1 Like

ja, dat deed ik, zal nog eens proberen deze avond om nog sneller te drukken

Jo_San,
super veel dank, ik had duidelijk niet snel genoeg gedrukt.
werkt zeer goed , morgen eens flows op los laten , zal goed slapen

1 Like

What did the trick for me is to Not use the app, but to use my laptop and and the webinterface of homey.

Ik liep ook vast op twee grijze bolletjes bij het toevoegen van dimmer 2. Alle tips gevolgd, werkte niet, (Android homey app). Toen het via de web interface gedaan, werkte in 1 keer.