Hulp gevraagd met koppelen "heiman" rookmelders

ik krijg net van de ontwikkelaar van de andere applicatie re horen dat het idd het procotol Zigbee is van deze rookmelder

1 Like

Heb nu toevallig ook net twee rookmelders gekocht van dit type… Ze kunnen dus nog niet gekoppeld worden met Homey… Hopelijk wordt dit wel mogelijk in de toekomst, is een grote meerwaarde… Zijn er nog mensen die rookmelders hebben gekoppeld? En met welke toestellen dan?

1 Like

Ik heb nu de Heinman rookmelders buiten de app Heinman om gekoppeld via Zigbee. De koppeling lukt alleen werkt de push melding naar mijn Iphone niet. Bij de test lukt dit wel, maar niet bij alarm.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Dag Davy,

hoe heb je de koppeling voor elkaar gekregen?

Beste Ted,

kan je aangeven of er een Zigbee re-write eraan komt? Of wat de status ervan is?

Ik weet even veel (of weinig) als jullie… daarvoor moet je toch echt bij Athom zelf zijn

Beste Hemerte,

Ik heb hem via homey>zigbee gekoppeld. De koppeling werkt alleen de push melding niet.

Inmiddels beginnen de donkere dagen weer…

Mooi de tijd om weer wat uurtjes aan Homey te spenderen

Weet iemand of er een Zigbee-rewrite is geweest om bovenstaande te ondersteunen?

Groeten…

Beste Hemertje

nog niet gevonden over een rewrite, ik zit er zeker om verlegen heb in mijn huis 8 rook melders en 1 monoxide melder.

Als iemand ideeën heeft om het aan de praat te krijgen hou ik me aanbevolen.

groeten…

Volgens mij is er nog geen re-write geweest, dus ik ben ook nog afwachtende…

@TedTolboom kan jij ons hierover informeren of de benodigde re-write al gebeurd is of op de planning staat?

Dat denk ik eerlijk gezegd ook niet. Wel hebben ze aangegeven er actief twee devs op te hebben zitten. Nog steeds geen idee , maar goed, er wordt nog steeds aan gewerkt

@RoyWissenburg @Martijn_Hoogenbosch hebben al het juiste antwoord gegeven; de Zigbee rewrite is er nog niet en enige formele statement is dat er aan gewerkt wordt.

Om de juiste verwachtingen te managen; wanneer de rewrite er is wil dat nog niet zeggen dat de rewrite volledig is en IAS cluster support tegelijkertijd opgeleverd is en of dat de Zigbee apps direct werken obv de rewrite.

1 Like

Duidelijk, dank je!

Ik heb ze gewoon gekoppeld via de Heiman app

@Piet_van_der_Meulen

Met Zigbee of Z-Wave melders, daarin zit het grote verschil

Z-Wave in mijn geval

Bovenstaand gaat over Zigbee melders…!

Hallo allemaal, ik ben een nieuwe gebruiker van Homey en loop er inderdaad tegen aan dat de benoemde rookmelders niet te koppelen zijn. Vreemd want de rookmelders waar jullie het over hebben worden tegenwoordig geleverd door Klikaanklikuit onder Zigbee met model nummer ZSDR-850.
Dit model staat niet in de lijst van de klikaanklikuit Zigbee app.
Wat kan ik hier aan doen???

Als je het topic goed hebt doorgelezen weet je eigenlijk het antwoord al: niets. Ze worden gewoonweg niet ondersteund.
Dus ofwel de Z-wave uitvoering kopen of Athom helpen om de Zigbee rewrite snel af te hebben…

1 Like