Hulp gevraagd met meerdere triggers en shakelstanden

Hallo, ik ben geen programmeur en loop tegen een probleem met het automatiseren van mijn afzuigkap in de keuken. Ik hoop dat dit is op te lossen in Homey flows. Heb al de app verzamelingen geïnstalleerd, maar ik heb geen idee hoe ik dat aan de praat krijg. Ik dacht dat ik de verschillende triggers daarmee kon combineren in het Als… kaartje. Als het niet met flows is op te lossen zou het mogelijk ook met HomeyScript opgelost kunnen worden.

De situatie
Ik heb in de keuken een afzuigkap ingebouwd in het plafond. Deze is geautomatiseerd d.m.v twee Fibaro relay 2 (voor 4 afzuigstanden) en een Qubino relais (voor de ingebouwde verlichting). Hier heb ik 4 flows voor gemaakt en die werken als ik ze met de smartphone trigger. So far so good ; )

Mijn idee was dat ik de afzuiging kan automatiseren door middels de stroomveranderingen van de stoomoven, inductiekookplaat en het tosti-apparaat de 4 standen te triggeren (op basis van het stroomverbruik. Hiervoor heb in in de meterkast een Qubino stroommeter voor de kookgroep (inductieplaat) geplaatst, een tussenstekker van Fibaro voor het tosti-apparaat en een tussenstekker 3500W van Qubino voor de oven.

Wat ik wil bereiken
Als het totale vermogen van de 3 metingen:

250 W ga naar stand 2
3500 W ga naar stand 3
5000 W ga naar stand 4

In elk van de situaties zou het mooi zijn als alles uitgeschakeld wordt de ventilatie terug gaat naar:

Stand 1 gedurende 600s (maar dat lukt me wel met de countdown app ; )

Alle hulp is van harte welkom, eventueel tegen een gepaste vergoeding ; )

Alvast bedankt!

Groeten,

Rob.

Als je middels meerdere triggers een flow wilt laten starten zou ik het als volgt doen.

1 hoofd flow maken met als trigger het kaartje “deze flow is gestart”

Vervolgens maak je voor de diverse trigger afzonderlijke flows welke je laat triggen waarmee je maar wilt, als actie pak je het kaartje “start een flow” en daarmee laat je dan de hoofd flow starten.