Hulp nodig met google assistent, ifttt en homey

Ik wil iets uitvoeren dat niet door de google assistent wordt ondersteund maar het lukt me niet.

Ik heb dus een google home speaker gekoppeld aan mijn Homey, op zich werkt dat wel alleen sommige dingen kunnen gewoonweg technisch niet.

Gezien zowel de assistent als homey ook IFTTT ondersteunen dacht ik het zo op te lossen.

Wat ik gedaan heb:

  • IFFTT app geinstalleerd op mijn telefoon en in Homey
  • de ifttt app gestart op de telefoon en nieuwe activiteit gestart
  • IF gekozen simple passfrase google assistent
  • dan vraagt ie om je assistent te koppelen, dat heb ik gedaan
  • dan geeft ik de zin in: puur op te testen heb ik gekozen: ‘onzin aan’
  • dan het THEN statement, hier heb ik Homey gekozen.
  • nu vraagt ie om Homey te koppelen met, ik log in en geef toestemming
  • dan kies ik een flow wat gestart moet worden, hier heb ik 1 flow met 1 lamp aan.
  • dan finish en dan is het klaar.

Testen dus.

OK google: zet onzin aan.

Dan zegt de speaker: hiermee kan ik je niet helpen etc

maw hij voert die hele IFTTT flow niet uit.
Heb al diverse flows geprobeerd, andere passfrases maar niets werkt, hij voert gewoonweg geen enkele flow van Homey uit.

Ik ben dus ingelogd bij IFTTT met mijn google account, zo ook bij de assistent en bij homey met mijn (beheerders) athom account.

Wat doe ik in godsnaam verkeerd, vergeet ik iets?
In het verleden (in versie 1.x van homey) heb ik dit al eens gebruikt en dat werkte toen prima, heb dat echter later niet meer nodig gehad en verwijderd. Wel was er toen een uitgebreide how to te vinden, maar die link leid tot een dode pagina.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe of werkt dat IFTTT niet meer met Homey?

Ga eens naar ifttt op je phone,
klik op je e-mail adres.
Klik op view activity.
Kijk daar eens of überhaupt die ifttt actie gestart wordt.
Zou er zo moeten uitzien:

Behalve dat ik een applet heb aangemaakt staat er niets.
Wat ik ook doe, de Google assistant doet niets met ifttt

Wat wil je bereiken?
Direct flows starten vanaf Google ass is volgens mij nog niet mogelijk. Je kan wel op homey een virtuele schakelaar aanmaken die aanzetten vanaf Google ass en in homey een flow koppelen aan die virtuele schakelaar.
Google assistent —> homey—> ifttt—>homey?
Zelfde probleem, kan niet direct een flow aanroepen
Of
Google assistent —> ifttt —> homey?
Kan
Of
Google assistent —> homey?
Kan via virtuele schakelaar

Lees dit topic eens:

Ik wil dit:
Google assistent (voice command: zet tv harder) -> itfff -> homey (flow die TV harder zet)

De flow in Homey zelf werk prima, alleen kan ik die met geen mogelijkheid via IFTTT starten, geen enkele flow blijkbaar…

Zoals ik al uitlegde hem ik iftt gekoppeld aan mijn google account waarmee ook de assistent is gekoppeld, homey toegevoegd in ifttt en vervolgens een applet aangemaakt simple passfrase voor homey en de gewenste flow gekozen die ik wil starten. Heb een naam gegeven waarop dit moet reageren maar hij reageert nergens op, maakt niet uit wat voor commando ik gebruik.

De flow die je wil starten moet beginnen met de als kaart: “deze flow is gestart” andere flows verschijnen niet in de lijst van ifttt.
Kijk eens of je met het maken van een button (Button widget) in ifttt de flow kan starten om uit te sluiten dat de link tussen ifttt en homey het probleem is.

de flow die ik wil starten staat er gewoon tussen, probleem is hem juist dat die assistent gewoon niets doet met dat hele ifttt.