IcalCalendar vraag

Hallo Homey’s

Heeft iemand icalcalendar al geprobeerd? Ik krijg het niet voor elkaar om bijvoorbeeld een lamp aan te schakelen als gebeurtenis met de omschrijving A in de agenda staat. A staat voor vroege dienst.
Graag een voorbeeld flow als dat kan.

Ben je misschien vergeten om het synchronisatie kaartje van de iCalCalender op te nemen om je agenda te synchroniseren? Anders heeft de App niet de juiste data vanuit je agenda.

Sync Calendar

Hierbij een voorbeeld flow:

Ik synchroniseer de agenda van mijn Mac/iPhone. Heb hiervoor een aparte agenda aangemaakt.
Vogens de logica in de flow laat ik hier op zoeken. Wanneer deze overeenkomt dan volgt daar een actie uit. Vervolgens laat ik automatisch de agenda weer synchroniseren zodat mogelijk update in de agenda meegenomen worden.

Na wat overleg met de developer van de app is het mogelijk gebleken om niet alleen gebruik te maken van Goolge of de Oulook agenda maar ook van de iCal Calendar van Apple. Hiervoor hoef je alleen maar webcal:// te vervangen door https:// in the iCloud calendar url.
Het kan zijn dat de app een foutmelding laat zien maar die mag je negeren. Daarna is de melding ook weg en werkt het nadat je een keer de agenda hebt gesynchroniseerd.

1 Like

Dank voor je reactie.
Waar en hoe stel ik dat in?

Alvast bedankt

Eerst dien je een agenda in de app toe te voegen. Hiervoor ga je in de homey app naar: Apps, IcalCalendar, Configureer app.
In deze settings geeft je een eigen gekozen naam van je calendar bij bij Calendar name.
bij URL vul je de url van de gedeelde calendar in. Indien je een Apple Calendar wilt gebruiken dan vervang je de webcam:// door https://

Wil je een Outlook of Google calendar gebruiken dan volg je onderstaande setup:

The IcalCalendar gives Homey flow cards to trigger on your calendar events

Find Exchange Online ical link

  1. Go to https://outlook.office.com/mail/inbox
  2. Click settings -> Show all outlook setting
  3. Go to Calendar -> Shared calenders
  4. Publish a calendar, click the ics link and choose copy
  5. Paste the ical link in settings of Homey app

Find Gmail ical url

  1. Go to https://calendar.google.com/
  2. Click the three dots next to the calendar you want to share -> Click Settings and sharing
  3. Scroll all the way down to the bottom
  4. Copy the link from Secret address in ical format
  5. Paste the ical link in settings of Homey app

Triggers

  • Event starts
  • Event starts in
  • Event stops

Conditions

  • Event is ongoing
  • Event starts within
  • Event stops within
  • Any event is ongoing
  • Any event starts within
  • Any event stops within

Actions

  • Sync calendars

Global flow tokens (can be used in any app and service)

  • Next event title
  • Next event start time
  • Next event stop time
  • Next event duration
  • Next event duration (minutes)
  • Next event starts in (minutes)
  • Next event stops in (minutes)
  • Calendar name of next event
  • Todays events, title and time
  • Todays events (count)
2 Likes

Dank,

Deze instellingen had ik al gezet, alleen snap ik niet hoe ik het moet syncen

Dat is een kaartje dat je moet toevoegen in een flow. In mijn bericht hierboven had ik daar een voorbeeld van gegeven. Je kunt ook een aparte flow maken om de agenda te laten syncen.
Hierbij een voorbeeld:

Deze flow zorgt er voor de de iCalCalendar met de opgegeven calendar(s) gaat syncen.
Ik laat het syncen dagelijks doen zodat altijd alle agenda aanpassingen worden meegenomen.

2 Likes

Hallo Rob,

Alweer bedankt voor de snelle reactie.
Morgen verder testen :+1:

Hallo Rob,

Het werkt hoor!
Nogmaals dank voor je reactie en het voorbeeld :+1:

1 Like

Sync die niet automatisch? Ik had een test gedaan met een event over 5 minuten (dat werkte niet), maar toen deed ik eentje 30 minuten later en dat werkte wel.

Het lijkt er niet op, het werkte bij mij tenminste niet, na het eenmaal daags syncen wel.

Ik heb net nog wat tests gedaan en het lijkt er op dat de app wel automatisch synct om de 15 minuten. Ben er nog niet helemaal zeker van. Voor de zekerheid laat ik dat kaartje om te syncen nog maar even de flows staan.

Ik ook!

Zoiets dacht ik ook. Het zal wel geen push zijn (zoals je gewend bent op je telefoon) maar een automated sync om de 15 minuten. Op zich vrij logisch wel.

Weet iemand hoe ik in contact kom met de maker van deze app?
Ik zou graag de mogelijkheid hebben om bijvoorbeeld 2 uur voor een gebeurtenis begint een actie te starten. Nu is het Max 60 minuten.

Super!

Bedankt

1 Like

Je gebed is al verhoort!

Gisteren is de app voorzien van een update en heeft nu V0.1.1 gekregen. Helaas kan ik nu mijn agenda’s niet meer synchroniseren en zie de volgende foutmeldingen:

Failed to load .ics file(s):
Agenda1: Error: 403 Forbidden
Agenda2: Error: 400 Bad Request

Zijn er hier meer mensen die ook na de update problemen hebben met hun agenda’s om die te synchroniseren?

Waar en wanneer zie je de foutmelding?