Iemand een trucje om homey multimedia te bedienen via google home?

Kent iemand ene trucje zodat ik de multimedia die ik aan Homey heb gekoppeld te bedienen via google home?

Ik heb bv de logitech harmony app in gebruik met Homey, echter deze is niet te bedienen via google home.

Als ik bv zeg Hey google, zet tv harder dan krijg ik te horen dat ie het niet snapt of geen TV kent.

In de google home app staat ook geen standaard TV, er staat er ook geen die ik kan toevoegen.
Het lijkt er dus op dat Homey de multimedia apparaten niet deelt met google home.

Mijn lampen staan er wel in, ook staan er wel multimedia apparaten in maar die kan ik alleen aan/uit zetten, niet bedienen.

De harmony direct koppelen aan google home werkt ook niet, hij herkend de NL regio niet, deze is niet ondersteund door logitech. Logitech op zijn Engels zetten kan, maar is ongewenst gezien de commando’s dan ook weer voornamelijk in het Engels moeten.

Dus iemand een idee bv hoe ik kan zetten;
Hey Google: zet TV aan, vervolgens start de activiteit kijk TV.
En bv: Hey G… zet tv harder/zachter en dat volume hierop reageert.

Iemand bekend hiermee?

1 Like

Activiteiten van Harmony komen wel over. Als je dus in Harmony een activiteit maakt van je tv aan zetten dan kan je deze daarna aan en uitzetten.

ik zie in mijn google home helemaal niets terug van enige harmony activiteiten, enkel de apparaten zoals lampen etc, ook geen flows etc.

1 Like

Ik had een enigszins vergelijkbaar probleem. Ik kon mijn TV namelijk niet aanzetten via Google. Deze stond overigens ook niet als apparaat in Homey (Philips TV, de IR app werkt voor mij niet want daarvoor staat Homey niet op de goede plek).

Mijn oplossing: een virtuele knop genaamd TV. Die komt in Homey en dus ook in Google als apparaat op de lijst. Als ik dan vraag om de TV aan de zetten, gaat het virtuele apparaat aan. Vervolgens een flow dat, wanneer het virtuele apparaat aan gaat, de TV aan moet (is toevallig mogelijk via de muziekinstallatie) en als ie uit gaat, de TV uit. Werkt prima.

Het enige nadeel hiervan is dat, wanneer je met de AB de TV aan zet, het virtuele apparaat niet mee aan gaat. Dit kun je oplossen. Ik heb een wall plug die stroomverbruik meet. Als deze meer stroom verbruikt dan 5 watt markeert ie het virtuele apparaat als aan. Nadat ik dit had toegevoegd werkt dit vlekkeloos. Als je wil kan ik de flows wel met je delen.

Wellicht kun je daar ook iets mee in jouw situatie?

Hi Neuron,

Super tof dat je de flows wil delen. Het is precies wat ik zoek.
Weet je overigens of er ergens een site is waar flows gedeeld worden?

Hoi Martijn,

geen probleem. Ik zal proberen printscreens te maken en deze zo meteen te delen. Voor zover ik weet is er niet echt een site waar flows gedeeld worden. Je kunt wel eens kijken in dit topic voor ideëen:

Dat is het oude forum van Homey.

1 Like

Edit: Even klikken op de afbeeldingen, dan zie je de ‘THEN’ kaartjes

Zoals gezegd heb ik een virtuaal apparaat, zie app Virtual Devices: https://apps.athom.com/app/com.arjankranenburg.virtual
genaamd ‘TV’. Deze zou moeten synchroniseren met Google Home. Bij mij gebeurde dit direct toen ik Google vroeg om mijn apparaten te synchroniseren. (“Ok Google, synchroniseer mijn apparaten”)
Verder heb ik een ja/nee-variabele die de status (ja = aan, nee = uit) van de TV weergeeft. Die voorkomt een loop aan flows die elkaar opvolgen.

Vervolgens zijn dit de flows die bepalen of de TV aan staat:


De Beam is gekoppeld aan de TV, daarom gaat dat volume naar 24%. Ook zet ik hiermee het virtuele apparaat TV aan. Omdat de TV-variabele naar ‘ja’ gaat, zorgt dat ervoor dat de TV niet nogmaals wordt aangezet door het virtuele apparaat.

Vervolgens hetzelfde maar dan met uitzetten:

En dit zijn de flows die door het virtuele apparaat worden aangestuurd. Niet al te spannend:

Ik maak hierbij gebruik van de functie van Sonos om de TV aan te zetten, maar ik denk dat dit ook zou moeten werken als je een app hebt voor je TV die werkt. In de slaapkamer heb ik een Samsung TV, deze app werkt daar prima voor: https://apps.athom.com/app/com.samsung.smart
Daarmee zou je deze flows ook moeten kunnen maken.

Als je vragen hebt, dan laat het maar weten!

Dank je wel voor je snelle antwoord. Ben inmiddels mijn osram smart plug en wemo aan het onderzoeken of ik die ervoor kan gebruiken!
Nogmaals dank.

Heb dat ook geprobeerd maar dat werkt ook niet.

Een virtuele knop wordt door google geheel niet herkend, een virtuele stopcontact wel.

Daar heb ik nu dus flows aangehangen, dus als stop contact AAN gezet start harmony activiteit TV kijken, wordt schakelaar uit gezet dan alle activiteiten uit.

Zo heb ik voor alle activiteiten dus een schakelaar aangemaakt, google de apparaten laten updaten en ze in dezelfde ruimte gezet als waar de googlebox is toegewezen.

Als ik bv nu zeg: OK google zet TV aan, dan zet ie hem de ene keer wel aan, een andere keer zegt ie dat ie het niet snapt.
Bij andere activiteiten bv: ‘Zet Radio aan’ dan zegt ie: ik zet radio aan, vervolgens gebeurd er niks. (als ik flow in homey met de hand start doet ie het wel) of ik krijg een melding dat ie het niet snapt etc.

Ook krijg ik zeer vaak storings meldingen van google als je lampen uit zet: Alle lampen uit gezet, X lampen gaven een storing (of zoiets terwijl ze wel uit gaan)

Dus nee het werkt niet echt lekker.

@B3rt

Vreemd, bij mij werkt dit vlekkeloos. Synchroniseren kan misschien even duren, maar Google herkent tot nu toe alle viruele knoppen van Homey, aangemaakt met Virtual Devices. Heb je de synchronisatieknop aan staan in de Homey app? (Instellingen > Google Assistant > Synchroniseer naar Google) en Google gevraagd om te syncen?

Bij mij zet ie ook altijd de TV aan of uit. Als je maar één schakelaar hebt die je TV hebt genoemd, zou dit volgens mij gewoon moeten werken. Je moet er alleen wel voor zorgen dat, wanneer de TV buiten Homey/Google om aan zet, het virtuele apparaat mee gaat.

Ik zou je graag helpen, maar het klinkt alsof jouw probleem vooral bij Google ligt. Google synchroniseert niet, Google snapt je spraakopdrachten niet en Google geeft foutmeldingen (terwijl lampen wel uit gaan). Wellicht kun je dit eens aan Google voorleggen, want Homey / deze community kan daar natuurlijk wat minder goed bij ondersteunen.

Nou google sync wel hoor, zoals ik al zei de virtuele stopcontacten(schakelaar) worden WEL door google herkend maar de virtuele knoppen niet.

Dus als ik 1 virtuele knop en 1 virtueel schakelaar aanmaak in Homey en vervolgens Google opnieuw laat syncen zie ik alleen de schakelaar in Google, die virtuele knop is nergens te vinden.

Daarnaast wil ik niet de apparaten direct aansturen, ik wil juist een Logitech harmony activiteiten aansturen, zo weet mijn harmony hub (en gekoppelde apps) ook wat ik kijk/doe etc
Helaas werkt de NL harmony niet met Google anders was er geen probleem.

Ja hoor, daar hebben we een speciale categorie voor op dit forum zelfs . :wink:

Als je sonos ook op volume 0 zet, gaat groene led aan en dan staat ie in low power modus… wel zo energie zuinig en je merkt niets ervan bij opnieuw aanzetten.

Ik heb mijn Harmony account direct gekoppeld aan Google home (NL) en ik kan zowel de tv activiteit aanzetten ( TV en Onkyo versterker gaan aan) als het volume regelen. Harmony afstandsbediening werkt hierdoor erna dus ook gewoon.

Voor het koppelen van Harmony heb ik wel veel moeite moeten doen; eerst lukte het helemaal niet, Google en paar keer reset, tig forums afgelopen, weet helaas niet meer welke, van taal gewisseld, maar uiteindelijk is het gelukt. Kan alleen niet precies vertellen waardoor. Misschien werkte het gewoon op eens na veel geklaag bij Harmony zelf. Succes!

maar werkt alles dan ook daarna in het Nederlands of alleen in het Engels?
Maw kun je gewoon Nederlandse commando’s geven tegen google en harmony doet dat dan ook: BV zet de TV aan etc…

Ja, ik kan gewoon alles bedienen in het Nederlands:

Ok Google tv aan. Tv harder/zachter (mijn versterker gaat dan harder/zachter)

Thx, ben 2 uur bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar mijn account te koppelen, heb de moed opgegeven.

Heb tablet op taal engels VS gezet, timezone op pacific time, herstart, harmony account op VS heb herstart etc, maar blijf de melding krijgen uw regio is niet bla bla (wel op zijn engels).
Dat ook nog eens op een ander apparaat geprobeerd maar maakt allemaal niets uit.

Wat ik ook probeer krijg mijn harmony account (ik log trouwens in met email, geen google of ander account koppeling) dus met geen mogelijkheid gekoppeld, alle tips die ik kon vinden geprobeerd maar niets werkt.

Ik weet dat ik ergens op een hele aparte plek nog iets op Engels moest zetten om het werkend te krijgen, iets met Harmony zelf dacht ik, misschien staat het hier tussen:

Screenshot_20190606-002534_Chrome

Je dient op een computer de app harmony desktop te downloaden via de site van logitech. Dan inloggen en op Engels zetten. Voor de rest heb je deze app dan niet meer nodig. Dan zou je met de app op de telefoon voor de rest alles kunnen instellen.

1 Like