Ik wil "Flow uitschakelen omdat deze te vaak werd uitgevoerd" uitschakelen?

Ik heb een mooie flow (zie hieronder) die na een paar dagen automatisch wordt uitgezet.
Dat is niet de bedoeling, dus mijn vraag is, hoe kan ik het automatisch uitschakelen van een flow, uitschakelen?

Als:
Elke 1 seconden

En:
Tuinverlichting: is uit
Het is 's nachts
De bewegingsmelder is aan

Dan:
Tuinverlichting: Zet aan
Tuinverlichting: Zet uit (na 61 seconden)

Ik zou de flow anders maken zodat die op een event wordt gestart.

Als:
De bewegingsmelder is aan

En:
De Tuinverlichting is uit
DatumTijd: is voor zonsopgang

Dan:
Zet tuinverlichting aan
zet tuinverlichting uit (na 61 seconden)

Heb namelijk een soort gelijke flow voor de lamp in de gang.

1 Like

Kort antwoord: dat kan niet!
Zoek dus de oplossing in slimmere flows/ triggers zoals hierboven beschreven.

1 Like

Die ‘als’ mogelijkheid heb ik niet. Jij wel?!

Ik heb alleen: ‘De bewegingsmelder gaat aan’. De bewegingsmelder in kwestie is een xiaomi, en als er continue beweging is gaat ie ‘aan’ en blijft ie aan voor 60 seconden (instelbaar, maar mag dan weer niet minder dan 60 seconden)

Oftewel, als er continue beweging is, staat de xiaomi ‘aan’ en gaat het licht gewoon uit hoor.

Wat voor bewegingsmelder heb jij? Werkt dat daar anders?

Sorry het moet zijn “De bewegingsmelder gaat aan”.
Zo heb ik mijn flow (is wel in het Engels).

De bewegingsmelder is een Fibaro , maar hiervoor klikaanklikuit dat werkt ook gewoon.

probeer deze optie maar eens:
[Simple] Lights turning on/off based on motion

1 Like

Ah bedankt. Dan hoef ik ook niet meer verder te zoeken.

Gaan de Fibaro’s iedere keer weer opnieuw ‘aan’ als ze beweging detecteren?
Die xiaomi’s (occupancy sensor) gaan minimaal 60 seconden ‘aan’, en wat weet ik nou, ik dacht dat elke bewegingsdetector dat doet.

Ja de fibaro gaat opnieuw aan bij beweging. Maar daarom kijkt die bij EN of de lamp uit is , anders doet die niks. Dus als de lamp nog brand voert die de flow niet opnieuw uit. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo met de flow screenshot erbij.

1 Like

Ik heb nu een flow gemaakt die deze flow 1 keer per dag uit- en weer inschakelt. (experimenteel, power dingen) Dat moet de boel aan de gang houden, ten minste dat probeer ik voor nu.

Ik zou ook, als ik toch extra flows aan het maken ben, een flow kunnen maken die de buitenverlichting uit zet als de bewegingssensor uit gaat, zoals het voorbeeld van @Caseda een beetje vrij vertaald ook laat zien.

Maar hoe het ook zij, ik kan nu verder, Lars, Geurt, Caseda bedankt voor jullie hulp

Nog heel even over de eerste flow in deze post. Daar staat eigenlijk:

ALS elke 1 seconde
EN tuinverlichting is uit
DAN zet tuinverlichting aan.

Als je de condities mee hebt kan deze flow dus wel gaan flippen ja.
Ik hoop dat je een andere flow gemaakt hebt hier voor?

Dag Roco,
De flow flipt niet en dat wat ik er van wil doet het dat prima.

Elke seconde checkt het de EN voorwaarden (buitenverlichting uit, is het 's nachts, bewegingsmelder aan) en zet dan de buitenverlichting aan (en pas 61 seconden later uit).
De flow wordt op z’n hoogst 1 maal per 61 seconden uitgevoerd, maar zal dat bij lange na niet doen want de bewegingsmelder staat niet zo vaak aan en het is ook wel eens overdag.

Ok, dan is er geen probleem. In dat geval wordt de flow ook niet automatisch uitgeschakeld omdat dat pas gebeurd als de flow meer dan 10x per seconde triggerd of meer dan 120x per minuut.
MAAR als je lamp bv tijdelijk buiten bereik valt of de verbinding met de lamp valt een keer weg dan zal deze flow blijven triggeren totdat hij of uitgeschakeld wordt of dat de lamp weer bereikbaar is.

Elke seconde is 60 maal per minuut en zeker geen 10x per seconde, ik begrijp sowieso niet waarom deze flow automatisch wordt uitgezet. Maar aan de andere kant wil dat ook weer niet gaan uitpluizen, gewoon erom heen en verder.

Maak de flow dan zoals het hoort. Check niet iedere seconde of de bewegingsmelder aan is maar laat de bewegingsmelder het werk doen waar hij voor gemaakt is: beweging registreren en aan de hand daar van een actie uitvoeren. @Caseda heeft je net een link gegeven naar een leuke post waarin uitgelegd wordt hoe dat in zn werk gaat.

Roco, laat gaaaaan.

Ja, je hebt gelijk. Sorry, probeerde alleen te helpen een probleem op te lossen.

Even een update:
Elke flow die ik heb die tijdsgebaseerd getriggerd wordt -maakt niet uit of het eens per seconde is of eens per minuut-, wordt uiteindelijk ‘automatisch uitgeschakeld’.
Eigenlijk maakt dat de ‘Datum & Tijd’ kaart in de ‘als’ kolom min of meer onbetrouwbaar/onwerkbaar.

Mocht er iemand via de zoekfunctie hier terecht komen: dan weet je er nu van.

Ik houd me aanbevolen voor een quick workaround voor dit. Iets als een virtueel apparaat dat van zichzelf om de minuut veranderd van aan/uit. Dan zou ik dat kunnen gebruiken in de ‘als’ kolom in een flow.

Voor een paar flows kan ik zelf wel een andere trigger rommelen. Maar voor bijv sensors uitlezen en in een variabele stoppen wil ik dat toch wel graag om de bijv 1 minuut doen.

Als er iemand een spitsvondige tip heeft, ik hoor hem graag.

Sorry maar ik zie het probleem niet
 Waarom nou niet gewoon de Bewegins melder als trigger gebruiken? Na 1 minuut (mits zo ingesteld via geavanceerde instellingen) gaat de Bewegings sensor steeds weer opnieuw AAN wanneer er weer of nog steeds beweging wordt gedetecteerd. Dus na 1 minuut gaat de Bewegins sensor even uit, om vervolgens weer aan te gaan bij beweging
 Dan ben je er toch? Ik snap het punt niet om een flow elke seconde te gaan laten triggeren. Niet zo gek dat Homey deze uitschakelt. Ook al zijn de opties in de EN kolom niet steeds van toepassing en wordt de flow niet volledig uitgevoerd, je zet Homey wel elke seconde even weer aan het werk om iets voor je uit te zoeken. Dat is onzin lijkt me.